Τέλη κυκλοφορίας βάσει χρήσης προτείνουν οι επιχειρηματίες ενοικίασης αυτοκινήτων

Την πρότασή του για υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση τη χρήση του οχήματος, κατέθεσε ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκίνητων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ) στον αρμόδιο υπουργό Τρύφωνα Αλεξιάδη.
Ειδικότερα, η πρόταση του συνδέσμου προβλέπει όλα τα οχήματα χωρίς καμία εξαίρεση να καταβάλουν ένα ετήσιο Ελάχιστο Τέλος Κυκλοφορίας (Ε.Τ.Κ), ανάλογα με τον τύπο οχήματος (ΕΙΧ, ΕΔΧ, Φορτηγά ΙΧ-ΔΧ κ.α.).

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την πρόταση, το Ε.Τ.Κ θα κυμαίνεται από 10 ευρώ το έτος για ένα επιβατικό Ι.Χ έως 50 ευρώ για φορτηγά Ι.Χ – Δ.Χ και λεωφορεία. Αντισταθμιστικά το υπολειπόμενο ποσό θα μπορεί να καλυφθεί μέσω μιας μικρής αύξησης η οποία θα ενσωματωθεί στην τιμή του καυσίμου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ένωσης, η προτεινομένη αύξηση θα είναι της τάξης των 0.06 – 0,09 ευρώ / λίτρο.

Μέσω της επιστολής του προς τον υπουργό ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑΕ, Δημήτρης Μαγγιώρος, δήλωσε ότι τα εξής:

«Η εφαρμογή της πρότασης μας εξασφαλίζει μια πιο δίκαιη κατανομή του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας. Αφενός, οι ιδιοκτήτες που κινούν ελάχιστα τα οχήματά τους και που με το ισχύον καθεστώς ήταν αδικημένοι θα καταβάλλουν ένα μικρό ποσό σαν αντίτιμο για το χώρο που καταλαμβάνουν στο οδόστρωμα, αφετέρου όσοι κάνουν μεγαλύτερη χρήση του οχήματός τους που αυτό συνεπάγεται αυξημένους ρύπους και χρήση των σχετικών υποδομών, θα κληθούν να σηκώσουν μεγαλύτερο βάρος.

Κυρίως όμως, θα μειωθούν κατακόρυφα οι καταθέσεις πινακίδων, πάγια τακτική τα τελευταία χρόνια, και άρα θα αυξηθούν τα κρατικά έσοδα αφού οι ιδιοκτήτες των οχημάτων δεν θα κληθούν να πληρώσουν το ποσό των υπέρογκων για τα σημερινά δεδομένα Τελών Κυκλοφορίας.

Επιπλέον το κράτος θα ωφεληθεί και από την αύξηση των εσόδων που συνδέονται με την χρήση αυτών των αυτοκινήτων (ασφάλιση, συντήρηση, επισκευή, ΚΤΕΟ, κλπ)».

Στόχος και προσπάθεια του ΣΤΕΕΑΕ δεν είναι απλά να δώσει μια ακόμη εναλλακτική πρόταση στον τρόπο κατανομής των τελών κυκλοφορίας. Στόχος του συνδέσμου είναι να δώσει ώθηση συνολικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, ο οποίος έχει δεχτεί απανωτά χτυπήματα από την αρχή της κρίσης, ενώ ταυτόχρονα να μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία από την αυξημένη χρήση όλων των οχημάτων κάθε τύπου και κατηγορίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ