Ημερολόγιο εκλογών, μέρος 3ο: Μπροστά, αλλά πού;

του Αιμίλιου ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, από πλευράς καμπάνιας, είναι η προεκλογική περίοδος που διανύουμε. Η λέξη «μπροστά» δεν είναι τυχαίο ότι κυριαρχεί στις καμπάνιες όλων των κομμάτων, αλλά καθένα από αυτά την αντιλαμβάνεται με διαφορετική οπτική…

Μπροστά, αλλά πού, λοιπόν;

Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε «φουριόζος». Ωστόσο, τα φτερά του φαίνεται ότι κόπηκαν μετά τις πρώτες δημοσκοπήσεις. Έτσι, επιμένοντας στο «μπροστά» και στο δίλημμα «να τελειώνουμε με το παλιό», έχει εγκαταλείψει τη ρητορική της αυτοδυναμίας και σταδιακά πραγματοποιεί ανοίγματα προς το ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να «ξορκίσει» το μεγάλο συνασπισμό με τη ΝΔ.

Παράλληλα, ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας εξακολουθεί να προβάλλεται – και είναι – το ισχυρό χαρτί του ΣΥΡΙΖΑ, αφού δεν έχει υποστεί τόσο μεγάλη φθορά σ’ αυτούς τους επτά μήνες από τις εκλογές του Ιανουαρίου και θέτει ως διακύβευμα το ερώτημα «ποιος μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τη συμφωνία και να τη βελτιώσει».

Από την άλλη πλευρά, ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης ξεπερνά τον παλιό εαυτό του με την εικόνα του μετριοπαθούς πολιτικού, ο οποίος ρέπει προς το κέντρο και επιδιώκει συνεργασίες και συνεννοήσεις. Χωρίς να εγκαταλείπει το σκληρό λόγο κατά του ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρεί να χτυπήσει προσωπικά τον Αλέξη Τσίπρα, πετώντας και εκείνος τη… γραβάτα στις περισσότερες περιπτώσεις και παίζοντας με το πορτοκαλί στο φόντο, αντί του παραδοσιακού γαλάζιου της ΝΔ. Επιλέγει επίσης λέξεις με ισχυρούς συμβολισμούς για τα διαφημιστικά μηνύματα – από τις οποίες, πάντως, απουσιάζει (για ευνόητους λόγους…) η «ελπίδα».

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα κόμματα, το Ποτάμι επιλέγει επίσης καμπάνια προσωποκεντρική, με ισχυρό χαρτί τον Σταύρο Θεοδωράκη, και αξιοποιώντας τη δύναμη των social media και των πρωτοποριακών μεθόδων που προσφέρει το Διαδίκτυο.

Το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να απευθυνθεί στο ένστικτο των παραδοσιακών ψηφοφόρων, με τις αναφορές στον Ανδρέα Παπανδρέου και να ανακόψει έτσι τις διαρροές προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ «ο μικρός Αλέξης» του Πάνου Καμμένου μπορεί είτε να… απογειώσει τους ΑΝΕΛ είτε να τους «κάψει». Στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, η τηλεοπτική καμπάνια με το τρενάκι ήταν αυτή που έβαλε τους ΑΝΕΛ στη Βουλή και στην κυβέρνηση και απομένει να φανεί και τώρα αν η ιστορία επαναλαμβάνεται ή αν απλώς… κουράζει.

Ιδιαίτερο χρώμα στην προεκλογική εκστρατεία αναμένεται να δώσουν τα δύο τηλεοπτικά debate. Όχι τόσο το πρώτο – αυτό με τη συμμετοχή όλων των πολιτικών αρχηγών – διότι δεν έχει να προσφέρει κάτι καινοτόμο στον πολιτικό διάλογο.

Το τετ-α-τετ Τσίπρα-Μεϊμαράκη στο δεύτερο debate, όμως, μπορεί και να αποδειχθεί κλειδί για την έκβαση της εκλογικής αναμέτρησης, εάν πράγματι είναι τόσο οριακή όσο την προδιαγράφουν οι δημοσκοπήσεις. Δεν είναι καθοριστικός μόνο ο χρόνος διεξαγωγής του, έξι μέρες πριν ανοίξουν οι κάλπες, όσο το ότι θα διαφανούν οι πραγματικές προθέσεις των δύο αρχηγών και κυρίως το πόσο η φημολογούμενη καλή χημεία μεταξύ τους μπορεί να διαμορφώσει τα σενάρια της επόμενης μέρας.

@aperdika

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ