Zoottle: Ελεύθερο και φιλικό WiFi για τους πελάτες, “εμπλοκή” και ανταποδοτικά οφέλη για την επιχείρηση

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Μία νέα τεχνολογική startup έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της στο “προσκήνιο” του ελληνικού “οικοσυστήματος”, μετά από το απαραίτητο χρονικό διάστημα της υλοποίησης της ιδέας σε προϊόν και την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας.

Ο λόγος γίνεται για την Zoottle, η οποία διευκολύνει την αναζήτηση κωδικού WiFi σε δημόσιους χώρους, λύνοντας το πρόβλημα της επικοινωνίας με τον υπάλληλο του χώρου για την παραλαβή του κωδικού. Με το Zoottle κάθε χρήστης  μπορεί να έχει ελεύθερη πρόσβαση κάνοντας log in με το λογαριασμό του Facebook και Like στη σελίδα του χώρου που βρίσκεται. Εναλλακτικοί τρόποι εύκολης πρόσβασης στο WiFi με την χρήση email και άλλων social networks αποτελούν επίσης μέρος της λύσης της Zoottle.

Σήμερα η υπηρεσία έχει τοποθετηθεί, σύμφωνα με ανακοίνωση της startup, σε περισσότερες από 50 εταιρείες στην Ελλάδα, ενώ έχουν γίνει ήδη  τα πρώτα βήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μέση Ανατολή, αγορές όπου το αποκαλούμενο “wi-fi loyalty” είναι ήδη μία αγορά με αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον και αρκετούς “παίκτες”.

Περάν της αύξησης της αποδοτικότητας των εργαζόμενων του χώρου (για παράδειγμα ενός καφέ ή ενός εστιατορίου), καθώς δεν χρειάζεται να σπαταλούν χρόνο για την παράδοση του κωδικού σε κάθε πελάτη ξεχωριστά, το Zoottle “υπόσχεται” φιλική ελεύθερη παροχή WiFi στους πελάτες του καταστήματος και ταυτόχρονα διάρκεια στην επικοινωνία ανάμεσα στον χρήστη του WiFi και τον πάροχο: Κάθε χρήστης γίνεται μέρος της κοινότητας του χώρου, της επιχείρησης, του φορέα-οργανισμού ή της διοργάνωσης στο Facebook, ενημερώνεται για τον χώρο που έχει επισκεφτεί και αυξάνει την “εμπλοκή” του με αυτόν, ενώ ταυτόχρονα ο πάροχος μεγαλώνει την κοινότητά του που αποκτά ποιοτικά χαρακτηριστικά, τα οποία μπορεί να επεξεργαστεί για να του προσφέρει προσωποποιημένες υπηρεσίες και προσφορές.

Η ιδέα του Zoottle γεννήθηκε από τον Νεκτάριο Συλλιγαρδάκη, team leader στην eresus, και τον Νίκο Χασιώτη, μηχανικό συστημάτων UNIX στην Cosmote. Η ομάδα των δύο χρειαζόταν επέκταση και χρηματοδότηση για την ανάπτυξη του προϊόντος, και έτσι ήρθε σε επαφή με τον Χρήστο Περάκη (Openfund mentor, Angel investor και Apple Country Business Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο), ο οποίος έφερε στην ομάδα τον Νάσο Αναλογίδη (πρώην Γενικό Διευθυντή στην Nokia για την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο).

Οι δυο τους υλοποίησαν το αρχικό πλάνο εύρεσης πόρων για τη χρηματοδότηση της Zoottle από ενδιαφερόμενους επενδυτές και από ίδια κεφάλαια, που μέχρι αυτή τη στιγμή φτάνουν τις 150.000 ευρώ, ενώ η ιδέα συνεχίζει να προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με την εταιρεία.