Social media και creative content marketing “ανεβάζουν” το brand

του Τάσου ΒΕΛΙΑΔΗ*

Ακόμα και μετά από 6 χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, πολύ συχνά ακούω εταιρείες και μεγάλα brands να τρέχουν τις σελίδες τους στο Facebook “in house”, δίνοντας τη διαχείριση της σελίδας σε μια γραμματέα ή σε κάποιον intern που έχουν προσλάβει για τη συγκεκριμένη δουλειά.

Αυτό που ίσως πάρα πολλά brands δεν έχουν καταλάβει, είναι ότι στα social media κρίνεται το όνομα τους, είναι το μέσο που όλος ο κόσμος συζητάει για το brand, το μέσο που όλοι οι χρήστες έρχονται σε επαφή με το brand.

Είναι ουσιαστικά το μέσο όπου οι καταναλωτές θέλουν να έχουν αλληλεπίδραση με τα brands.

Πριν λοιπόν μπείτε στη διαδικασία να φτιάξετε την παρουσία του brand σας στα social media καλό είναι να εμπιστευθείτε ένα social media agency.  

Γιατί μπορεί να είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσεις μια σελίδα και μια ενέργεια, όμως αυτό που θα σε διαφοροποιήσει από τους υπόλοιπους και θα δώσει ώθηση στο brand είναι η στρατηγική, μια δυνατή ομάδα αλλά και το δημιουργικό περιεχόμενο!

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη τη στρατηγική καθώς είναι κάτι ξεχωριστό για κάθε brand θα ήθελα να επικεντρωθώ λίγο στο δημιουργικό περιεχόμενο.

Βλέποντας καθημερινά ένα μεγάλο ποσοστό σελίδων στο Facebook από πολύ μεγάλα brands  διαπιστώνω συνεχώς ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου είναι  copy-paste είτε από τη Google είτε από άλλες σελίδες.

Παρακάτω λοιπόν αναλύω μερικές ιδέες που θα βοηθήσουν το brand σας να δημιουργήσει περιεχόμενο που θα το διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα brands αυξάνοντας το engagement με τους fans.

1. Αναπτύξτε δεσμούς με τους fans σας
Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο μην σκέφτεστε σαν brand, μπείτε στη θέση του κοινού σας και δείξτε στους fans σας ότι πραγματικά νοιάζεστε για αυτούς. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι χρήσιμες συμβουλές, tips καθώς και περιεχόμενο που μπορεί να λύσει καθημερινά προβλήματα των fans σας αλλά έχει σχέση με τις αξίες ή το ίδιο το brand σας.

2. Ανακαλύψτε τι τους παρακινεί
Οι περισσότεροι fans δημιουργούν λογαριασμό στο Facebook για να εκφράσουν τον εαυτό τους, τις ιδέες τους αλλά και να επικοινωνήσουν με άλλα άτομα. Δημιουργήστε λοιπον content που θα τους “παθιάσει” θα τους βοηθήσει να συνδεθούν με το brand σας και θα τους εκφράζει. Με αυτό τον τρόπο σίγουρα θα το κάνουν share στο profile τους, αφού είναι περιεχόμενο που θα δημιουργούσαν και οι ίδιοι.

3. Αντιδράστε γρήγορα
Μην προγραμματίζετε όλα σας τα posts με βάση κάποιο content calendar. Μπορείτε πάντα να έχετε ένα content calendar για προϊοντικά posts ή posts που αφορούν κάποιο event κτλ., ωστόσο πάντα είναι καλό να πιάνουμε τα γεγονότα την ώρα που γίνονται και να δημιουργούμε “buzz” στις σελίδες μας γύρω από αυτά. Θυμηθείτε το buzz που δημιούργησαν τα Oreo κάνοντας post όταν έγινε το blackout στο Superbowl το οποίο έλεγε “You can still dunk in the dark.”

Χρησιμοποιήστε ακόμα και το κινητό σας τηλέφωνο για να παράγετε content στη σελίδα σας αν πιστεύετε οτι θα βελτιώσει τον χρόνο αντίδρασης σας.

4. Γίνετε ένα με τους fans σας
Φορέστε τα παπούτσια των fans σας. Σκεφτείτε τι θα θέλατε εσείς ως fan να δείτε από ένα brand και γιατί θα κάνατε like στη συγκεκριμένη σελίδα. Σκεφτείτε ότι το καλύτερο content είναι αυτό που παράγεται από το ίδιο το κοινό (user generated), οπότε φροντίστε να δημιουργήσετε συζητήσεις που θα εμπνεύσουν το κοινό σας να δημιουργήσει το δικό του content γύρω από το brand σας.

5. Κάντε τους fans σας να  διασκεδάσουν
Σίγουρα όλοι όσοι είναι στο Facebook δεν περιμένουν να δουν ένα brand να τους λέει τα νέα του, περιμένουν να δουν creative περιεχόμενο το οποίο είτε θα τους φανεί χρήσιμο είτε θα τους κάνει να γελάσουν. Δείτε το παράδειγμα του 9gag ή ακόμα και του Βασανίζομαι για να πάρετε ιδέες για περιεχόμενο. Προφανώς δεν είναι όλο αξιοποιήσιμο από brands που θέλουν ένα πιο formal χαρακτήρα, αλλά όλο και κάτι θα εμπνευστείτε.

6. Δημιουργήστε νοσταλγία
Ένα από τα trends της εποχής είναι ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν το Facebook για να κάνουν share εμπειρίες του παρελθόντος.

Δημιουργήστε λοιπόν περιεχόμενο ή ακόμα και applications που θα τους βοηθήσουν να μοιραστούν τέτοιες εμπειρίες με το κοινό τους. Για παράδειγμα κάποιο application όπου μπορούν να μοιραστούν τα ταξίδια τους με φωτογραφίες ή τα καλύτερα highlights από το timeline τους.

7. Πάρτε θέση
Δημιουργήστε ενέργειες και content για πράγματα που έχουν πραγματική αξία και βοηθάνε τον κόσμο να λύσει καθημερινά του προβλήματα ή να βελτιώσει την ζωή του. Σκεφτείτε ενέργειες όπως το Refresh Project της Pepsi και θα δείτε ότι οι ίδιοι οι fans θα ξεκινήσουν να δημιουργούν συζητήσεις και να κάνουν share το περιεχόμενο σας μόνο και μόνο για να βοηθήσουν το community και να υποστηρίξουν έναν στόχο που έχει πραγματική αξία.

8. Δημιουργήστε ποιοτικό αλλά εύκολο περιεχόμενο
Όταν οι χρήστες αναζητούν μια πληροφορία στη Google, γνωρίζουν ότι κανένας δεν τους κοιτάει ή κανένας δε θα δει ποτέ τι έψαξαν, όταν όμως κάνουν share μια πληροφορία στο Facebook, γνωρίζουν ότι όλοι θα δουν τι ακριβώς έχουν κάνει post. Δημιουργήστε λοιπόν ποιοτικό περιεχόμενο αν θέλετε οι χρήστες να το κάνουν share και να νιώθουν υπερήφανοι για αυτό.

Δείτε παραδείγματα όπως τα  Oreo, τα Starbucks την Bioten κα.

*Ο Τάσος Βελιάδης, business unit director της socialab, έχει 6 χρόνια εμπειρίας στην οnline διαφήμιση. Έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους και έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ