Η τεχνολογία “φλερτάρει” με την μόδα

της Μαρίας ΒΥΤΙΝΙΔΟΥ*

Μετά την εξέλιξη των υπολογιστών σε κινητά και smartphones, ήρθε η ώρα να εξελιχτεί και η Μόδα – και εδώ μιλάμε για μία ευρεία γκάμα καταναλωτικών προιόντων όπως ενδύματα καθημερινά, ειδικές στολές εργασίας, αξεσουάρ, υποδήματα – σε ”High Tech Fashion”, ονομαζόμενη “Fashionable Technology” ή “Wearable Technology“.

H Μόδα αποκτά πλέον νέο χαρακτήρα ενσωματώνοντας στα παραδοσιακά υλικά που ήταν έως τώρα τα υφάσματα και νήματα, υλικά  προηγμένης τεχνολογίας όπως LEDS, βιοσένσορες, οπτικές ίνες, συστήματα μηχανικής κίνησης, εύκαμπτα οργανικά ηλεκτρονικά, οθόνες ειδοποίησης μηνυμάτων και ό,τι νεώτερο παρουσιάζει σε καθημερινή βάση η γνωστή περιοχή της καινοτομίας και των startups, Silicon Valley.

Για πρώτη φορά η Τεχνολογία και η Μόδα στα ρούχα αποκτούν κοινό σκοπό, ο οποίος είναι να γίνουν τα ενδύματα και τα αξεσουάρ που χρησιμοποιούμε καθημερινά πιο λειτουργικά, πιο χρήσιμα και να εξυπηρετούν όλο και περισσότερες ανάγκες αντικαθιστώντας τα διαθέσιμα μέσα που έχουμε έως τώρα,  πάντα υπό το πρίσμα της καλαισθησίας και του άψογου σχεδιασμού.

Ο πραγματικός ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες που εξελίσσονται στον χώρο Wearable Technology δεν είναι ποιος θα καταφέρει να αξιοποιήσει καλύτερα την ”φαντασία του”, καθώς οι ιδέες που παράγονται για καινοτόμα προϊόντα δεν αντιμετωπίζουν τόσο θέμα υλοποίησης από άποψη τεχνολογίας, αλλά από θέμα κόστους παραγωγής με σκοπό την μαζική κατανάλωση.

Στα επόμενα πέντε χρόνια μαζί με την τεχνολογία θα αλλάξει και ο τρόπος που θα επιλέγουμε τα ρούχα μας, καθώς θα αναζητάμε στο κάθε προϊόν που αγοράζουμε την νέα εφαρμογή (app) που έχει αναπτύξει η εταιρεία που τα παράγει.

Έως τώρα έχουμε δει πολλά αξιοθαύμαστα προϊόντα όπως το 3-D printed nylon dress που φόρεσε η Dita Von Teese από την Shapeways, το ”Google Glass” που με την συσκευή οθόνης που έχουν ενσωματωμένη δίνουν πληροφορίες σε ένα smartphone σχετικά με τον άνθρωπο που κοιτάζουμε, το βραχιόλι της Jawbone UP που δίνει την δυνατότητα μέσω ενός smartphone να παρακολουθεί ο άνθρωπος που το φορά την δραστηριότητα, ύπνο και κατανάλωση τροφίμων και από την CuteCircuit ένα φόρεμα με ενσωματωμένο ένα κινητό.

Στην Ελλάδα, το ΑthensFashionClub είναι η μοναδική εταιρεία και ταυτόχρονα σχολή Μόδας με έδρα την Αθήνα που δημιουργεί ενδύματα με ενσωματωμένη  την τεχνολογία των LEDs και διδάσκει ταυτόχρονα το μάθημα ”Wearable Technology” σε όλους τους Σχεδιαστές Μόδας, Στυλίστες και σπουδαστές της σχολής.

Το AthensFashionClub διακρίθηκε για την δημιουργία του πρώτου νυφικού με LEDs στην Ελλάδα συμμετέχοντας  στο επιστημονικό πολυγεγονός Nanotexnology 2013 που διεξήχθη από τις 6-13 Ιουλίου στο ξενοδοχείο Porto Palace της Θεσσαλονίκης και διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN του ΑΠΘ.

Πρωτοπόρος στο πεδίο “Fashionable Technology”, η επιχείρηση μόδας AthensFashionClub πέτυχε τη συνύπαρξη της νανοτεχνολογίας με την μόδα συνδυάζοντας καινοτομία και καλαισθησία.

Στο περίπτερο του Εργαστηρίου LTFN του ΑΠΘ που βρίσκεται εντός του χώρου όπου διεξήχθη το Nanotexnology 2013 εκτέθηκε ένα νυφικό με ενσωματωμένη την τεχνολογία των LED, καθώς και ένα φόρεμα εμπνευσμένο από τη Μινωική εποχή με αναφορά στην τεχνολογία των εκτυπωμένων οργανικών ηλεκτρονικών.

Πιο αναλυτικά, για το νυφικό υψηλής ραπτικής που εκτέθηκε για τέσσερεις ημέρες στο περίπτερο του Εργαστηρίου LTFN χρησιμοποιήθηκαν υλικά υψηλού κόστους, όπως μεταξωτό σουά σοβάζ και τούλι. Το νυφικό “έκλεψε” τις εντυπώσεις και τα βλέμματα όσων παρευρέθηκαν στην έκθεση του “Nanotexnology 2013” συνδυάζοντας τρία δυναμικά στοιχεία. Ένα πατρόν “full skirt” με style “fifty’s” και με design τα ενσωματωμένα “LEDs” στον ποδόγυρό του.

*Η Μαρία Βυτινίδου είναι fashion designer και ιδιοκτήτης/πρόεδρος της νεοφυούς εταιρείας AthensFashionClub Technology

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ