Συγκριτικό τεστ: Ταξί στην Αγγλία VS ταξί στην Ουγκάντα

Δεν πρόλαβε να “κρυώσει” το συγκριτικό τεστ που έκανε το BBC, με την εμπειρία χρήσης ταξί στην Αθήνα και στο Τόκυο, και προχώρησε σε δεύτερη ομάδα πόλεων, για νέα δοκιμή. Η Αγγλία και η Ουγκάντα είναι δύο επίσης πολύ διαφορετικές χώρες, και αρκούντως μακριά μεταξύ τους.

Στο Λονδίνο, η ανταποκρίτρια Tulip Mazumdar επιβιβάστηκε σε ένα τυπικό ταξί, και ζήτησε να μεταφερθεί σε μία απόσταση 10 χιλιομέτρων. Φυσικά μπορεί να καθίσει μόνο πίσω, ενώ ένα εσωτερικό τζάμι (ή πλαστικό) χωρίζει τον οδηγό από τον επιβάτη. Στο δρόμο, αλλά και εντός του οχήματος, η ατμόσφαιρα ήταν ευχάριστη, και δεν υπήρξαν ευτράπελα. Μάθαμε όμως ένα ενδιαφέρον γεγονός, δηλαδή ότι για την απόκτηση άδειας Μαύρου Ταξί στην Αγγλία, απαιτούνται 2-4 χρόνια εκπαίδευσης, αποστήθιση 25.000 οδών, 20.000 σημείων ενδιαφέροντος, και 320 βασικών δρομολογίων. Η διαδρομή κόστισε περίπου 38 ευρώ.

Στην Καμπάλα τώρα, την πρωτεύουσα της Ουγκάντα, ο δημοσιογράφος Gabriel Gatehouse επιβιβάστηκε σε ένα boda-boda, δηλαδή σε ένα ταξί-μηχανάκι, και μάλιστα εξοπλισμένο με GPS. Αν αυτό σας φαίνεται επικίνδυνο, τότε έχετε δίκιο, γιατί όντως είναι. Ο οδηγός παραδέχτηκε ότι πέφτει θύμα πολλών τροχαίων ατυχημάτων, ενώ ο κίνδυνος τραυματισμού και κλοπής από εγκληματίες είναι μεγάλος. Στον αντίποδα, είναι ιδανικό μέσο για μετακίνηση στους δρόμους της Καμπάλα, όπου υπάρχει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εκεί, μία διαδρομή ίδιας απόστασης, δηλαδή 10 χιλιομέτρων, κόστισε περίπου 3 ευρώ!

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα ενδιαφέρον είδος σύγκρισης, και θα θέλαμε να δούμε περισσότερα από το BBC. Προς το παρόν, παρακολουθήστε το συγκεκριμένο, παρακάτω.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ