Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επένδυση στη βιώσιμη ανάπτυξη ακόμα και εν μεσω πανδημίας

Παρά τα δυο δύσκολα χρόνια λόγω πανδημίας η Αθηναιική Ζυθοποιία εκτέλεσε σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό της πρόγραμμα για τη τριετία 2019-2021 ύψους 43 εκατ. ευρώ με ολοκλήρωμένες στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης. 

Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί κάτι το αφηρημένο και μακρινό αλλά είναι πλέον μια νέα πραγματικότητα η οποία έχει μπει στο μεσο-μακροπρόθεσμο πλάνο κρατών, οργανισμών και φυσικά επιχειρήσεων.

Αυτό φάνηκε απο τα πρώτα λόγια του CEO της Αθηναιικής Ζυθοποίας, Αλέξανδρου Δανιηλίδη στην σημερινή παρουσίαση της έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας για το 2019 – 2020.

Παρά τα δυο δύσκολα χρόνια λόγω πανδημίας η Αθηναιική Ζυθοποιία εκτέλεσε σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό της πρόγραμμα για τη τριετία 2019-2021 ύψους 43 εκατ. ευρώ με ολοκλήρωμένες στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης. 

Όπως σημειώνεται στο σχετικό δελτίο τύπου: “H κλιματική κρίση, οι συνέπειες της οποίας είναι ήδη εδώ και γίνονται ολοένα και εντονότερες παγκοσμίως, αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας και καλεί σε συστράτευση όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δηλώνει παρούσα σε αυτόν τον πολυεπίπεδο αγώνα, εφαρμόζοντας εδώ και χρόνια μια ολιστική προσέγγιση, που συνδυάζει οικονομική με βιώσιμη ανάπτυξη στο σύνολο της αλυσίδας αξίας της εταιρείας. Η εταιρεία διατηρεί μία καθετοποιημένη, «ελληνική διαδρομή» παραγωγής, ξεκινώντας από το χωράφι, µε την προμήθεια των πρώτων υλών και καταλήγοντας στο ποτήρι των καταναλωτών που απολαμβάνουν τα προϊόντα της”.

Οι βασικοί άξονες της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της Αθηναικής Ζυθοποιίας περιλαμβάνουν

Σε σχέση με το 2019 μείωθηκαν κατά 21% οι εκπομπές CO2 και 14,2% απο χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης, η εταιρεία ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της.

Μειώθηκαν οι αναλήψεις νερού κατά 21% για το 2020 σε σχέση με το 2019, αλλά και τις απορρίψεις κατά 23%. Μάλιστα, σε επίπεδο περαιτέρω ανάδειξης και έρευνας του φαινομένου της λειψυδρίας σχεδίασε και εφαρμόζει το Πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της διαρκούς αναζήτησης νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, η εταιρεία εστιάζει στην κυκλική οικονομία μέσω της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης, έχοντας καταφέρει το 95% των φιαλών που εμπορεύεται, να είναι επιστρεφόμενες.

Η εταιρεία μειώνει σταθερά τις εκπομπές διοξειδίου μέσω της βελτιστοποίησης των πρακτικών φόρτωσης και δρομολογίων, με αποτέλεσμα το 2020 να παρατηρείται μείωση των εκπομπών διοξειδίου κατά 17% (σε σχέση με το 2019). Παράλληλα, αναβαθμίζει τα φορτηγά της με τη μετατροπή των κινητήρων τους σε συνδυασμένη κατανάλωση 20% LPG και 80% πετρελαίου – αντί αποκλειστικά πετρελαίου – ενώ γίνεται και χρήση ηλεκτρικών περονοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις της, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές CO2.

Το 96% των 893 προμηθευτών της δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με το 83% των πληρωμών να παραμένει στη χώρα μας.  

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι. Πραγματοποιεί επίσης σημαντικές επενδύσεις σε δράσεις Έρευνας και Ανάπτυξης και έχει ήδη επιτύχει το 2020 να πιστοποιήσει το 35% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας κριθαριού, ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής.

Επίσης εδώ και μία δεκαετία η εταιρεία χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον, «πράσινα» ψυγεία και ψύκτες βαρελίσιας μπίρας, επιτυγχάνοντας έως και 35% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους η εταιρεία ενισχύει ενεργά την κουλτούρα ασφάλειας στις εγκαταστάσεις της, έχοντας καταφέρει να μη σημειωθεί κανένα ατύχημα μέσα στο 2020

Η διαδρομή, φυσικά, καταλήγει στους τελικούς καταναλωτές των προϊόντων, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να αναγνωρίζει, ως κύριο μέλημά της την προώθηση της κουλτούρας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με ομάδες και φορείς, όπως η Ένωση Μπάρμεν Ελλάδας, η ΜΚΟ «Νηφάλιοι – Στην υγειά μας», κ.α., σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά το θέμα, ενώ έχει καθιερώσει την κατηγορία  της μπίρας χωρίς αλκοόλ με 5 προϊόντα (ΑΜΣΤΕΛ FREE 0.0%, η ΑΜΣΤΕΛ FREE LEMON 0.0%, η HEINEKEN 0.0,ΑΛΦΑ Χωρίς).

Όλα τα παραπάνω εναρμονίζονται πλήρως με το Παγκόσμιο Σύμφωνο του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο έχει υιοθετήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ευθυγραμμίζοντας τις δράσεις της με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs). Σε αυτό το πλαίσιο και κοιτώντας προς το μέλλον, ανακοίνωσε πριν από λίγους μήνες την υιοθέτηση και υλοποίηση στην Ελλάδα της νέας, ολοκληρωμένης στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου HEINEKEN “Brew a better world – Raise the bar 2030” με 3 κύριους άξονες (περιβάλλον, κοινωνία, υπεύθυνη κατανάλωση) και μια σειρά φιλόδοξων στόχων με ορίζοντα το 2030.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι η εταιρεία μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει τις περισσότερες αυξήσεις προμηθευτών ενώ θα επενδύσει σε ανανένωσιμες πηγές ενέργειας για τα εργοστάσια της εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση αναμένονται κάποιες μικρές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων μια και πέρα απο το κόστος ενέργειας έχουν αυξηθεί σημαντικά οι τιμές των πρώτων υλών συσκευασίας για παράδειγμα. 

Επίσης, όπως αναφέρθηκε υπήρχαν σχεδόν μηδαμινές αποχωρήσεις παραγωγών κριθαριού, με την Αθηναική Ζυθοποιία να βελτιώνει τις τιμές στους παραγωγούς μάλιστα! Λόγω πανδημίας πάντως οι εξαγωγές βύνης σε τρίτες χώρες ήταν μικρές το 2020. 

Τέλος, ο κ. Δανιηλήδης αναφέρθηκε σε “θαύμα” της εταιρείας αναφορικά με την κάλυψη της ζήτησης τον περασμένο Μάιο, όταν άνοιξε ο κλάδος της Horeca εν μέσω πανδημίας, κυρίως απο έλληνες πελάτες, ενώ στάθηκε στην αύξηση των μεριδίων των προϊόντων με μηδέν αλκοόλ, τέλος έκανε πρόβλεψη για ένα πολύ καλό 2022. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ