Travelmyth: Χρειαζόμαστε πιο ουσιαστική υποστήριξη από την κυβέρνηση
Ρευστά τα πράγματα για τη φετινή σεζόν
Το 2021 "βλέπουν" πλέον ως χρονιά ανάκαμψης του τουρισμού οι ιδρυτές της ελληνικής μηχανής αναζήτησης ξενοδοχείων, Travelmyth, εκτιμώντας ότι θα είναι και πάλι μία χρονιά χειρότερη από το 2019.
Μιλώντας στο emea.live, o Γιάννης Νούσης και ο Στέφανος Βασδέκης περιέγραψαν το πλήγμα που δέχθηκαν ως επιχείρηση αλλά και τα έκτακτα μέτρα τα οποία αναγκάστηκαν να λάβουν για να περιορίσουν τα έξοδά τους. "Αποφασίσαμε πολύ γρήγορα να ξενοικιάσουμε τα γραφεία μας και να τα ανοίξουμε όταν επιστρέψουμε στη φυσιολογική μας ροή" είπαν χαρακτηριστικά οι founders, αναφέροντας παράλληλα ότι έθεσαν το προσωπικό τους σε αναστολή εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι η Travelmyth ήταν σε μία τροχιά μεγάλης ανάπτυξης πριν από την πανδημία. Το 2019, η μηχανή αναζήτησης είχε όγκο κρατήσεων ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, διπλάσιο από το 2018. Πρώτη της αγορά - πριν την πανδημία - ήταν η Αγγλία και δεύτερη η Αμερική, ενώ η πλατφόρμα έχει κίνηση από 70 διαφορετικές χώρες.
Με τα δεδομένα της πανδημίας, η ανάπτυξη αυτή ανακόπηκε, χωρίς όμως αυτό να βάλει "φρένο" στη δυναμική και την ανάπτυξη της πλατφόρμας. Το τελευταίο διάστημα, εφόσον ο καθημερινός φόρτος δουλειάς είχε μειωθεί, οι ιδρυτές αποφάσισαν να επικεντρωθούν στο προϊόν τους και την ανάπτυξή του, κάνοντας κάποιες "βαθιές αλλαγές" στις οποίες δεν ήταν εύκολο να προχωρήσουν έχοντας παράλληλα τη day-to-day διαχείριση της εταιρείας.
Που μπορεί να οδηγήσουν αυτές οι αλλαγές; Μεταξύ άλλων, σε ορισμένα νέα κριτήρια επιλογής ξενοδοχείων, που θα περιλαμβάνουν πρωτόκολλα και συνθήκες υγιεινής, όπως και παροχές σχετικές με τον κορωνοϊό. Αυτό βέβαια δεν θα είναι το "πρώτο" που θα βλέπει ένας πελάτης ψάχνοντας ένα ξενοδοχείο. Οι ιδρυτές θέλουν να κρατήσουν σε πρώτο πλάνο τα θετικά συναισθήματα που προκαλεί ένα ταξίδι και όχι την πανδημία, εξήγησαν.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη φετινή σεζόν, οι ίδιοι είπαν ότι τα πράγματα είναι πολύ ρευστά τονίζοντας ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις. "Οι κρατήσεις κινούνται τώρα αλλά κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με τις ακυρώσεις" εξήγησαν, τονίζοντας παράλληλα ότι όσον αφορά την Ελλάδα, τα πρωτόκολλα λειτουργίας των ξενοδοχείων έχουν αργήσει υπερβολικά να ετοιμαστούν.
"Εμείς είμαστε προετοιμασμένοι για πολλά σενάρια", υπογράμμισαν στη συνέχεια, μιλώντας για τις μελλοντικές κινήσεις της εταιρείας. "Το χειρότερο σενάριο είναι να έχουμε μηδενικές κρατήσεις" πρόσθεσαν. "Αν τα πράγματα πάνε καλύτερα, θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, να μεγαλώνουμε και να προσλαμβάνουμε προσωπικό".
Ένα μεγάλο παράπονο των δυο founder αφορά τα μέτρα υποστήριξης της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις μια και λόγω ΚΑΔ η TravelMyth μπήκε αργότερα στα αρχικά μέτρα ενώ και τα νέα μέτρα της κυβέρνησης δεν φαίνεται να βοηθούν την κατάσταση. Οι Startups αλλά και οι επιχειρήσεις γενικά δεν χρειάζονται δάνεια, έστω και με την εγγύηση του κράτους, αλλά χρειάζονται επιδοτήσεις για καταφέρουν να σταθούν ζωντανές, σε μια περίοδο μηδενικών εσόδων, αλλά και επιδότηση της απασχόλησης των υπαλλήλων και όχι επιδότηση της διαθεσιμότητάς τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από τον Στέφανο, ένας freelancer της TravelMyth στη Γερμανία πήρε επιδότηση 6.000 ευρώ από την Γερμανική κυβέρνηση λόγω της πανδημίας...
Η Travelmyth
Η Travelmyth ιδρύθηκε το 2012 με στόχο να καλύψει το κενό που υπήρχε στις ήδη υπάρχουσες μηχανές αναζήτησης ξενοδοχείων. Το χαρακτηριστικό της είναι ότι προσφέρει δυνατότητα εξειδικευμένης αναζήτησης, με κριτήρια όπως η δυνατότητα φιλοξενίας σκύλου, η διαμονή σε ουρανοξύστη, ή η παροχή infinity πισίνας.
Η εταιρεία έχει άμεση επικοινωνία με τα ξενοδοχεία, στα οποία αποστέλλει ιδιαίτερα λεπτομερή ερωτηματολόγια για τις παροχές τους κι έτσι τα κατηγοριοποιεί, παρέχοντας την ιδανική επιλογή σε κάθε ταξιδιώτη και δίνοντάς του παράλληλα πληροφορίες που δεν θα έβρισκε ούτε στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.
Η πλατφόρμα διαθέτει επίσης δυνατότητα σύγκρισης τιμών, χάρη σε συνεργασίες με πλατφόρμες όπως το Booking και η Expedia. H εταιρεία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και αυτή τη στιγμή παρέχει πληροφορίες για 2.5 εκατ. ξενοδοχεία σε όλον τον κόσμο.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το emea.live και τη συζήτηση με τους ιδρυτές της Travelmyth, παρακάτω: