Η Amazon “πνίγεται” στα fake reviews και ψάχνει σωσίβιο στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Σε σχέση με το 2019, οι κριτικές στο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα του κόσμου έχουν αυξηθεί κατά 76%

Ένα από τα ισχυρότερα “όπλα” του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι κριτικές άλλων χρηστών, μέσα από τις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να έχουν μια ιδέα για την ποιότητα του προϊόντος που επιθυμούν να αγοράσουν και την λειτουργικότητα του. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι από τα πιο βασικά σημεία διαφοροποίησης των ηλεκτρονικών από τις φυσικές αγορές, στις οποίες είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις κάπου την γνώμη ενός καταναλωτή που επίσης αγόρασε το ίδιο προϊόν. 

Τι γίνεται όμως αν αυτό το “όπλο” το χρησιμοποιήσουν οι ίδιες οι εταιρείες για να εξαπατήσουν τον κόσμο και να προωθήσουν τις πωλήσεις τους;

Η Amazon είναι μια εταιρεία που έχει “χτίσει” μεγάλο μέρος των πωλήσεων και την αποδοχής που έχει από τους καταναλωτές, στα χιλιάδες review ου έχει, τα οποία έχουν φτάσει να αποκτήσουν “δική τους οντότητα’ καθώς υπάρχουν ακόμα και site που συλλέγουν τις πιο ευφάνταστες κριτικές. Αυτό όμως που αποκαλύφθηκε, είναι πως μεγάλο μέρος αυτών των κριτικών είναι στην ουσία “ψεύτικες”. Στην πραγματικότητα, πολλά καταστήματα φροντίζουν να δημοσιεύουν καλές κριτικές για τα προϊόντα τους και συγχρόνως να “θάβουν” τα προϊόντα ανταγωνιστικών εταιρειών. 

Είναι ενδεικτικό, πως σε σχέση με το 2019, οι κριτικές στο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα του κόσμου έχουν αυξηθεί κατά 76%, ενώ το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλα site, όπως το eBay, το Facebook και το Walmart. 

Το πρόβλημα εντείνεται από την χρήση της τεχνολογίας και των bots τα οποία γίνονται όλο και πιο έξυπνα και όλο και πιο δύσκολο να εντοπιστούν. 

Οι επιπτώσεις από αυτή την πρακτική γίνονται όλο και πιο σοβαρές, καθώς η πανδημία έχει “σπρώξει” τους καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ όπως έχουν δείξει τα στοιχεία τα ψε’ύτικα σχόλια αύξησαν τις πωλήσεις μη ασφαλών προϊόντων, προκαλώντας μεγάλες εταιρείες να διακόψουν τις εμπορικές τους συμφωνίες με την Amazon. 

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, η Amazon έχει “ρίξει στη μάχη” πανίσχυρες πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης, οι οποίες υπό την αιγίδα εξειδικευμένων ερευνητών αναλύουν πάνω από 10 εκατομμύρια κριτικές εβδομαδιαίως. Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει αφαιρέσει πάνω από 20.000 κριτικές μόνο από το αγγλικό της παράρτημα.

Το πρόβλημα ανοίγει μια μεγάλη κουβέντα για την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών αγορών, καθώς για μια ακόμα φορά μια πρωτοποριακή τεχνολογία, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους χρήστες της, θέτοντας ξανά ανησυχίες για τον έλεγχο της. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ