emea business monitor

Skroutz: Κατακόρυφη άνοδο σημείωσε ο όγκος των παραγγελιών την Black Friday

Αναλυτικά τα κορυφαία προϊόντα, οι τιμές και οι τάσεις που επικράτησαν την φετινή ημέρα ειδικών προσφορών

Κατά 15% αυξήθηκε ο ηλεκτρονικός όγκος των παραγγελιών κατά τη διάρκεια της Black Friday ενώ το 87,9% των προϊόντων αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή (±10%) και μόνο το 8,3% σε πιο οικονομική τιμή σύμφωνα με τον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου skroutz. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία που συνέλεξε και ανέλυσε η Ομάδα Business Intelligence του Skroutz για τις καταναλωτικές συμπεριφορές και τις αγοραστικές τάσεις, σύμφωνα με την κίνηση στην πλατφόρμα, τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς και τα στατιστικά στοιχεία από την περυσινή Black Friday.

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday. Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz αυξήθηκαν κατά 42% YoY και ανήλθαν σε 14,5 εκατ. επισκέψεις. Ο όγκος των παραγγελιών παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 150%, αγγίζοντας τις 972.000. Επίσης, υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση του παραγόμενου τζίρου (GMV) κατά 44% YoY και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και διαμορφώθηκε σε 41,3 εκατ. ευρώ για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz.

Όσον αφορά την ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο.

Αναφορικά με τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων, οι κατηγορίες προϊόντων «Σπίτι-Κήπος» και «Τεχνολογία» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών. H κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία.

Τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες, θήκες κινητών τηλεφώνων, κινητά τηλέφωνα, χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου, sneakers,. Βιβλία, κρέμες προσώπου, χριστουγεννιάτικα λαμπάκια, αθλητικά παπούτσια και βιταμίνες.

Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες προστασία οθόνης κινητών, ανδρικά φούτερ, ανδρικές φόρμες, ειδικά συμπληρώματα, παιχνίδια Playmobil, χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, bluetooth handsfree, μάσκες προστασίας, επιτραπέζια παιχνίδια, ανδρικά μπουφάν, παιχνίδια Lego, σαμπουάν, προϊόντα καθαρισμού προσώπου, γυναικεία αρώματα και βαφές μαλλιών.

H Ομάδα Business Intelligence του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση των τιμών πώλησης κατά την εβδομάδα της Black Friday με την αρχική τιμή κατά την προηγούμενη περίοδο δηλ. την εβδομάδα 07-13/11/2020. Όπως προέκυψε από τα συμπεράσματα, συνολικά, το 8,3% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή ενώ το 87,9% σε παρόμοια τιμή (±10%). Το υπόλοιπο 3,8% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.

Οι κατηγορίες «Υγεία & Ομορφιά» και «Μόδα» παρουσίασαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις. Σε ποσοστό άνω του 10% τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, που αγοράστηκαν μέσω Skroutz ήταν σε υψηλότερες τιμές. Το 17% από τα αθλητικά παπούτσια/ sneakers που πουλήθηκαν ήταν σε αξιοσημείωτη έκπτωση (>10%).

Συγκρίνοντας τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday 2020 με αυτές του 2019, διαπιστώνεται ότι τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε πιο οικονομικές τιμές είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό δηλαδή 8,3% το 2020 έναντι 8,5% το 2019. Τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε υψηλότερη τιμή παρουσίασαν αύξηση (το ποσοστό για το 2019 ήταν 1,2% έναντι 3,8% για το 2020).

Get real time updates directly on you device, subscribe now.