emea business monitor

ΥΠΟΤ: Σύσκεψη με θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού

Στο υπουργείο Τουρισμού πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού (γιώτινγκ, καταδυτικός τουρισμός) και της κρουαζιέρας, με πρωτοβουλία του υφυπουργού, Μάνου Κόνσολα.

Η αναγκαιότητα δημιουργίας ενός δικτύου μαρινών

O Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα δημιουργίας ενός δικτύου μαρινών σε συνδυασμό με το ήδη αδειοδοτημένο δίκτυο υδατοδρομίων στα νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου, ενώ τόνισε, απευθυνόμενος στους τρεις Δημάρχους, ότι το υπουργείο Τουρισμού και οι υπηρεσίες του είναι στη διάθεσή τους προκειμένου να προχωρήσει η χωροθέτηση και αδειοδότηση μαρινών σε περιοχές που θα επιλέξουν οι δήμοι.

Η κατασκευή μαρίνων μπορεί να γίνει με τη μέθοδο παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή ή και με συμπράξεις κρατικού και μη κρατικού φορέα.

Ανάπτυξη κρουαζιέρας σε Αστυπάλαια, Κω και Πάτμο

Τέθηκε, παράλληλα, το ζήτημα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας σε Αστυπάλαια, Κω και Πάτμο με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων να θέτει τα προαπαιτούμενα που αφορούν στα λιμάνια των τριών νησιών.

Ο Μάνος Κόνσολας τόνισε ότι ο στόχος είναι να καταστούν τα λιμάνια των τριών νησιών, ασφαλή λιμάνια προορισμού για την κρουαζιέρα. Ζήτησε από τους τρεις δημάρχους να επικαιροποιήσουν τα master plan των λιμενικών εγκαταστάσεων και αναφέρθηκε στη δημιουργία εγκαταστάσεων terminal για την εξυπηρέτηση επιβατών.

Οι νέοι κανονισμοί Schengen

Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι τα λιμάνια θα πρέπει να είναι έτοιμα  για να εφαρμόσουν τους νέους κανονισμούς Schengen (πύλες εισόδου) που θα ισχύσουν από 1.01.2021 σε ό, τι αφορά στις προδιαγραφές ασφαλείας, τις υποδομές, τις εγκαταστάσεις, το προσωπικό, τις επικοινωνίες κ.α.

Οι ελλείψεις και οι ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε λιμάνι

Αναφέρθηκε, μάλιστα, στη μελέτη καταγραφής που έχει γίνει από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τις ελλείψεις και τις ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε λιμάνι που αποτελεί προορισμό κρουαζιέρας για τα θέματα ασφαλείας και έχει ήδη αποσταλεί στις κατά τόπους δημοτικές και λιμενικές αρχές.

Ειδικά για την Αστυπάλαια τέθηκε ο στόχος να πληροί τις προδιαγραφές για να καταστεί το λιμάνι της, πύλη εισόδου για την κρουαζιέρα το 2022.

Αυτοί συμμετείχαν στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος Αστυπάλαιας,  Νίκος Κομηνέας, ο δήμαρχος Κω, Θεοδόσης Νικηταράς, ο δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου,  Μανώλης Γρύλλης  και ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Homeporting

Την ίδια στιγμή στρατηγική επιλογή του υπουργείου Τουρισμού αποτελεί  το Homeporting (λιμάνι εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων). Προς την κατεύθυνση αυτή το υπουργείο Τουρισμού, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση, με χαρά ο κόσμος του ελληνικού τουρισμού υποδέχεται το Norwegian Spirit, ένα από τα πιο όμορφα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια.

Το κρουαζιερόπλοιο, ιδιοκτησίας της Norwegian Cruise Line, θα χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως Homeport για πρώτη φορά και τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 19 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου, ενώ, συνολικά θα πραγματοποιηθούν 31 κρουαζιέρες.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.