emea business monitor

Η μείωση ρύπων της ναυτιλίας έχει εξελιχθεί σε “χάος”. Και την πληρώνει η ενέργεια

Την πρώτη Ιανουαρίου του 2020, θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για την ναυτιλία και τις εκπομπές CO2 των εμπορικών πλοίων και η κατάσταση μαι σχεδόν εβδομάδα πριν την έναρξη της εφαρμογής, είναι τουλάχιστον χαώδης. 

Σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τους εμπορικούς στόλους, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Ναυτιλίας επιβάλει απαγόρευση στα πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο πάνω από 0,5%, ενώ μέχρι τώρα η ανεκτή περιεκτικότητα ήταν 3,5%.

Σε όλο τον κόσμο, ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια για να συμμορφωθούν στις ρυθμίσεις, όμως πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν πως πολλές εταιρείες που ασχολούνται με μεταφορές καυσίμων δεν έχουν ακόμα προετοιμαστεί. 

“Η αγορά είναι ακόμα μπερδεμένη και κανείς δε ξέρει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα” αναφέρουν οι αναλυτές, οι οποίοι επίσης προειδοποιούν πως για αρκετό διάστημα η κατάσταση θα είναι ρευστή. 

Ταυτόχρονα, επισημαίνουν πως η αλλαγή αυτή είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές τους, καθώς λόγω των νέων κανονισμών και των επενδύσεων που έχουν γίνει, η αγορά είναι έτοιμη να δεχτεί τις νέες τιμές. 

Η διαδικασία της αλλαγής των κανονισμών ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον 10 χρόνια από μια επιτροπή του ΟΗΕ και επισημοποιήθηκε το 2016. Πάνω από 170 χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ έχουν υπογράψει την συμμόρφωση τους με την νέα οδηγία, η οποία αναμένεται να αλλάξει τις τιμές όλων σχεδόν των προϊόντων του κόσμου, αν σκεφτεί κανείς πως οι θαλάσσιοι δρόμοι εξυπηρετούν σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.