Νέα “μάχη” για Facebook και Google: Γιατί η Βρετανία θέλει να βάλουν το… χέρι στην τσέπη;

Την υποχρεωτική πληρωμή για τη χρήση ενημερωτικού περιεχομένου από τις διαδικτυακές πλατφόρμες εισηγήθηκε στη Βουλή των Λόρδων η Βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού

Υπέρ της θέσπισης ενός νέου νόμου ο οποίος θα διασφαλίζει πως τα ΜΜΕ θα αποζημιώνονται από τις εταιρείες τεχνολογίας για τις ειδήσεις που χρησιμοποιούν στις πλατφόρμες τους τάσσεται η Επιτροπή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Daniel Gordon, διευθυντής του τμήματος αγορών στην βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού δήλωσε πως η αρχή κρίνει θετικά τον παρόμοιο νομοσχέδιο που πέρασε από το κοινοβούλιο της Αυστραλίας, σύμφωνα με το οποίο οι τεχνολογικοί κολοσσοί θα πρέπει να πληρώνουν για τη χρήση περιεχομένου από τρίτα πρόσωπα.

«Είναι αναγκαίο να θεσπιστεί νόμος ο οποίος θα διασφαλίζει πως υπάρχουν λογικοί και δίκαιοι όροι ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις επιχειρήσεις με τις οποίες αλληλεπιδρούν», δήλωσε ο κ. Gordon χθες Τρίτη ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής των Λόρδων.

Παράλληλα, πρόσθεσε πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Βρετανίας (CMA) θα εξετάσει πώς ένας νέος κώδικας δεοντολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επαναφέρει την ισορροπία στις σχέσεις ανάμεσα στις πλατφόρμες των τεχνολογικών εταιρειών και τους εκδότες.

Η εισήγηση του CMA, ήρθε λίγο μετά την επικύρωση του νομοσχεδίου στο κοινοβούλιο της Αυστραλίας, το οποίο δρομολογεί την πληρωμή εκ μέρους των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας όπως η Facebook και η Google για το περιεχόμενο που χρησιμοποιούν.

«Το μοντέλο της Αυστραλίας είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσουμε» τόνισε ο κ. Gordon, επισημαίνοντας ωστόσο πως οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να έχει νομική ισχύ και όχι παραινετικό χαρακτήρα. Παράλληλα διευκρίνισε πως η Επιτροπή δεν εισηγείται τη θέσπιση τιμών, αλλά αντίθετα τη δημιουργία ενός πλαισίου βάσει του οποίου οι πλατφόρμες και οι εκδότες θα προχωρούν σε συμφωνίες, ενώ στη συνέχεια θα εξετάσει παραδείγματα και από άλλες χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία, όπου παρόμοια νομοθεσία βρίσκεται ήδη σε ισχύ.

Ο CMA τις επόμενες ημέρες θα προωθήσει το ζήτημα στην νεοιδρυθείσα Μονάδα Ψηφιακών Αγορών (Digital Markets Unit) η οποία αναλαμβάνει χρέη ρυθμιστικής αρχής στη Μεγάλη Βρετανία με έμφαση στις εταιρείες τεχνολογίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ