Ο Άγιος Βασίλης ήρθε νωρίς για την Nike

Τα Χριστούγεννα απέχουν 2 μέρες, όμως στην Nike οι σαμπάνιες έχουν ήδη ανοίξει, καθώς η παγκόσμια εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε καλύτερα των αναμενόμενων αποτελέσματα τελευταίου τριμήνου. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η εταιρεία, στο τελευταίο τρίμηνο το σύνολο των εσόδων της ήταν αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των κερδών για την ίδια περίοδο, η οποία έφτασε το +35%.

Ο λόγος για την τεράστια αυτή αύξηση στις πωλήσεις της Nike είναι η κυκλοφορία της συλλεκτικής έκδοσης των Air Jordan, τα οποία εκτόξευσαν τις πωλήσεις της εταιρείας για πρώτη φορά πάνω από τα 1 δισ. δολάρια. 

Η δεύτερη ανάγνωση όμως των αποτελεσμάτων δεν είναι πολύ “καλή” για την Nike, καθώς στην Βόρεια Αμερική όπου η εταιρεία πραγματοποιεί το 40% των πωλήσεων της, η ανάπτυξη δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες. Ο λόγος είναι η συνεχιζόμενη αύξηση της Adidas, η οποία έχει αρχίσει και διεκδικεί όλο και μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεων της, ενώ έχει μπει δυναμικά στο κομμάτι του lifestyle το οποίο μέχρι τώρα είχε σχεδόν μονοπωλήσει η Nike.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, η μετοχή της εταιρείας να μην έχει την εικόνα που θα περίμενε κανείς από μια εταιρεία με τέτοια αύξηση σε πωλήσεις και κέρδη. 

Ταυτόχρονα, η Nike έχει να αντιμετωπίσει και μια “καταιγίδα” καταγγελιών η οποία μέσα στη χρονιά λέρωσε την εικόνα της εταιρείας, έχοντας να κάνει με διφορούμενες διαφημίσεις και αποκαλύψεις περί κακομεταχείρισης των γυναικών στο εκπαιδευτικό της κέντρο, οι οποίες προκάλεσαν κακό στην social εικόνα της. 

Ανεξάρτητα όμως από αυτά, η Nike θεωρείται και είναι μια από τις πιο αποδοτικές εταιρείες στο ταμπλό της Wall Street, με τη μετοχή της να έχει αυξηθεί κατά 700% σε σχέση με το αμερικανικό χρηματιστήριο και 125% στα 13 χρόνια υπό την αιγίδα του τωρινού της Διευθύνοντα Συμβούλου, η πορεία του οποίου χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη, καθώς βαδίζει προς την έξοδο. 

Αυτό που ελπίζουν οι επενδυτές, είναι η νέα Διευθύνουσα Σύμβουλος που θα αναλάβει το επόμενο διάστημα, θα ανταπεξέλθει στην κληρονομιά που λαμβάνει και θα επικεντρωθεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, στις οποίες η Nike “θριαμβεύει”, με αύξηση πωλήσεων 38% στο τελευταίο τρίμηνο

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ