Myroomie: Γεφυρώνει την παραδοσιακή αγορά real estate με το μέλλον

Αναγνωρίζοντας τις σεισμικές αλλαγές στις προτιμήσεις διαβίωσης μεταξύ millennials, φοιτητών και νέων επαγγελματιών, το MyRoomie είναι έτοιμο να προσφέρει σύγχρονες λύσεις.

Στο ταχέως εξελισσόμενο τοπίο του ευρωπαϊκού real estate, το MyRoomie αναδεικνύεται ως μια πλατφόρμα, που προσαρμόζεται στην αυξανόμενη τάση της συγκατοίκησης, θέτοντας τα πρότυπα για το μέλλον. Αναγνωρίζοντας τις σεισμικές αλλαγές στις προτιμήσεις διαβίωσης μεταξύ millennials, φοιτητών και νέων επαγγελματιών, το MyRoomie είναι έτοιμο να γεφυρώσει την παραδοσιακή αγορά του real estate με το μέλλον.

Πρόσφατα δεδομένα δίνουν μια πολλά υποσχόμενη εικόνα για την συγκατοίκηση στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την Technavio, η ευρωπαϊκή αγορά συγκατοίκησης πρόκειται να φτάσει τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, αυξάνοντας με CAGR 7,3% από το 2021-2026. Πολλοί παράγοντες τροφοδοτούν αυτήν την άνοδο, μεταξύ των οποίων το αυξανόμενο κόστος ζωής στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, η ελκυστικότητα της κοινωνικής ζωής μεταξύ των millennials και η αναδυόμενη δημοτικότητα των χώρων συνδιαβίωσης με πολλές ανέσεις.

Η Γερμανία ξεχωρίζει ως το επίκεντρο αυτής της αλλαγής, σημειώνοντας μια αύξηση 50% στα κοινόχρηστα καταλύματα από το 2010. Εν τω μεταξύ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα σημαντικό 30% των millennials επιλέγει να συγκατοικήσει. Επιπλέον, ο μέσος «συγκάτοικος» εξοικονομεί περίπου 300 £ το μήνα σε σύγκριση με το να ζει μόνος του, αποκομίζοντας τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικο-συναισθηματικά οφέλη.

Η ελληνική startup, MyRoomie, ενώ είναι πρωτοπόρος στην Ελλάδα με μια βάση χρηστών να αυξάνεται κατά ένα εντυπωσιακό 40% από μήνα σε μήνα, αυτό όχι μόνο υπογραμμίζει το αυξανόμενο τοπικό ενδιαφέρον για την συγκατοίκηση, αλλά δείχνει επίσης το αυξανόμενο ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης για το MyRoomie και της συγκατοίκησης συνολικά. Ως κομμάτι της γενικότερης στρατηγικής προετοιμάζεται για μια ευρύτερη ευρωπαϊκή επέκταση. 

Η προσφορά του MyRoomie

Για να διευκολύνει τα μεσιτικά γραφεία και την αγορά εν γένει σε αυτό το νέο ταξίδι, το MyRoomie παρουσιάζει μια δελεαστική πρόταση: μια ευκαιρία για τους επαγγελματίες του real estate να εξερευνήσουν τις ολοκληρωμένες δυνατότητες της πλατφόρμας με έως και 50 δωρεάν αγγελίες για μια πλήρη δοκιμή διάρκειας 3 μηνών. 

Οι επαγγελματίες του real estate που στοχεύουν να δραστηριοποιηθούν και να επωφεληθούν από τις ξεχωριστές αγορές συγκατοίκησης της Ευρώπης ενθαρρύνονται να αντλήσουν πληροφορίες για την τοπική αγορά, να συνεργαστούν με πλατφόρμες όπως το MyRoomie, να διαφοροποιήσουν τις ισχύουσες προτάσεις συγκατοίκησης και να αξιοποιήσουν διαδικτυακά και offline κανάλια για αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

Σε έναν κλάδο όπου η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί, το MyRoomie προσκαλεί τα μεσιτικά γραφεία όχι απλώς να γίνουν μάρτυρες αλλά να διαμορφώσουν το μέλλον του real estate. Το μήνυμα είναι σαφές: στη σφαίρα του ευρωπαϊκού flatsharing, το μέλλον ξεκινά τώρα.

Τι είχε δηλώσει ο Δομίνικος Πρίτης στο Startupper Mag

Στις αρχές του έτους, ο ιδρυτής του Myroomie.gr είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο Startupper Mag αναλύοντας τα σχέδιά του για το μέλλον. 

Ας θυμηθούμε τι είχε δηλώσει τότε:

S.M.: Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Myroomie; Μπορεί να δώσει λύση στο ζήτημα της στέγασης, το οποίο αποτελεί το κορυφαίο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας;

Δομίνικος Πρίτης: Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε από ένα πρόβλημα που συνάντησα ο ίδιος: διέμενα στην Κρακοβία, κάποια στιγμή γύρισα στην Ελλάδα και φιλοξενήθηκα προσωρινά στο πατρικό μου ενώ έψαχνα για σπίτι, τα ενοίκια όμως ήταν υψηλά και οι διαθέσιμες επιλογές δεν ήταν διόλου ελκυστικές. Ακόμα κι όταν αποφάσισα να κοιτάξω προς τη λύση της συγκατοίκησης (μιας και στο εξωτερικό είναι διαδεδομένη), και πάλι δυσκολεύτηκα να βρω κάτι που να με ικανοποιεί. Τότε ήρθε και η ιδέα του MyRoomie.gr. Σκοπός του θα ήταν –και εξακολουθεί να είναι– να υπάρχουν αγγελίες για συγκατοίκηση συγκεντρωμένες σε μία ιστοσελίδα, σε μια πλατφόρμα σύγχρονη, εύκολη στη χρήση και ασφαλή. Μέχρι τώρα οι αντιδράσεις τόσο των επαγγελματιών όσο και των χρηστών είναι θετικές και φαίνεται πως όλο και περισσότεροι στρέφονται στη λύση της συγκατοίκησης.

S.M.: Ποιοι άνθρωποι και από ποιες κοινωνικές/επαγγελματικές ομάδες αναζητούν σε μεγαλύτερο ποσοστό κάποιον συγκάτοικο;

Δομίνικος Πρίτης: Μας έκανε εντύπωση ότι, ενώ σύμφωνα με τις αρχικές μας προβλέψεις και τις έρευνές μας οι ενδιαφερόμενοι θα ήταν στην πλειονότητά τους φοιτητές, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ηλικίες από 20 έως 45 και από τα δύο φύλα και σε μεγάλο ποσοστό ιδιωτικούς υπαλλήλους. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο γκρουπ που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον προς τη συγκατοίκηση, πράγμα το οποίο σημαίνει πως ένα μεγάλο φάσμα ηλικιών, φύλων και κοινωνικών/επαγγελματικών ομάδων στρέφεται προς αυτή τη λύση.

S.M.: Τα στοιχεία μαρτυρούν ότι όσοι διστάζουν να συγκατοικήσουν προβάλλουν κυρίως θέματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Πώς εξασφαλίζει το Myroomie τους χρήστες του;

Δομίνικος Πρίτης: Πράγματι, από την αρχή φάνηκε πως αυτός ήταν ένας βασικός δισταγμός για τους χρήστες και μεγάλη πρόκληση για εμάς. Αυτή τη στιγμή διενεργούμε μια σύντομη συνέντευξη και μια συλλογή δεδομένων («background check») γύρω από το βασικό προφίλ κάθε ενδιαφερομένου, φυσικά εντός νομικού πλαισίου και όντας συμβατοί με τον GDPR, ώστε να μπορούμε να ταυτοποιήσουμε κάποια βασικά στοιχεία. Αυτή είναι μια διαδικασία που συνεχώς βελτιώνεται – π.χ. μελετάμε το ενδεχόμενο να προωθήσουμε τη διαδικασία ως εξωτερική ανάθεση σε εταιρείες που εξειδικεύονται σε τέτοιες διαδικασίες ελέγχου.

S.M.: Εσύ, όπως γνωρίζω, ζεις στην Πολωνία. Ποιες είναι οι διαφορές ελληνικού και πολωνικού Startup οικοσυστήματος;

Δομίνικος Πρίτης: Η Πολωνία έχει αρκετά πιο φιλικό φορολογικό σύστημα, ενώ η γεωγραφική της θέση είναι ένα από τα δυνατά της χαρακτηριστικά, καθώς προσελκύει τόσο επαγγελματίες από όλη την Ευρώπη όσο και επενδύσεις. Όσον αφορά το ίδιο το οικοσύστημα, θα σου πω πως οι διαφορές δεν είναι μεγάλες. Οι Πολωνοί, παρότι Κεντροευρωπαίοι, έχουν παρόμοια ιδιοσυγκρασία με τους Έλληνες και η αίσθηση της ομόνοιας, ενότητας και συνεργασίας που βρίσκει κανείς στο ελληνικό οικοσύστημα, υπάρχει και στο πολωνικό. Ίσως με μερικές δεκάδες παραπάνω εκατομμύρια σε χρηματοδοτήσεις.

S.M.: Τι θα μπορούσε να μάθει η Ελλάδα από χώρες όπως η Πολωνία, προκειμένου να γίνει πιο ελκυστική για τις Startup επιχειρήσεις;

Δομίνικος Πρίτης: Τέλεια ερώτηση! Στην Ελλάδα, από τη μία έχουμε πανέξυπνους ανθρώπους, τέλειες ιδέες και πολλή ενέργεια, από την άλλη όμως –δυστυχώς– αρκετή γραφειοκρατία και όχι πλήρως ψηφιοποιημένο κράτος και υπηρεσίες. Παρ’ όλα τα βήματα προόδου που έχουν γίνει, υπάρχουν θέματα που καταναλώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου και της ενέργειας όσων μπαίνουν τώρα στο οικοσύστημα – ειδικά δε σε πρώιμο στάδιο όταν οι ομάδες είναι μικρές ή ακόμα και «one-man-show». Στην Πολωνία όλα είναι πιο εύκολα – ειδικά για Startups επιχειρήσεις, με πλήρως αυτοματοποιημένες και ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ και από φορολογική άποψη, συμφέρει αρκετά κάποιος να έχει την επαγγελματική του βάση στην Πολωνία.

S.M.: Όλοι μιλάνε για το φαινόμενο «shared economy» ή αλλιώς «οικονομία διαμοιρασμού». Κατά την άποψή σου, αποτελεί ευλογία ή κατάρα για την ελληνική και παγκόσμια οικονομία;

Δομίνικος Πρίτης: Οι αιτίες που οδηγούν στην αύξηση του ενδιαφέροντος για αυτόν τον τύπο λειτουργίας της οικονομίας είναι δυστυχώς άσχημες: μια πανδημία, ένας πόλεμος και μια παγκόσμια οικονομική κρίση. Ωστόσο, μπορούν να προκύψουν μόνο θετικά: όχι μόνο να βοηθήσει οικονομικά πολλές κοινωνικές ομάδες, αλλά να έχει και θετική επίπτωση στην κλιματική αλλαγή. Η οικονομία διαμοιρασμού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τον δανεισμό αντί για την αγορά αγαθών ή τη μεταπώληση μεταχειρισμένων αντικειμένων. Πιστεύω πως αυτή η διαδικασία μας αναγκάζει να βγάλουμε έναν καλύτερο εαυτό ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής τόσο μέσα στην ελληνική όσο και την παγκόσμια οικονομία.

S.M.: Ποια είναι τα σχέδια του Myroomie για το 2023; Περιλαμβάνουν κάποια χρηματοδότηση ή επέκταση σε άλλες χώρες;

Δομίνικος Πρίτης: Ξεκινήσαμε στην Ελλάδα, έχουμε ήδη προχωρήσει τη λειτουργία μας και στην Πολωνία, ενώ στα άμεσα πλάνα μας είναι η επέκταση σε Πορτογαλία, Τσεχία και Ρουμανία. Παράλληλα, έχουμε ήδη εξασφαλίσει την πρώτη μας χρηματοδότηση σε επίπεδο early-stage, για την οποία δεν μπορώ να μιλήσω ακόμα, καθώς δεσμεύομαι με NDA (Non Disclosure Agreement), δηλ. με μια εμπιστευτική συμφωνία, σύντομα όμως θα μπορεί να γνωστοποιηθεί στο ευρύ κοινό. Στο μεταξύ, μεγαλώνουμε την ομάδα και βέβαια αναζητούμε επιπλέον επενδυτές για αναπτύξουμε την πλατφόρμα όσο περισσότερο γίνεται.

Tα κεφάλαια από το Dragons Den

Και μπορεί στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τότε, να μη μπορούσε να μιλήσει για χρηματοδοτήσεις, μία από αυτές όμως την παρακολούθησε το τηλεοπτικό κοινό λίγο καιρό αργότερα. Συγκεκριμένα, το Myroomie είχε καταφέρει να ξεχωρίσει στο Dragon’s Den. Στο δεύτερο επεισόδιο που είχε μεταδοθεί, ο Πωλ Ευμορφίδης και ο Λέων Γιοχάη είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν από πρώτο χέρι την εφαρμογή, περνώντας από τους αυστηρούς ελέγχους και τις συνεντεύξεις που εξασφαλίζουν στους χρήστες την απόλυτη ασφάλεια στο πλαίσιο της διαδικασίας εύρεσης συγκατοίκου.

Πιο συγκεκριμένα, οι δύο dragons έκατσαν στον καναπέ του πλατό και απάντησαν στις ερωτήσεις του Δομίνικου προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι προσωπικότητες τους ταιριάζουν σε σημείο που να μπορεί να τους εξασφαλίσει μια ομαλή συγκατοίκηση.

Ο Δομίνικος Πρίτης ζήτησε 25.000 ευρώ για το 3% της εταιρείας, όμως ο Γιοχάη είδε αμέσως τη δυναμική της πλατφόρμας και έτσι του αντιπρότεινε να δώσει 50.000 ευρώ για το 7.5%, ποσό δηλαδή διπλάσιο από την αρχική πρόταση. Έτσι λοιπόν το Myroomie έκλεισε το καλύτερο deal του επεισοδίου!

Το emea.gr είχε επικοινωνήσει με τον Δομίνικο Πρίτη λίγο μετά την παρουσία του στο δημοφιλές show επιχειρηματικότητας και καινοτομίας και του ζητήσαμε να μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία του. 

Πώς ήταν η εμπειρία σου από την εκπομπή και από τους κριτές; Από κοντά είναι όπως βλέπουμε στην τηλεόραση; Πώς υποδέχτηκαν την ιδέα σου.

«Από κοντά είναι πιο επιβλητικό. Τα σκηνικά είναι επιβλητικά και βέβαια έχεις και ένα σωρό κόσμο πίσω από τις κάμερες. Είναι τεράστια και προσεγμένη παραγωγή γενικά. Οι κριτές είναι πραγματικά άψογοι. Δεν προσπαθούν επί τούτου να υιοθετήσουν περσόνες δηλαδή και ό,τι βλέπεις είναι αληθινό. Εμένα προσωπικά, όλοι αλλά ΟΛΟΙ μου φέρθηκαν άψογα και έχω μόνο καλά λόγια να πω. Το ίδιο και για τον Σάκη Τανιμανίδη που παρότι δεν είναι άνθρωπος του χώρου, ξέρω ότι πάλεψε να φέρει την εκπομπή και λιώνει το κορμί στα γυρίσματα».

Πώς θα αξιοποιήσεις τα κεφάλαια που κατάφερες να προσελκύσεις; Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

«Κι άλλα κεφάλαια βέβαια. Είναι μια μικρή ένεση ρευστότητας που θα μας βοηθήσει στην Πολωνία αλλά και στο launch στις επόμενες χώρες. Πρώτο μας μέλημα είναι να βελτιώσουμε το προϊόν και έπεται το marketing, το business development και το operations».

Έχεις έρθει σε επαφή από τότε με τους dragons; Έχετε προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού σας; 

«Μου έχει κάνει κάτι like στο Facebook ο Λέων. Πέρα από την πλάκα, ο σχεδιασμός πηγαίνει ακριβώς όπως ήταν στο συμβόλαιο που υπογράψαμε στην αρχή».

Ποια είναι η υποδοχή του κόσμου από την ώρα που μεταδόθηκε η εκπομπή; Πιστεύεις ότι αυτό θα βοηθήσει να γίνει ευρύτερα γνωστό το Myroomie.gr;

«Θα σου πω ότι δεν είδα την εκπομπή live. Ντρεπόμουν, δεν απολαμβάνω να βλέπω τον εαυτό μου αλλά χαίρομαι που επιβραβεύεται μία προσπάθεια. Το λέω αυτό γιατί δεν είδα αρνητικό feedback. Είδα μόνο θετικά σχόλια, επικοιδομιτικό feedback και πολλά συγχαρητήρια παντού. Νιώθω την αγάπη του οικοσυστήματος αυτή την στιγμή και με γεμίζει χαρά και αισιοδοξία. Να συμπληρώσω βέβαια πως τα social, το traffic και οι αγγελίες ανέβηκαν γεωμετρικά. Όσο και να έχουν επικρατήσει τα ψηφιακά μέσα, η τηλεόραση είναι ακόμα τεράστια δύναμη».

Θα πρότεινες σε άλλους επιχειρηματίες να εμφανιστούν στην εκπομπή;

«Θα το πρότεινα με κλειστά μάτια σε όσους είναι σε MVP στάδιο γιατί αφενός θα πάρουν πολύτιμο feedback αφετέρου θα πάρουν και το βάπτισμα του πυρός (και τι πυρ – των δράκων) σε ένα απαιτητικό προτζεκτ όπου θα τους δώσει σωστές βάσεις για όλες τις επόμενες φορές που θα κληθούν να προετοιμαστούν και να παρουσιάσουν».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ