Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Προστιθέμενη αξία 686 εκατ., φορολογική συνεισφορά 505 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία παρουσίασε τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε χθες (7/12) τ’ αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021. Σύμφωνα με αυτά, είναι… αφρός για τους μετόχους, την ελληνική οικονομία και τους εργαζόμενους σε αυτήν.

Η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας. Η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 6,52 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία 26.468 θέσεις εργασίας, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης. Συγκριτικά με την προηγούμενη Μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών μας.

Τριετές πλάνο επενδύσεων 60 εκατ. ευρώ και ανατιμήσεις το 2023

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει σ’ εξέλιξη ένα τριετές (2022-2025) πλάνο επενδύσεων ύψους 60 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του αφορά τη βελτίωση των εργοστασίων ζυθοποιίας, την μετατροπή της συμβατικής ενέργειας που χρησιμοποιείται σε «πράσινη» και την αυτοματοποίηση των πωλήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, επισήμανε -απαντώντας σε σχετική ερώτηση- πως η τρέχουσα είναι μια καλή χρονιά για τις εξαγωγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική), αφήνοντας ανοιχτό το ποσοστό να φτάσει σε διψήφιο νούμερο.

Εκτίμησε πως η αύξηση του κόστους (ενέργεια, μεταφορές, πρώτες ύλες) θα είναι μικρότερη το 2022 από αυτή του 2023. Με συνέπεια -τη νέα χρονιά- να υπάρξουν ανατιμήσεις «αλλά κατ’ εκτίμηση όχι δραματική, συγκριτικά με τις υφιστάμενες τιμές». Προσθέτοντας πως ο τιμοκατάλογος είναι και θα παραμείνει ο ίδιος, ανεξάρτητα από γεωγραφική περιοχή. «Καλύπτουμε όλα τα κόστη διακίνησης, γι’ αυτό πουλάμε στην ίδια τιμή στο Καστελόριζο και στο Αιγάλεω» είπε.

Τα… τσουγκρίσματα με την κυβέρνηση, για ειδικό φόρο και μηλίτη

Ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας χαρακτήρισε τον κλάδο της μπύρας «αδικημένο, αν συνυπολογιστεί και το ποσοστό παραγωγής στην Ελλάδα. Έχουμε τον 5ο υψηλότερο φόρο ειδικής κατανάλωσης στην Ευρώπη. Το φορολογικό καθεστώς στη χώρα μας δεν βοηθάει. Είναι από τα παράδοξα πως μπορούμε να περιορίζουμε τις δυνατότητες που έχουν τα παραγόμενα στην Ελλάδα προϊόντα» ανέφερε.

Επίσης, εξέφρασε παράπονα για αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά του μηλίτη. «Βάσει του νόμου για ν’ αποκαλείσαι μηλίτης πρέπει το προϊόν να περιέχει κατά 50% χυμό μήλου. Εμείς είμαστε η μόνο εταιρεία που παράγουμε στην Ελλάδα, αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα από ελληνική εταιρία και έχουμε 50% χυμό μήλου.

Η αγορά είναι γεμάτη από μηλίτες που δεν έχουν 50% χυμό μήλου, παράβαση του νόμου αλλά δεν το σταματάει κανείς. Σας περιγράφω την πραγματικότητα. Όταν ένα κράτος επιβάλει το 50% καλό είναι να το διασφαλίζει κιόλας. Μια χώρα που λέει πως πρέπει να ενισχυθεί η τοπική παραγωγή, δεν πρέπει να δημιουργεί μειονέκτημα σε αυτόν που παράγει τοπικά».

Όταν ρωτήθηκε αν η εταιρεία σκοπεύει να κινηθεί νομικά, δεν θέλησε ν’ απαντήσει, αρκούμενος να εκφράσει την ελπίδα ότι «κάποια στιγμή θα λειτουργήσει το σύστημα καλύτερα».

Στηρίζουμε πολύπλευρα τους εργαζόμενους

Ακόμα, ανέφερε πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι από τις λίγες εταιρείες που έχουν «πραγματικά καθετοποιημένη παραγωγή, από το χωράφι στο ποτήρι του καταναλωτή». Επιπλέον, ότι -εκτός από τα σούπερ μάρκετ- συνεργάζεται με 1000 επιχειρήσεις του χονδρεμπορίου. Πως αγοράζει πάνω από το 20% της παραγωγής κριθαριού καθώς και ότι βοηθάει τους αγρότες να έχουν μεγαλύτερη παραγωγή ανά στρέμμα.

Όταν ρωτήθηκε αν θα υπάρξουν αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων τους χαρακτήρισε «ιστορικά σημαντικό κομμάτι του DNA της εταιρείας», λέγοντας ότι τους στήριξε και θα συνεχίσει να το κάνει με διάφορους τρόπους. «Η στήριξη δεν είναι μόνο η αύξηση του μισθού. Βοηθάμε με διατακτικές για παράδειγμα. Παρά το γεγονός ότι, κατά τα lockdown, υπήρξε απώλεια σε όγκο και τζίρο, δεν κάναμε μειώσεις μισθών. Δεσμευτήκαμε και τηρήσαμε τη δέσμευσή μας ότι δεν θα γίνουν απολύσεις.

Η συγκεκριμένη εταιρείας έχει αποδείξει ιστορικά ότι δεν ψάχνει να βρει εύκολη λύση, για τη μείωση κόστους, κοιτώντας πρώτα τους εργαζόμενους της. Οι οποίοι, είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους στον κλάδο» είπε και κατέληξε: «Η δική μου φιλοσοφία είναι πως ο καλύτερος τρόπος να υποστηρίζεις τους εργαζόμενους είναι να έχεις καλά αποτελέσματα. Πολύ δύσκολα θα βρεις εταιρείες που μπορούν να στηρίζουν τους εργαζόμενους αν τ’ αποτελέσματά τους είναι πολύ άσχημα».

Μελέτη Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ