Τάσεις 2022: Ετοιμαστείτε για μια χρονιά γεμάτη αλλαγές και… τεχνολογικές εκπλήξεις

Τεχνητή Νοημοσύνη, “πράσινη” ενέργεια, τεχνολογία, ταχύτητα, ευκολία αλλά και πολλή…απατεωνιά αποτελούν τις επικρατέστερες τάσεις για τη νέα ανατρεπτική χρονιά.

Οι δύο προηγούμενες χρονιές ήταν γεμάτες αναπάντεχα γεγονότα και εκπλήξεις. Η πιο σημαντική από αυτές ήταν φυσικά, ο κορωνοϊός, μια πανδημία που ξέσπασε το 2020 και μας κυνηγά ακόμη και ίσως για πολλά περισσότερα χρόνια.  Από την άλλη πλευρά το 2021 θα λέγαμε πως ήταν η χρονιά του εμβολίου, της βιωσιμότητας, της “πράσινης” ενέργειας, των αλλαγών στον τρόπο σκέψης και πράξης των επιχειρήσεων. 

Ωστόσο, το 2022 προβλέπεται η χρονιά προσαρμογής σε μια νέα πραγματικότητα, αφού πια έχει αφομοιωθεί ο τρόπος ζωής με βάση την πανδημία καθώς και την “πράσινη” ενέργεια. Οι μεγάλες αλλαγές έρχονται μάλλον… τώρα!

Μελετώντας αρκετές έρευνες που έχουν δημοσιευτεί για το τι τάσεις αναμένεται να επικρατήσουν για το 2022, σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει μια τελευταία δημοσίευση της SAS για τις έξι μεγαλύτερες τάσεις της χρονιάς που διανύουμε, καθώς και άλλη μία αρκετά έξυπνη έρευνα της Accenture Interactive για τις αλλαγές και εκπλήξεις που μας περιμένουν φέτος. Έτσι, στο emeaGr συγκεντρώσαμε τα στοιχεία από τις δύο αυτές έρευνες και όπως φαίνεται, υπάρχουν συγκεκριμένες τάσεις που θα επικρατήσουν. 

Τεχνητή νοημοσύνη αλά… ηθικά

Δεν αποτελεί πλέον έκπληξη η συντριπτική επικράτηση της τεχνητής νοημοσύνης καθώς ήδη είναι παντού και θα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία και αξία τα επόμενα χρόνια. Παρόλα αυτά, παραμένει το σημαντικό ζήτημα της ευσυνειδησίας στη τεχνητή νοημοσύνη και τα ηθικά ζητήματα που απορρέουν από την ανάπτυξή της, όπως είναι ο κίνδυνος ενσωμάτωσης φυλετικών και σεξιστικών προκαταλήψεων (biases) στους αλγόριθμους αλλά και η αναγνώριση προσώπου.

Όπως προβλέπεται, η ηθική πλευρά της τεχνητής νοημοσύνης θα απασχολήσει πολύ τις επιχειρήσεις της Ευρώπης και θα δούμε πολλά τέτοια εγχειρήματα. 

Προκλήσεις και… απατεωνιές στην εφοδιαστική αλυσίδα

Στο λιανεμπόριο αναμένουμε μεγαλύτερη μείωση των αποθεμάτων, υψηλή ζήτηση και “out-of-stocks” για όλο το 2022. Αυτά δεν είναι σίγουρα τόσο ευχάριστα νέα για τη λιανική φέτος…

Ωστόσο, οι έμποροι που θα αξιοποιήσουν σωστά τα analytics για να λάβουν και να ερμηνεύσουν τις πληροφορίες που προέρχονται από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη ζήτηση των καταναλωτών είναι αυτοί που θα πετύχουν σε αυτή τη νέα κανονικότητα του 2022, αφού θα καταφέρουν να ανταποκριθούν γρήγορα στις δυσλειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών.

Βέβαια, από αυτό δεν μπορούν να λείπουν και οι… απατεωνιές. Συγκεκριμένα, είναι γνωστό πως ο κορωνοϊός έχει οδηγήσει σε αύξηση των φαινομένων απάτης, καθώς υπάρχουν πολύ λιγότεροι φυσικοί έλεγχοι των αποθεμάτων και των καταστημάτων.

Οι επιχειρήσεις έχουν σταματήσει να δίνουν την ίδια βαρύτητα στη διαχείριση κινδύνου στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι απατεώνες καθώς και τα κυκλώματα δεν χάνουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν αυτή την κατάσταση. Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, να περιμένουν αρκετά τέτοια “ευχάριστα”… περιστατικά. 

Κλιματική αλλαγή και “πράσινη” στρατηγική

Φυσικά από αυτή τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει το σοβαρό πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και της “πράσινης” επιχειρηματικότητας και στρατηγικής που φαίνεται πως θα πρωταγωνιστήσει στα φετινά trends. Η βιωσιμότητα θα είναι η μόνη επιλογή…

Το 2022 θα είναι η χρονιά της δράσης για τις περισσότερες επιχειρήσεις και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ευρώπη, καθώς θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέες απαιτήσεις δημοσιοποίησης στοιχείων για το κλίμα και τη βιωσιμότητα. Παράλληλα θα οριστούν ειδικοί κανονισμοί για τους τραπεζικούς φορείς και τον κλιματικό κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένων ακόμη και των climate stress tests σε επίπεδο ΕΕ.

Η εξασφάλιση πολλών νέων δεδομένων, η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η παραγωγή νέων αναφορών και η εφαρμογή νέων προσομοιώσεων για νέα, μελλοντικά σενάρια είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που απαιτούνται για να στηρίξουν τις διαδικασίες συμμόρφωσης και στρατηγικού “πράσινου” σχεδιασμού.

Αλλαγές στην εργασία μας

Η πανδημία έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, συνδέονται και καταναλώνουν. Οι άνθρωποι διερωτώνται ποιοι είναι και τι πραγματικά τους ενδιαφέρει. Μαθαίνουν περισσότερο τον εαυτό τους και τι πραγματικά θέλουν τελικά από την εργασία τους και… όχι μόνο! 

Παράλληλα, ο αυξανόμενος ατομικισμός έχει βαθιές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις στον τρόπο με τον οποίο καθοδηγούν τους υπαλλήλους τους, διαμορφώνουν ένα νέο EVP (employee value proposition) και καλλιεργούν – αλλάζουν τις σχέσεις εταιρείας-πελάτη. Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για νέους κανόνες και μοτίβα συμπεριφοράς σε εργασιακό και όχι μόνο περιβάλλον. 

Metaverse… παντού!

Το metaverse θα αποτελέσει ένα νέο όριο του διαδικτύου, που θα συνδυάζει όλα τα υπάρχοντα επίπεδα πληροφοριών, τις διεπαφές και τους χώρους με τους οποίους αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι.

Θα προσφέρει ένα νέο μέρος – μέσο για να κερδίσει κανείς χρήματα, να δημιουργήσει νέους τύπους θέσεων εργασίας και θα προωθήσει άπειρες δυνατότητες branding που οι άνθρωποι θα περιμένουν από τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν. Και φυσικά, δεν θα υπάρχει μόνο μέσω οθονών και ακουστικών – θα αφορά επίσης εμπειρίες και μέρη στον πραγματικό κόσμο που αλληλεπιδρούν με τον ψηφιακό, προσφέροντας νέες εμπειρίες μέσα από εντελώς νέα πραγματικότητα!

Απαντήσεις με το… πάτημα ενός κουμπιού

Ναι, είναι αλήθεια. Οι άνθρωποι αναμένουν πλέον να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού ή μέσω μιας σύντομης επικοινωνίας με ένα φωνητικό βοηθό.

Το γεγονός ότι είναι τόσο εύκολο και άμεσο συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι θα κάνουν περισσότερες ερωτήσεις. Για τα brands, το εύρος των ερωτήσεων των πελατών και ο αριθμός των καναλιών για την υποβολή τους θα αυξάνεται συνεχώς και με μεγάλη ταχύτητα.

Συνεπώς, ο τρόπος απάντησης σε αυτές τις ερωτήσεις αποτελεί μια σημαντική σχεδιαστική πρόκληση και παράλληλα μια κρίσιμη βάση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και μια μελλοντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Θα καταφέρουν οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν; 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ