Η Black Friday είναι – ήδη – εδώ, με εκπτώσεις και… παγίδες

Νωρίτερα έχουν ξεκινήσει οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τις προσφορές τους, με τους καταναλωτές όμως να οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί.

Σε ρυθμούς Black Friday κινείται ήδη η αγορά, αφού από το βράδυ της Πέμπτης, μετά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου ξεκίνησαν τις προσφορές τους.

Η κίνηση αυτή ήταν αναμενόμενη, αφού από την περσινή χρονιά είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο επιμήκυνσης του συγκεκριμένου εμπορικού γεγονότος, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων καταναλωτών αλλά και υπό το φόβο του ανταγωνισμού.

Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Public και Media Markt ξεκίνησαν να προσφέρουν τηλεοράσεις, laptop, περιφερειακά, smartphones, καρέκλες γραφείου και λευκές συσκευές σε τιμές μέχρι και 80% χαμηλότερα, σε μία περίοδο πάντως που χαρακτηρίζεται από πολλές δυσκολίες.

Αρχικά, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μάλλον βλάπτουν παρά βοηθάνε την αγορά, αφού παρατηρείται το φαινόμενο οι πωλήσεις να μειώνονται. Για τον λόγο αυτό οι έμποροι ζητούν την κατάργησή τους, αφού ουσιαστικά έχουν απώλειες αντί για κέρδος.

Ένα άλλο γεγονός που δυσκολεύει -και- φέτος την διεξαγωγή της Black Friday είναι οι περιορισμοί στον τρόπο εισόδου στα καταστήματα (πέρυσι πραγματοποιήθηκε μόνο διαδικτυακά). Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε το «παιχνίδι» παίζεται κυρίως στα ηλεκτρονικά κι όχι στα φυσικά καταστήματα.

Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, αφού εκτός από τις πραγματικές προσφορές, υπάρχει και το «φαινόμενο» των εικονικών εκπτώσεων, με τα καταστήματα να αυξάνουν την τιμή ενός προϊόντος λίγες μέρες πριν και στη συνέχεια να «ρίχνουν» την τιμή του.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση καρέκλας gaming που πωλείται έναντι 79 ευρώ, όταν πριν 1,5 χρόνο είχε φτάσει να διατίθεται με 59 ευρώ. Κι αυτή η περίπτωση φυσικά δεν είναι η μοναδική, είναι ενδεικτική όμως της έρευνας που οφείλουν να κάνουν οι καταναλωτές πριν προχωρήσουν στην αγορά τους.

Τι ισχύει για την ένδυση – Στις αποθήκες τα νέα εμπορεύματα

Με το «βλέμμα» στα Χριστούγεννα κινούνται οι μεγάλες -αλλά και οι μικρότερες- επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ένδυση. Όπως είναι λογικό έχουν ήδη προμηθευτεί εμπορεύματα νέας σεζόν, τα οποία σε καμία περίπτωση δε θέλουν να πουλήσουν με έκπτωση και τα «κρατάνε» στις αποθήκες τους.

Ο συγκεκριμένος κλάδος, όπως είναι λογικό, έχει πληγεί περισσότερο από τα μέτρα περιορισμού, αφού είναι λογικό οι αγοραστές να επιθυμούν να «δοκιμάσουν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν. Φυσικά και στην ένδυση αναμένονται προσφορές, με τις πολυεθνικές Zara, H&M, Μarks & Spencer να σχεδιάζουν τις κινήσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι την περσινή σεζόν ο τζίρος έφτασε κοντά στα 280 εκατ. ευρώ, με τους εμπόρους να ελπίζουν ότι φέτος θα ξεπεραστούν αυτά τα νούμερα. Άλλωστε το γεγονός ότι από την περσινή Black Friday μέχρι την φετινή μεσολάβησαν παραπάνω από 7 μήνες lockdown βοήθησε τα νοικοκυριά να αποταμιεύσουν ένα κεφάλαιο, το οποίο θα διεκδικήσουν οι μεγάλες και οι μικρότερες επιχειρήσεις.