Aegean Airlines:Επιστροφή στην κανονικότητα το 2022, απογείωση… το 2023
Αισιόδοξες ήταν οι εκτιμήσεις της διοίκησης της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας για τις εξελίξεις της επόμενης διετίας.
Βελτιώνεται το κλίμα για τις αερομεταφορές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προέδρου της Aegean Airlines, Ευτύχη Βασιλάκη, όπως αυτές διατυπώθηκαν κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές που αφορούσε τα εταιρικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Ωστόσο, διευκρίνισε ο ίδιος, ότι για να επανέλθει ο κλάδος στα επίπεδα προς πανδημίας, θα χρειαστεί να φτάσουμε τουλάχιστον στο καλοκαίρι του 2023.
Μάλιστα, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις θετικές ταμειακές ροές που σημείωσε η εταιρεία, κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Να σημειωθεί ότι οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες στο δεύτερο τρίμηνο ήταν με θετικό πρόσημο για πρώτη φορά από την αφετηρία της κρίσης το Μάρτιο του 2020, κυρίως λόγω της έναρξης προπώλησης εισιτήριων για το καλοκαίρι.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 545,7 εκατ. ευρώ την 30η Ιουνίου 2021, μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ, αλλά χωρίς να έχουν ακόμη προσαυξηθεί από την εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιουλίου (δεύτερο εξάμηνο του έτους).
Στις εκτιμήσεις του για το τρίτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριο) του έτους ο Πρόεδρος της Aegean Airlines είπε ότι αυτό θα είναι το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας κάτι το οποίο θα οδηγήσει τις ζημιές του 2021 να υποχωρήσουν σημαντικά από τα επίπεδα του 2020. Σημείωσε επίσης ότι για τον Αύγουστο η εταιρεία είχε ανάκαμψη του αριθμού των πτήσεων στο 80% και χαρακτηριστικά δήλωσε: «Θεωρούμε ότι η χειρότερη περίοδος της πανδημίας είναι πίσω μας, έστω κι αν επιπτώσεις του COVID-19 στα ταξίδια-και παρά τους εμβολιασμούς- θα έχουμε μέχρι το καλοκαίρι του 2023».
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του προέδρου της Aegean, η τουριστική περίοδος αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τον Οκτώβριο και ίσως κατά τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου, ενώ για την τουριστική περίοδος του 2022 ο ίδιος περιμένει ότι θα ξεκινήσει νωρίτερα από το συνηθισμένο, από τα μέσα Μαρτίου. Χαρακτήρισε ευμετάβλητη την κατάσταση, καθώς αν και παρατηρείται σταδιακά μια τάση για επαναφορά των μακροπρόθεσμων κρατήσεων, η συμπεριφορά των καταναλωτών παραμένει εστιασμένη στις κρατήσεις το πολύ 45 ημέρες πριν από την πτήση.
Ενίσχυση του στόλου με νέα αεροσκάφη
O Πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης τόνισε ότι η διοίκηση προέβη σε νέα συμφωνία με την Airbus για την παράδοση περισσότερων αεροσκαφών Α320 neo το 2022 και το 2023, καθώς οι συνθήκες στο αεροπορικό ταξίδι αναμένεται να βελτιωθούν. Στόχος είναι, έως το καλοκαίρι του 2023, η εταιρεία να διαθέτει συνολικά 30 αεροπλάνα A320 neo, καθώς υπολογίζεται ότι θα προστεθούν στο στόλο της περισσότερα από 12 νέα αεροσκάφη το 2022 και περισσότερα από 10 νέα αεροσκάφη το 2023.
H παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών αρχικά προγραμματιζόταν να έχει ολοκληρωθεί το 2024. Σε συμφωνία με την Airbus επέκτειναν το πρόγραμμα των παραδόσεων μέχρι το 2026. Χρονιά ολοκλήρωσης της παραγγελίας παραμένει το 2026, ωστόσο οι παραδόσεις των επόμενων δύο ετών θα αυξηθούν σημαντικά. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι ενισχύεται εκ νέου ο κόμβος της Αθήνας αλλά και των δύο μεγάλων βάσεων σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021, ο όμιλος προγραμματίζει να δραστηριοποιηθεί προσφέροντας το 70%- 80% των διαθέσιμων θέσεων σε σχέση με το 2019.
«Στη στρατηγική μας εφεξής είναι να ξαναενισχύσουμε τα δρομολόγιά μας από/ προς την ελληνική πρωτεύουσα. Το 2021 ήταν το κατώτατο σημείο για τους μεγάλους αστικούς προορισμούς που υπέστησαν πολύ μεγάλες απώλειες κι εφεξής θεωρούμε ότι οι αστικοί προορισμοί θα αρχίσουν να ανακάμπτουν. Επιπλέον, υπάρχει η τάση για ταξίδια σε μικρότερους προορισμούς και νησιά, επομένως το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι η σύνδεση για αυτά τα νησιά ή ακόμη και για δημοφιλείς προορισμούς που είναι προσβάσιμοι οδικώς. Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη είναι οι δύο έτεροι κόμβοι τους οποίους θα ενισχύσουμε επίσης την επόμενη χρονιά», δήλωσε χαρακτηριστικά σε διευκρινιστική απάντηση αναλυτών.
Οι επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου
Κατά το δεύτερο τρίμηνο η πτητική δραστηριότητα του Ομίλου παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, ήτοι μόλις στο 35% της αντίστοιχης δραστηριότητας του 2019 σε χιλιομετρικές θέσεις, με σημαντική αύξηση όμως συγκριτικά με το 2020. Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος πραγματοποίησε 15.000 πτήσεις με την επιβατική κίνηση να ανέρχεται στους 1,2 εκατ. επιβάτες.
Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε σε 108,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 168,8% συγκριτικά με το 2020 με τις καθαρές ζημιές μετά από φόρους να περιορίζονται σε 33,9 εκατ. ευρώ από ζημιές 73,4 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Στο πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 18,4% και ανήλθε σε 152,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν σε 78,4 εκατ. ευρώ, από 158,8 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020.