Μια εβδομάδα άδεια δίνει η Nike για λόγους ψυχικής υγείας

Το στρες που άφησε πίσω της η πανδημία προσπαθεί να καταπολεμήσει η Nike με άδειες ψυχικής υγείας.

Από την περασμένη Δευτέρα έως και την Παρασκευή, η αμερικανική εταιρεία Nike «χαλάρωσε» ώστε να δώσει στους υπαλλήλους περίοδο ξεκούρασης μετά από μια δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας του COVID-19. Αυτό ακολουθεί παρόμοιες κινήσεις από άλλες εταιρίες όπως την εφαρμογή γνωριμιών Bumble, καθώς και το Linkedin.

Ο Ματ Μαράτζο, ένας απο τους διευθυντής στη Nike, δήλωσε: “Η Nike απενεργοποιείται για μια ολόκληρη εβδομάδα για ρεπό από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή. Όλα τα ανώτερα στελέχη μας στέλνουν ένα σαφές μήνυμα: Αφιερώστε χρόνο για να χαλαρώσετε, να διώξετε το στρες και να περάσετε χρόνο με τους αγαπημένους σας. Μη δουλέψετε”.

«Είναι τέτοιες οι στιγμές που είμαι τόσο ευγνώμων που είμαι μέλος αυτής της ομάδας. Σε ένα τόσο ξεχωριστό χρόνο σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο, ο χρόνος για ξεκούραση και ψυχολογική αποκατάσταση είναι το κλειδί για την καλή απόδοση. Ο περασμένος χρόνος ήταν δύσκολος, όλοι είμαστε άνθρωποι και ζήσαμε μια τραυματική εμπειρία. Ελπίζω ότι η ενσυναίσθηση που συνεχίζουμε να δείχνουμε στους συναδέλφους μας θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην κουλτούρα της δουλειάς.

«Δεν είναι απλώς μια “εβδομάδα άδειας” για την ομάδα μας… είναι μια αναγνώριση ότι μπορούμε να δώσουμε προτεραιότητα στην ψυχική υγεία και να συνεχίσουμε τη δουλειά. Στηρίξτε τους ανθρώπους σας. Είναι καλό για τη δουλειά αλλά είναι και το σωστό ».
«Η φυσική συνέπεια της πανδημίας έχει αρχίσει την συζήτηση για την ψυχική υγεία και την ευημερία των εργαζομένων. Το «Power Down» της Nike για τους εργαζόμενους είναι ένα λαμπρό παράδειγμα για το πώς οι οργανισμοί μπορούν να αναπτύξουν μεθόδους και τεχνικές για να επιτρέψουν στους ανθρώπους τους να διαχειρίζονται καλύτερα την ισορροπία των περιστάσεων και τη δική τους ψυχική υγεία.

Αυτή είναι μια θετική τάση που βοήθησε υπαλλήλους και διευθυντικά στελέχη να εντοπίσουν συμπεριφορές που μπορεί να υποδηλώνουν ανάγκη προσαρμογής ή ψυχολογικής υποστήριξης. Όταν γίνονται αυτά καλά από οργανισμούς μπορούν να βελτιώσουν την επιχειρηματική ανθεκτικότητα σε όλους τους τομείς.

Ο Κρις Πάρκ, Διευθύνων Σύμβουλος της Talking Talent, σχολιάζει: «Είναι φανταστικό να βλέπεις τόσο μεγάλα ονόματα να κάνουν ενέργειες για να υποστηρίξουν την ευημερία των ομάδων τους. Δεν αμφιβάλλω ότι αυτό θα είναι καλό νέο για το προσωπικό που έχει κατάφερε να διαχειριστεί τις μοναδικές προκλήσεις των τελευταίων δεκαοκτώ μηνών.
Παρόλο που πρόκειται για μια μεγάλη πρωτοβουλία, πιθανώς εμπνευσμένη από τις πρόσφατες ενέργειες του Bumble, είναι σημαντικό οι ηγέτες των επιχειρήσεων να κατανοήσουν την σημασία αυτών των κινήσεων και να μιμηθούν την επιτυχία των εταιριών που εστιάζουν στους ανθρώπους τους.

Αυτά είναι το κερασάκι στην τούρτα και δεν πρέπει να συγχέονται με τον κουλτούρα μιας εταιρίας. Ενώ τα ρεπό και άδειες είναι ένα καλό δώρο για το προσωπικό, φτάνει μόνο για λίγο. Ένας εταιρικός πολιτισμός πρέπει να καλλιεργείται με την πάροδο του χρόνου και να αντιμετωπίζει ουσιαστικά τα πιθανά εμπόδια για την επιτυχία του προσωπικού του, όπως η κούραση ή οι ευθύνες όπως η φροντίδα των παιδιών.

Οι ηγέτες που δεν κάνουν σοβαρή δουλειά πάνω στο θέμα και απλά περιορίζονται σε λίγα δώρα φαίνονται ανειλικρινείς.

Ο τελικός στόχος δεν είναι να κάνεις show που δίνουν μια μικρή ανακούφιση στο προσωπικό και σε κάνουν γνωστό. Ο στόχος είναι να οικοδομηθεί μια εταιρική κουλτούρα που αναγνωρίζει τις πιέσεις στο προσωπικό και προσπαθεί να τις επιλύσει, μακροπρόθεσμα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ