Chipita: Εξαγορά- «μαμούθ» από τη Mondelēz International έναντι 2 δισ. δολαρίων!

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας, ολοκληρώθηκε η συμφωνία για την απόκτηση της Chipita, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τους βασικούς μετόχους της ελληνικής εταιρείας.

Tη συμφωνία για την εξαγορά της Chipita, ανακοίνωσε πριν από λίγο η Mondelēz International, με επίσημη ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι το τίμημα της συμφωνίας ανέρχεται σε δύο δισ. δολάρια αλλά υπόκειται σε προσαρμογές κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στην ανακοίνωσή της η Mondelez αναφέρει ότι προχώρησε στην εξαγορά της Chipita, μιας εταιρείας με ηγετικό ρόλο και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Στην συγκεκριμένη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται η εταιρεία Π.Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ στην Ελλάδα (και το εξωτερικό) αλλά και τα δικαιώματα μετοχών μειοψηφίας στην κοινοπραξία της Chipita στην Ινδία.

Η συναλλαγή τελεί υπό την έγκριση αρχών ανταγωνισμού και την πλήρωση τελικών όρων αλλά και του τελικού ελέγχου κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Chipita.

«Καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Mondelēz International τα γευστικά προϊόντα ζύμης της Chipita τα οποία δίνουν περαιτέρω ώθηση στη στρατηγική μας για να γίνουμε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ», δήλωσε ο  Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International, Ντιρκ Βαν ντε Πατ (Dirk Van de Put) και συμπλήρωσε: «Τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής».

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, δήλωσε: «Η Chipita για περισσότερα από 40 έτη στηριζόμενη στην ποιότητα και την καινοτομία δημιούργησε μία νέα κατηγορία σνακ που οι καταναλωτές αγάπησαν διεθνώς. Είμαι βέβαιος ότι η εξαγορά της Chipita από την Mondelez International - μία από τις κορυφαίες εταιρείες σνακ στον κόσμο - θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους ανθρώπους της και τα προϊόντα της».

Ποιά είναι η ελληνική πολυεθνική...Chipita

Η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, είχε έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και διαθέτει αποδεδειγμένο ιστορικό σταθερής, αναπτυξιακής πορείας που προέρχεται από το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Η Chipita ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει.

Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας 

Η εξαγορά της Chipita θα γίνει με χρηματοδότηση μέσω ενός συνδυασμού έκδοσης νέου δανεισμού και υφιστάμενων ρευστών διαθεσίμων, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Όμως, η Mondelēz International εκτιμά ότι η συναλλαγή θα συμβάλλει στην άμεση αύξηση των κερδών ανά μετοχή. Η απόκτηση της Chipita αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη συνεχή επέκταση της Mondelēz International σε γρήγορα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς των σνακ. Το 2021, η εταιρεία απέκτησε την Grenade, μια κορυφαία εταιρεία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Gourmet Food Holdings, μια κορυφαία Αυστραλιανή εταιρεία τροφίμων στην ελκυστική κατηγορία των premium μπισκότων και κράκερ, και την Hu, μια εταιρεία στην κατηγορία του well-being σνακ στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. 

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, εκτός από την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Mondelēz International, η εξαγορά αυτή θα ενισχύσει επίσης σημαντικά την παρουσία της εταιρείας στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη. Η Mondelēz International θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Chipita στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να ενισχύσει τη δική της διανομή και να συνεχίσει να φέρνει τις μάρκες της στην περιοχή και πέραν αυτής. Η συμφωνία θα προσφέρει επίσης ευκαιρίες καινοτομίας και συνδυασμού σημάτων φέρνοντας τις εμβληματικές μάρκες σοκολάτας της Mondelēz International σε νέες κατηγορίες.

Όπως τονίζεται, με την πάροδο του χρόνου, η Mondelēz International αναμένει να επιτύχει εκτενείς συνέργειες και μια σειρά από οφέλη στην Chipita, συμπεριλαμβανομένης της ευρείας τεχνογνωσίας στον τομέα των προμηθειών και της παραγωγής, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες διαφοροποιημένες δυνατότητες της Chipita.

Στην συγκεκριμένη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται η εταιρεία Π.Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ στην Ελλάδα (και το εξωτερικό) αλλά και τα δικαιώματα μετοχών μειοψηφίας στην κοινοπραξία της Chipita στην Ινδία, μετά από σχετικό αίτημα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου (κατέχει το 12% των μετοχών), άλλων Ελλήνων μετόχων και συνεργατών του στους οποίου ανήκει ποσοστό 8% (Φώλιας, Χατζάκου, Φρέρης κ.ά.) της Chipita καθώς και του Olayan Group, που είχε αγοράσει το 80% της Chipita το 2010 έναντι 735 εκατ. ευρώ και έχει προβεί σε σημαντικές επενδύσεις στην Μέση Ανατολή, την Ασία και κυρίως την Ινδία.

Σχετικά με τη Mondelēz International

Η Mondelēz International είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο NASDAQ και η μετοχή της συμπεριλαμβάνεται στους δείκτες Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 και Dow Jones Sustainability Index. Έχει δραστηριότητα σε περισσότερες από 150 χώρες παγκοσμίως με περισσότερα από 25 κέντρα έρευνα και 80 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, όπου απασχολούνται συνολικά 80.000 υπαλλήλους και εργαζόμενους.

Το 2020 είχε καθαρά έσοδα περίπου 27 δισ. δολάρια και περιουσιακά στοιχεία περίπου 64 δισ. δολάρια. Στο χαρτοφυλάκιο της υπάρχουν εκατοντάδες παραδοσιακά, ιστορικά και εμβληματικά παγκόσμια καθώς και ιδιαίτερα γνωστά τοπικά brands όπως τις σοκολάτες Cadbury, Milka, Toblerone και Lacta, τα μπισκότα Oreo, belVita και LU, τις καραμέλες Sour Patch Kids και τις τσίκλες Trident, Dentyne, Chiclets και Halls.