emea business monitor

“Στροφή” στα μικρά καταστήματα, λόγω πανδημίας – 3 στους 4 Ευρωπαίους ψωνίζουν “τοπικά”

Μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών (49%) θεωρεί την αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα ως έναν σημαντικό τρόπο υποστήριξης αυτή τη δύσκολη περίοδο

Το 2020 είναι μία χρονιά μεγάλων αλλαγών για όλον τον πλανήτη. Η πανδημία, μεταξύ άλλων παγκόσμιων γεγονότων, ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα σε όλους τους τομείς, αναγκάζοντας ανθρώπους και επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τον τρόπο ζωής και λειτουργίας τους αντίστοιχα, αναθεωρώντας μερικές από τις επιλογές που έκαναν μέχρι σήμερα.

Μία από αυτές τις αλλαγές που, όπως φαίνεται, ήρθε σαν συνέπεια της πανδημίας, ήταν η στροφή των καταναλωτών – ειδικά στην Ευρώπη – στα μικρότερα καταστήματα, αυτά της γειτονιάς τους. Νέα έρευνα της Mastercard, αποκαλύπτει πως 3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από ένα χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία την έρευνα, αυτό συμβαίνει γιατί μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών (49%) θεωρεί την αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα ως έναν σημαντικό τρόπο υποστήριξης αυτή τη δύσκολη περίοδο. Παράλληλα, ένα επίσης σημαντικό ποσοστό (28%) αναφέρει ότι έχει αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς του, με το 26% να εμπιστεύεται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονες ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο στους τρείς Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους,  από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρείς βασικότερους λόγους. Επιπλέον, σχεδόν τρείς στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους.

Μια αναπάντεχη εξέλιξη

Η «στροφή» αυτή προς τα τοπικά καταστήματα, σε συνδυασμό με την περίοδο του lockdown, έχουν επιφέρει όμως και μια κοινωνική αλλαγή που αξίζει να σημειωθεί. Το 58% των ερωτηθέντων δήλωσε στο πλαίσιο της έρευνας πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον 1 στους 5 (19%) ανέφερε πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δήλωσε πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημείωσε πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία «συνάντησης»

έρευνα αποκαλύπτει πως τα ταχυδρομία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημείων της εκάστοτε γειτονιάς.

Η Δεκάδα των χαρακτηριστικότερων σημείων αποτελείται από

  • Σχολείο
  • Καφετέρια
  • Φούρνος
  • Ταχυδρομεία
  • Πάρκο
  • Ψιλικατζίδικο
  • Μπαρ
  • Εκκλησία
  • Βιβλιοθήκη
  • Κρεοπωλείο

 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.