Κέρδισε το στοίχημα ο Σκλαβενίτης – “Ρεκόρ” κερδοφορίας και σταθερή ανάπτυξη το 2019
Το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000
Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το εγχείρημα εξαγοράς του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος από τον Όμιλο Σκλαβενίτη, καθώς όπως δείχνουν τα αποτελέσματα του 2019, ο όμιλος εμφάνισε ισχυρή κερδοφορία ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε το επενδυτικό πλάνο αναβάθμισης και ανακαίνισης του δικτύου των καταστημάτων.
Η επιτυχία του εγχειρήματος αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι κατά την ίδια περίοδο, η αύξηση των πωλήσεων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ήταν τετραπλάσια από την μέση αύξηση όλης της υπόλοιπης αγοράς, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή τροχιά του Ομίλου το 2019. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε ο Όμιλος, τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) για το Όμιλος Σκλαβενίτη ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα της Ελληνικής Υπεραγορές Σκλαβενίτη, με κέρδη 8,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 54,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Το 2019 ο Όμιλος Σκλαβενίτη, εκτός από την ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και την ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης, προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και τη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.
Ψηφιακό παρόν και μέλλον
Όμως το 2019, σηματοδότησε επίσης την έναρξη της ψηφιακής εποχής για τον Όμιλο Σκλαβενίτη, με την εταιρεία να κάνει επίσημα την είσοδο της στο ηλεκτρονικό εμπόριο τους πρώτους μήνες του 2020, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr η αναβάθμιση του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη και εντός του έτους θα ενσωματωθεί πλήρως στο brand Σκλαβενίτης.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η στρατηγική συνεργασία με το efood, μια συμφωνία που αποτέλεσε τη σημαντικότερη διαδικτυακή επιλογή των καταναλωτών για άμεση προμήθεια βασικών αγαθών, στη διάρκεια της καραντίνας. Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε το δεύτερο υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, μια σημαντική επένδυση με στόχο την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε 1.500 προσλήψεις, με στόχο την ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με το αναπτυξιακό πλάνο του Ομίλου Σκλαβενίτη, η online παρουσία του αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο, με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr αλλά και την ενίσχυση των διαθέσιμων υποδομών που θα υποστηρίξουν την βέλτιστη λειτουργία του.
Τέλος, ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου για τα επόμενα χρόνια, εστιάζει στην ενίσχυση όχι μόνο των μεγεθών της, αλλά πρωτίστως στην παροχή νέων υπηρεσιών και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των σημείων διεπαφής με τους πελάτες της.
Ενισχυμένες πωλήσεις και κέρδη για το 2019
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η εταιρεία, ο Όμιλος Σκλαβενίτη παρουσίασε κύκλο εργασιών το 2019 στα 3,28 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ σε ότι αφορά την μικτή κερδοφορία τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Αντίστοιχα, τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ενισχύθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 82,3 εκατ. ευρώ) από 17,7 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρω το 2018.
Σε ότι αφορά την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, ο κύκλος εργασιών του 2019 ανήλθε στα 2,63 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τα μικτά κέρδη να διαμορφώνονται στα 694,5 εκατ. ευρώ, έναντι 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Αντίστοιχα, τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 151,3 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 72,9 εκατ. ευρώ), έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018. Τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 54,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρίας και του Ομίλου για το 2019 επιβαρύνθηκαν κατά 9,7 εκατ. ευρώ και 11,0 εκατ. ευρώ αντίστοιχα από την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου ΔΠΧΠ 16, και διαμορφώθηκαν σε ζημία 1,2 εκατ. ευρώ και 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Αντίστοιχα, η ΕΥΣ κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου (30%) και διαθέτει 427 καταστήματα και 2 e-hub για την εξυπηρέτηση των online πωλήσεων, με το ανθρώπινο δυναμικό της να προσεγγίζει τους 26.000.