AEGEAN: Σε φάση σταδιακής επαναφοράς στην κορυφή!

Διαρκείς προσπάθειες προκειμένου να επαναφέρει το πτητικό της έργο και να μειώσει τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας καταβάλλει η διοίκηση της εταιρείας

“Μάχη” για την πλήρη επαναφορά του πτητικού της έργου αλλά και τη γενικότερη επιστροφή της στα προ πανδημίας δεδομένα, δίνει σταθερά τους τελευταίους μήνες η AEGEAN.

Η εταιρεία, “χτυπήθηκε” πολύ δυνατά από την πανδημική κρίση – όπως και όλος ο τομέας των αερομεταφορών – και οδηγήθηκε από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 στο “σημείο μηδέν”, δηλαδή στην σχεδόν καθολική ακύρωση των πτήσεών της. Το γεγονός αυτό, όπως είδαμε και χθες στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, είχε σοβαρές συνέπειες στον τζίρο της εταιρείας, δεν κατάφερε όμως να την κάνει να “λυγίσει”.

Ένας μαραθώνιος… μετ’ εμποδίων

Ήδη από τα τέλη Ιουνίου, με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και τη μερική άρση των περιορισμών, η εταιρεία έκανε πολύ μεγάλη προσπάθεια επαναδραστηριοποίησης, καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της Περιφέρειας.

Λίγο αργότερα όμως, στις αρχές Αυγούστου, η πανδημία ενισχύθηκε και σταδιακά η πρόσβαση σε προορισμούς αλλά και η ζήτηση για ταξίδια, μειώθηκε και πάλι. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο, που θεωρητικά είναι η πιο “καυτή” περίοδος για τον τουρισμό και τις μεταφορές, η AEGEAN εκτέλεσε λιγότερο από το 50% του πτητικού της έργου και μάλιστα με πολύ χαμηλές – για τα δεδομένα της εποχής – πληρότητες.

“Οι τελευταίοι επτά μήνες είναι για όλους μας μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς”, δήλωσε χθες με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, σκιαγραφώντας το μέγεθος της ζημιάς στην εταιρεία αλλά και τον κλάδο.

Το τρίμηνο αυτό, η εταιρεία είχε, όπως ανέφερε ο Κ. Γερογιάννης, σχεδόν μηδενική δραστηριότητα, λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις. Στο σημείο αυτό, οι προσπάθειές της, επικεντρώθηκαν αφενός στη διαχείριση του κόστους, αφετέρου στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και του προσωπικού της.

Στις αρχές του καλοκαιριού, και στο τρίτο τρίμηνο πλέον, η AEGEAN άρχισε να επανεξετάζει τους στόχους και τις συμφωνίες της βάσει των δεδομένων. Ειδικότερα, η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας τον ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022.

Σημειώνεται ότι έχει ήδη παραλάβει πέντε νέα αεροσκάφη Α320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 Α321 neo.

“Βαρύς” Χειμώνας

Παρόλο που στο κρίσιμο αυτό διάστημα κατάφερε να “επιβιώσει”, η AEGEAN αναγνωρίζει ότι οι δυσκολίες δεν έχουν τελειώσει. Αντιθέτως, αυτές που “έρχονται” ίσως είναι πολύ μεγαλύτερες. “Είναι προφανές, τόσο για τον κλάδο μας όσο και για την εταιρεία μας, ότι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας”, είπε ο κ. Γερογιάννης, μιλώντας για την επόμενη ημέρα.

“Καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας, για το 2021”, κατέληξε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ