Ποια είναι η Mere και γιατί αλλάζει τον χάρτη των super market στην Ελλάδα
H Mere είναι έτοιμη να μπει σε μια ελληνική αγορά, η οποία δεν έχει καλή προϊστορία με τα εκπτωτικά super market
Εδώ και μερικές μέρες ανακοινώθηκε και επίσημα η πρόθεση της Ρωσικής αλυσίδας Mere να μπει στην Ελληνική αγορά και να προσφέρει μια νέα πρόταση στην αγορά των Super Market στη χώρα.
Η Mere είναι μια ρωσική αλυσίδα εκπτωτικών super market, τα οποία σε Ρωσία, Καζακστάν, Λευκορωσία και Κίνα λειτουργούν υπό την επωνυμία Svetofor και όπως πρόσφατα ανακοίνωσε μέσα στο επόμενο διάστημα σχεδιάζει να επεκταθεί στην Ευρώπη υπό την επωνυμία Mere. Η αλυσίδα SVETOFOR, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί καταστήματα στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες.
Η Ελλάδα ανήκει στο επόμενο κύμα ευρωπαϊκής επέκτασης, μαζί με Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο με την αλυσίδα να είναι αυτή την περίοδο σε αναζήτηση κατάλληλων καταστημάτων σε Αθήνα, Τρίπολη και Λάρισα, αφήνοντας εκτός προς το παρόν την Θεσσαλονίκη.
Εκτός όμως από αναζήτηση του κατάλληλου χώρου, η Mere βρίσκεται σε αναζήτηση συνεργατών, με σκοπό να καθορίσει τα προϊόντα που θα πωλούνται στα ράφια της, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων της Mere είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Η άνοδος και η πτώση των εκπτωτικών super market στην Ελλάδα
Η είσοδος των Mere στην ελληνική αγορά είναι ένα μεγάλο στοίχημα που καλείται να βάλει η εταιρεία, καθώς στη χώρα μας, με εξαίρεση τα Lidl, δεν έχει καταφέρει να "στεριώσει" καμία από τις εκπτωτικές αλυσίδες που έχουν προσπαθήσει.
Στο παρελθόν είχαμε την είσοδο της Ισπανικής αλυσίδας Dia, η οποία δεν ευτύχησε να κάνει όνομα στην Ελλάδα, ακολουθώντας την Γερμανική Aldiη οποία επίσης αποχώρησε νικημένη από την ελληνική αγορά παρά τα 38 καταστήματα που είχε ανοίξει στην επικράτεια.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς, οι Έλληνες καταναλωτές δύσκολα αγκαλιάζουν τις ξένες προσπάθειες, ειδικά όταν αυτές φέρνουν άγνωστα προϊόντα στην Ελληνική αγορά, η οποία έχει έντονες τοπικιστικές τάσεις. Είναι ενδεικτικό πως ακόμα και τα Lidl, κέρδισαν το ελληνικό κοινό όταν έβαλαν στα ράφια τους επώνυμα προϊόντα και κυρίως όταν έκαναν συμφωνίες και προώθησαν προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς, τα οποία πια αντιπροσωπεύουν και μεγάλο μερίδιο τόσο των προϊόντων όσο και των πωλήσεων τους.
Αίθουσες ψυγεία και μια νέα πρόταση στην αγορά
Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, τα ελληνικά Mere θα ακολουθήσουν την φιλοσοφία των υπόλοιπων ευρωπαϊκών καταστημάτων, με εντυπωσιακά ράφια και φωτισμό.
Τα καταστήματα θυμίζουν πιο πολύ πρατήρια χοντρική πώλησης για εμπόρους και λιγότερο τα παραδοσιακά super market και αυτό όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς είναι που θα αποτελέσει το κύριο σημείο επιτυχίας ή αποτυχίας της Mere στην Ελλάδα.
Στην Γερμανία το "σύνθημα" του πρώτου καταστήματος είναι: «Κάθε μέρα οι χαμηλότερες τιμές». Κατά 70% πουλά τρόφιμα, ενώ το υπόλοιπο 30% μοιράζεται σε οικιακές συσκευές, προϊόντα περιποίησης, καθαριστικά και είδη ρουχισμού.
Ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τα Mere από τα υπόλοιπα καταστήματα στην Ελλάδα, είναι τα εξειδικευμένα "δωμάτια" προϊόντων, όπως για παράδειγμα "αίθουσες ψυγεία" για αλλαντικά και τυριά, τα οποία μέχρι τώρα είχαν συνηθίσει να βλέπουν οι πελάτες χονδρικής σε αγορές προμηθευτών, και τώρα θα γνωρίσουν και οι Έλληνες καταναλωτές.
Αυτό που προβληματίζει τα στελέχη της αγοράς και των εταρειών, είναι η πολιτική της εταιρείας στο εξωτερικό, καθώς είναι μια αρκετά "κλειστή" εταιρεία η οποία δεν προτιμάει την διαφήμιση και την προώθηση, κάτι που όπως αναφέρθηκε μπορεί να γίνει η ειδοποιός διαφορά στην Ελληνική αγορά, η οποία "αγαπάει" το διαφημιζόμενο προϊόν