emea business monitor

Για αυτούς τους λιανέμπορους ήταν αυξημένος ο τζίρος κατά το lockdown

Με βάση τα στοιχεία ανάλυσης της Nielsen

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων του lockdown, οι συνολικές πωλήσεις  του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων εν μέσω της πανδημίας (μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου) αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ.

Σ’αυτό το διάστημα, οι τρεις μεγαλύτερες  αλυσίδες αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% με αποτέλεσμα το μερίδιο τους, να αυξηθεί κατά 1,3 μονάδες, φτάνοντας στο 65,6% επί της συνολικής αγοράς. Μάλιστα, τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής συνεισέφεραν το 22% των πωλήσεων σημειώνοντας αύξηση κατά 34,9%.

Αναφορικά με τα προϊόντα:

  • Οι πωλήσεις συσκευασμένων τροφίμων-ποτών αυξήθηκαν 12,5% και συνεισέφεραν 202,2 εκατ. ευρώ την περίοδο των 12 εβδομάδων.
  • Τα φρέσκα προϊόντα συνεισέφεραν 69,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,9%,
  • Οι πωλήσεις προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν 23,1% και συνεισέφεραν 59,4 εκατ. ευρώ,
  • Κατά 24,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του bazaar συνεισφέροντας 34,3 εκατ. ευρώ 
  • Κατά 10,4% οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδα και υγιεινής.
  • Τα συσκευασμένα φρούτα διπλασίασαν τις πωλήσεις τους,
  • Τα συσκευασμένα λαχανικά τις αύξησαν κατά  89,7%,
  • Κατά 137,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις συσκευών προσωπικής φροντίδας, 83,6% των παιγνιδιών, κ.λπ

Στον αντίποδα, πτώση σημειώθηκε στις πωλήσεις των ζαχαρωδών, σνακ και αναψυκτικών. Την ίδια στιγμή μειώθηκαν οι πωλήσεις φρέσκου και κατεψυγμένου ψαριού, ετοίμων γευμάτων και ειδών delicatessen. 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.