Εικονική η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση

Όπως έδειξε το ρεπορτάζ του emea, κανένα από τα δεκάδες σχεδόν καταστήματα εστίασης στα οποία απευθύνθηκε, δεν έχει μειώσει τις τιμές του.

Μπορεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να προχώρησε στην μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, ο οποίος από σήμερα είναι στο 13%, όμως αυτό πέρασε στα ψιλά για τους καταναλωτές οι οποίοι τελικά δεν είδαν καμία διαφορά στο πορτοφόλι τους. 

Όπως έδειξε το ρεπορτάζ του emea, κανένα από τα δεκάδες σχεδόν καταστήματα εστίασης στα οποία απευθύνθηκε δεν έχει μειώσει τις τιμές του, αν και όλα έχουν περάσει την μείωση του ΦΠΑ στα συστήματά τους. 

Τα περισσότερα καταστήματα στο οποία απευθυνθήκαμε, οι υπάλληλοι δήλωσαν άγνοια για την πτώση του φόρου, ενώ σε ένα από τα καταστήματα που βρήκαμε τον ιδιοκτήτη, ο διάλογος ήταν αποκαλυπτικός.

“Γιατί να κατεβάσω τις τιμές;” 

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, η άποψη του οποίου συντονίζεται με τις δηλώσεις συναδέλφων του σε άλλα μέσα, η μείωση του ΦΠΑ δεν πρόκειται να περάσει στους καταναλωτές. Ο λόγος; “Γιατί να μειώσω τις τιμές; Όταν είχε ανέβει ο ΦΠΑ πριν λίγο καιρό, τον “φάγαμε” οι καταστηματάρχες και δεν ανεβάσαμε τις τιμές, Τώρα είναι ευκαιρία να “ρεφάρουμε” λίγο τη χασούρα”. 

Σε παρατήρηση ότι μπορεί τα καταστήματα να απορρόφησαν αρχικά την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά λίγο καιρό μετά το ένα μετά το άλλο αύξησαν τις τιμές τους περνώντας την αύξηση στις τσέπες των καταναλωτών, δεν πήραμε φυσικά καμία απάντηση. 

Σε κάθε περίπτωση, το μέτρο αυτό της κυβέρνησης, το οποίο είχε σαν στόχο την τόνωση της εστίασης ύστερα από τo “χτύπημα” του covid-19, δείχνει να έχει μονόπλευρα οφέλη και τελικά δεν θα αποδώσει καθώς αν οι τιμές δεν μειωθούν δεν θα τονωθεί και το καταναλωτικό ενδιαφέρον, το οποίο με την σειρά του θα έφερνε και την ανάλογη αύξηση στις πωλήσεις. 

 

 

Όπως φαίνεται, για μια ακόμα φορά οι επιχειρηματίες δεν δείχνουν να μετατρέπουν τα παθήματα σε μαθήματα και να βλέπουν μόνο το βραχυπρόθεσμο κέρδος τους χωρίς να υπολογίζουν τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των αποφάσεων τους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ