Δεν κρατικοποιείται η Aegean!

Την επόμενη ημέρα της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σκιαγράφησε ο μεγαλομέτοχος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να αποκτήσει μετοχές το ελληνικό δημόσιο

Το περιεχόμενο των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων της Aegean Airlines με την κυβέρνηση και τις συστημικές τράπεζες για το σχέδιο σωτηρίας της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σκιαγράφησε κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους θεσμικούς επενδυτές και τους αναλυτές ο πρόεδρος της διοίκησης, Ευτύχιος Βασιλάκης. 

“Δεν θέλουμε να συμβιβαστούμε όσον αφορά την ευελιξία του ομίλου, η οποία είναι δεδομένη. Η ευελιξία είναι σημαντική για την προσαρμογή της εταιρείας στα νέα δεδομένα. Για παράδειγμα θέσαμε από μόνοι μας τους περιορισμούς όσον αφορά το θέμα της μισθοδοσίας της διοίκησης. Δε θα δοθεί μέρισμα για το 2020 ούτε το 2021 και μπορεί ούτε και το 2022. Θέλουμε ωστόσο να γνωρίζουμε την στήριξη που μπορούμε να λάβουμε από το ελληνικό Δημόσιο, κάτι που είναι κρίσιμο για τον σχεδιασμό της επόμενης μέρας, ώστε να γνωρίζουμε ποιο θα είναι τελικά το μέγεθος της εταιρείας. Οχι, δεν έχουμε ακόμη την τελική συμφωνία με την ελληνική Πολιτεία, θέλουμε ωστόσο να την έχουμε σύντομα, αν ληφθεί υπόψη και το πόσο σύντομα ελήφθησαν οι αποφάσεις σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη για τις αεροπορικές”, απάντησε σε σχετική ερώτηση εκπροσώπου ξένου επενδυτικού fund αναφορικά με τα χρηματοδοτικά “εργαλεία” από τα οποία μπορεί η ελληνική κυβέρνηση κεφάλαια για την ενίσχυση της Aegean.

Σχετικά με το ενδεχόμενο να λάβει μετοχές το ελληνικό δημόσιο για την συμφωνία οικονομικής στήριξης της εταιρείας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης ήταν κατηγορηματικά κάθετος: “Όχι, το κράτος δεν θα πάρει μερίδιο μετοχών της εταιρείας”.

Για να υποστηρίξει μάλιστα την θέση του στην σχετική απάντηση είπε πως η Aegean δεν υπήρξε προβληματική εταιρεία, δεν είχε οικονομικά προβλήματα και δεν αιτήθηκε την διάσωσή της από την πιθανότητα χρεωκοπίας όπως άλλες αεροπορικές εταιρείες: “Η εταιρεία πριν από την κρίση ήταν κερδοφόρα, καλά κεφαλαιοποιημένη, με ισχυρή ρευστότητα. Ήταν μια υγιής εταιρεία”.

Πάντως, στην αρχική του τοποθέτηση ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχουν χρηματοδοτικά “εργαλεία στήριξης” της εταιρείας όπως άλλωστε έχει γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές για κολοσσούς του κλάδου (σ.σ. Αir France, KLM) σε επιχειρηματικό επίπεδο, εκτός των οριζόντιων μέτρων που θα αποφασιστούν από το κυβερνητικό επιτελείο, πιθανότατα με ένα μοντέλο μακροπρόθεσμων εγγυήσεων, αλλά και σε επίπεδο στήριξης των εργαζομένων της εταιρείας με προγράμματα στήριξης των θέσεων εργασίας για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί οικονομικά από την πανδημία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ