Έρευνα: Ότι ψώνισαν, ψώνισαν οι Έλληνες, μειώθηκαν οι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ

Μπορεί η αρχική ανησυχία να ώθησε χιλιάδες καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ, όμως η εφοδιαστική αλυσίδα ήταν προετοιμασμένη. Σε κάποια προϊόντα σημειώθηκαν ελλείψεις, ΄πως τα αντισηπτικά. όμως αυτό ήταν λογικό δεδομένης της φύσης τους, καθώς περιέχουν οινόπνευμα το οποίο δεν είναι ελεύθερα διακινούμενο. 

Από εκεί και πέρα και όπως δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού VODID-19 στην Ελλάδα, υπάρχει μείωση της ανησυχίας του καταναλωτικού κοινού, εμπιστοσύνη ότι υπάρχουν επαρκή αποθέματα και θετική αξιολόγηση της πολιτείας, των εταιρειών και του προσωπικού των σουπερμάρκετ.

Κατά μέσο όρο ανά κατηγορία το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.

Οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19.

Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα.

Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%.

Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ