emea business monitor

Υπουργείο Οικονομικών: “Αγαπάς την Ελλάδα; Κάρτα!”

Με το σύνθημα της δεκαετίας του 1990 επανέρχεται το Υπουργείο Οικονομικών για να προωθήσει την χρήση καρτών

Προκειμένου να προωθήσει την χρήση πλαστικού χρήματος και σταδιακά να “εξαφανίσει” το παραδοσιακό χρήμα από την αγορά, το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει μια τεράστια καμπάνια  προκειμένου να πείσει τους πολίτες να χρησιμοποιούν τις κάρτες τους. 

Την δεκαετία του 1990 είχε γίνει σλόγκαν, το διάσημο “Αγαπάς της Ελλάδα; Απόδειξη!” προκειμένου να πείσει τους πολίτες να ζητάνε απόδειξη για τις συναλλαγές τους, σε μια προσπάθεια να μειώσει την έντονη φοροδιαφυγή και να φέρει έσοδα στα ταμεία του κράτους. 

Το 2020, η φοροδιαφυγή είναι ακόμα εδώ και ένας από τους τρόπους που έχει τόσο το κράτος όσο και οι πολίτες για να την αντιμετωπίσουν είναι η χρήση πλαστικού χρήματος. 

Το υπουργείο Οικονομικών έχει εγγράψει πρόσθετα έσοδα ύψους 550 εκατ. ευρώ στον φετινό προϋπολογισμό από την αύξηση των ηλεκτρονικών πληρωμών και η επιτυχία του μέτρου κρίνεται ως εξαιρετικά σημαντική για την εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού. Ο στόχος της καμπάνιας θα είναι να ενημερωθούν οι πολίτες για την καινούργια τους υποχρέωση αλλά και για τον στόχο που πρέπει να επιτύχουν. Το 30% του εισοδήματος μπορεί να σημαίνει ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές θα πρέπει να είναι αυξημένες ακόμη και κατά 1.000 ευρώ κάθε μήνα σε σχέση με πέρυσι.

Είναι ενδεικτικό πως, όπως έχει αποκαλύψει και σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ, τα έσοδα του κράτους από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι τόσο σημαντικά, που αν η χώρα μας έφτανε απλά τον μέσο όρο χρήσης πλαστικού χρήματος, τα έσοδα του δημοσίου θα ισοδυναμούσαν με 1,5 ΕΝΦΙΑ!

Έρχεται νέα καμπάνια

Προκειμένου να ενθαρρυνθεί η χρήση κάρτας, το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει μεγάλη πανελλαδική καμπάνια ενώ ήδη ο σχετικός διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί και ο ανάδοχος αναμένεται να επιλεγεί μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Το κόστος για τον ανάδοχο της διαφημιστικής καμπάνιας φθάνει τα 74.400 ευρώ και όπως προκύπτει από τους όρους του διαγωνισμού, θα  διαρκέσει ως τις 31 Οκτωβρίου με διάφορες παραλλαγές. 

Η εκστρατεία θα καλύψει όλα τα μέσα:

  • Τηλεόραση: Ο Ανάδοχος θα αναλάβει τη δημιουργία, παραγωγή τηλεοπτικών σποτ που θα προβληθούν τελικώς στα τηλεοπτικά κανάλια. Η δημιουργία του σεναρίου και των ταινιών θα γίνει από τον Ανάδοχο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
  • Ραδιόφωνο: Ο Ανάδοχος θα αναλάβει τη δημιουργία και παραγωγή των ραδιοφωνικών μηνυμάτων με βάση το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
  • Τύπος: Ο Ανάδοχος θα αναλάβει το σχεδιασμό των μακετών των καταχωρήσεων σε διαφορετικές διαστάσεις ανάλογα με τις προδιαγραφές και τις Οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών.
  • Ενημερωτικά sites: Ο Ανάδοχος θα αναλάβει το σχεδιασμό και την παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων για ιστοσελίδες (παραγωγή web banners σε διαφορετικές διαστάσεις) στο πλαίσιο της σκοπούμενης δυναμικής προώθησης και προβολής.

Καμπάνια με bonus 

Ταυτόχρονα με την καμπάνια, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να επιβραβεύσει με φορο-μπόνους τους φορολογούμενους που χρησιμοποιούν το πλαστικό χρήμα ειδικά σε δραστηριότητες υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής.

Τα κίνητρα για τις e-αποδείξεις θα περιληφθούν στο φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχουν  και πολύ αυστηρές κυρώσεις για όσους παρεμβαίνουν στο λογισμικό των ταμειακών μηχανών.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.