H Tesla κέρδισε το στοίχημα! Τρίτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη!

Τον Δεκέμβριο του 2019, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 21%, αλλά η ανάλυση της αγοράς δείχνει ότι είναι μια “τεχνητή” αύξηση. Δεν ξεκίνησαν οι Ευρωπαίοι να αγοράζουν αυτοκίνητα σαν να μην υπάρχει αύριο.

Αντίθετα, είχαμε μια νέα είσοδο, η οποία πήγε κατευθείαν στο Νο3 των γενικών πωλήσεων. Και αυτή η νέα είσοδος, δεν ήταν άλλη από την Tesla, η οποία με το καλημέρα μπήκε στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων.  Το Tesla Model 3 ήταν το τρίτο μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις, στην γενική κατηγορία, όχι μόνο στα ηλεκτρικά. 

Η αύξηση των πωλήσεων κατά 21% δεν αντικατοπτρίζει πλήρως την αγορά καθώς οφείλονταν σε μεγάλο βαθμό σε τεχνητούς παράγοντες, όπως οι αδύναμες πωλήσεις τον Δεκέμβριο του 2018, αλλά και η αλλαγή των κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ από το 2020.  

H VW με το Golf παρέμειναν στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ τα SUV κερδίζουν συνεχώς έδαφος και εδραιώνονται στην καταναλωτική συνείδηση. 

Επισκόπηση της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2019

Ο Δεκέμβριος ήταν ένας άλλος μη προβλέψιμος μήνας για τις ευρωπαϊκές εγγραφές νέων αυτοκινήτων σύμφωνα με την ανάλυση της JATO . Ο συνολικός όγκος αυξήθηκε κατά 21% σε 1.258.412 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε ποτέ για το μήνα Δεκέμβριο. Τα μηνιαία επίπεδα ανάπτυξης ήταν τα υψηλότερα από τον Αύγουστο του 2018, όταν ο αντίκτυπος της ρύθμισης WLTP προκάλεσε μια τεχνητή ακίδα.

Παρόμοια με τον Αύγουστο του 2018, η ανάπτυξη του Δεκεμβρίου μπορεί να εξηγηθεί εξετάζοντας τους νέους κανονισμούς που επηρεάζουν τη βιομηχανία. Τον περασμένο μήνα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανέλαβαν δράση της τελευταίας στιγμής για την αντικατάσταση οχημάτων εσωτερικής καύσης, η κατανάλωση των οποίων δεν θεωρείται πια αποδεκτή σύμφωνα με τους κανονισμούς εκπομπών της ΕΕ που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2020

Οι νέοι κανονισμοί έχουν στόχο τα 95 gm / km, ο οποίος εξακολουθεί να είναι πολύ μακριά για πολλούς κατασκευαστές που έσπευσαν για καταχωρίσεις τελευταίας στιγμής και πυροδότησαν την ασυνήθιστη ανάπτυξη. “Η άνοδος των εγγραφών μπορεί αρχικά να μοιάζει με καλά νέα, αλλά τα τελευταία στοιχεία της JATO δείχνουν μια διαφορετική ιστορία, καθώς τα επίπεδα εκπομπών δεν έχουν βελτιωθεί για τις 5 μεγάλες αγορές. Πράγματι, οι μέσες σταθμισμένες εκπομπές CO2 τον Οκτώβριο του 2019 ανήλθαν σε 122,5 g / km, ήτοι 1,2 g / km υψηλότερες από το αποτέλεσμα για το σύνολο του 2018.

Οι καταχωρίσεις του Δεκεμβρίου αποτελούν ένδειξη των συνεχιζόμενων ρυθμιστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια», σχολίασε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO.

Τα SUV κέρδισαν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη το 2019 

Τα SUV συνέχισαν τις ισχυρές επιδόσεις τους στην Ευρώπη το Δεκέμβριο το 2019 με 524.500 μονάδες, ή το 42% του συνολικού όγκου. Το αποτέλεσμα ήταν 42% υψηλότερο από το σύνολο που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2018.

Τα SUV εξακολουθούν να αποτελούν τη βασική κινητήρια δύναμη ανάπτυξης στην Ευρώπη παρά την υψηλή συμβολή τους στις εκπομπές CO2 και τον κίνδυνο πιθανού προστίμου από την ΕΕ. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από 22% τον Δεκέμβριο του 2014 σε 42% τον περασμένο μήνα – τουλάχιστον εν μέρει λόγω της ταξινόμησης των οχημάτων πριν από την έναρξη ισχύος των νέων κανονισμών.

Όλα τα SUV, από μικρά έως πολυτελή, σημείωσαν διψήφια αύξηση το Δεκέμβριο. Ο Όμιλος Volkswagen οδηγεί άνετα με αύξηση κατά 72% στις εγγραφές. Ο Γερμανός κατασκευαστής κατέχει το 22% αυτού του τμήματος και έχει τρία SUV στα 10 κορυφαία σε πωλήσεις. Η Renault-Nissan και η PSA κατέχουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα. Το Ford Kuga ήταν το κορυφαίο SUV, ακολουθούμενο από το Dacia Duster και το Renault Captur.

Πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2019

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2019 αυξήθηκαν κατά 69% σε 132.200 αυτοκίνητα για μερίδιο αγοράς 11%. Οι εγγραφές BEV ανήλθαν συνολικά σε 51.600 μονάδες, αυξημένες κατά 96%, ενώ ο όγκος HEV ανήλθε σε 48.700 μονάδες, αυξημένος κατά 41%.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κλείνουν το χάσμα με εντυπωσιακό ρυθμό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα εσωτερικής καύσης. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπήρχαν 4.6 συμβατικά αυτοκίνητα για κάθε πωλημένο ηλεκτρικό. Ένα χρόνο αργότερα ο δείκτης μειώθηκε σημαντικά σε 2,9. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της προόδου οφείλεται στα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), τα οποία υπερέβησαν για πρώτη φορά τα υβριδικά οχήματα (HEV).

Το Tesla Model 3 ήταν ο βασιλιάς των πωλήσεων τον Δεκέμβριο του 2019

Αν υπήρχε ένα όχημα που έκλεψε την παράσταση τον Δεκέμβριο του 2019, αυτό ήταν το Model 3 της Tesla. 

Με 22.100 μονάδες που πωλήθηκαν στην Ευρώπη, το Model 3 ήταν το τρίτο μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, υπερβαίνοντας άλλα δημοφιλή αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Polo, Peugeot 208, Nissan Qashqai και Skoda Octavia. Το Model 3 έλαβε το 43% των εγγραφών του BEV. Το Audi E-Tron ήταν ο τρίτος καλύτερος πωλητής BEV, ενώ τα Hyundai Kona BEV και MG ZS μπήκαν επίσης στα 10 κορυφαία.

“Όπως αναμενόταν, το Tesla συνεχίζει να έχει τεράστιες επιπτώσεις στις εγγραφές στο τέλος κάθε τριμήνου και το Model 3 έφερε τα sedans πίσω στο προσκήνιο. Το ερώτημα είναι αν η τάση αυτή είναι βιώσιμη ή αν τα ηλεκτρικά SUV θα εμποδίσουν τη δημοτικότητα του Tesla Model 3 τους επόμενους μήνες; ” δηλώνει ο Munoz.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ