H VW έρχεται στη Θάσο και την κάνει “έξυπνο νησί”!

Οι φήμες για την είσοδο της Volkswagen στην ελληνική αγορά είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει εδώ και αρκετό καιρό τα ελληνικά μέσα. 

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει τις κατάλληλες εκείνες συνθήκες οι οποίες θα φέρουν αυτή και ενδεχομένως και άλλες εμβληματικές επενδύσεις στη χώρα, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει γίνει γνωστό πόσο κοντά είμαστε σε κάτι τέτοιο. 

Μπορεί η δημιουργία του εργοστασίου της VW στην Ελλάδα τελικά να μην προχώρησε, αν και οι συζητήσεις έγιναν και ήταν αρκετά σοβαρές, όμως ο γερμανικός κολοσσός δεν έχει βγάλει την χώρα μας από τα σχέδια του. 

Με την τεράστια άνοδο που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα και την επερχόμενη είσοδο στη ζωή μας της αυτόνομης οδήγησης, είναι ζωτικής σημασίας να γίνουν όσο πιο πολλές δοκιμές είναι δυνατόν, προκειμένου να ελεγχθούν τα πάσης φύσεως σενάρια προκειμένου να “εκπαιδευτούν” τα αυτόνομα ρομποτικά συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων. 

Όπως αναφέρει και το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα”, η VW επέλεξε τη Θάσο για να δοκιμάζει τα αυτόνομα συστήματα των νέων της οχημάτων. 

Με την συνεργασία της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, τα οποία από την πρώτη στιγμή έτρεξαν να αγκαλιάσουν την πρόταση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, η VW έχει ήδη ξεκινήσει την “αυτοψία” στο νησί, προκειμένου να οργανώσει τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν οι δοκιμές. 

Οι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο

Οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές, είχαν ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο, κάτω από άκρα μυστικότητα, ενώ μέρος τους είχε γίνει και με την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία όμως “δεν έδειξε την απαραίτητη τόλμη και αποφασιστικότητα” για να προχωρήσει το project, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ. 

Οι αρχικές συζητήσεις έκαναν λόγο για επαφές με την VW και την ΜΑΝ, όμως έπρεπε να αλλάξει η κυβέρνηση, η οποία όπως αναφέρει η γερμανική πλευρά είδε το θέμα με μεγάλη προθυμία και μπήκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με συγκεκριμένες προτάσεις. 

Αντικείμενο των πρώτων συζητήσεων του Σεπτεμβρίου, ήταν οι δυνατότητες που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα “πράσινο-έξυπνο-νησί” το οποίο οι VW και MAN θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε φορτηγά και λεωφορεία της εταιρείας σε πραγματικές συνθήκες. 

Στην αναζήτηση για το κατάλληλο περιβάλλον, μπήκε στο τραπέζι από την ελληνική πλευρά η πρόταση της Θάσου, η οποία έχει κλειστό περιβάλλον και σε πολύ κοντινή απόσταση το λιμάνι και το αεροδρόμιο της Καβάλας. 

Και η Θεσσαλονίκη στο πλάνο

Στην περίπτωση που η πρόταση της Θάσου υλοποιηθεί, δεν θα είναι το μοναδικό μέρος στο οποίο θα έχει σημαντική παρουσία ο όμιλος VW. Εκτός του χώρου των δοκιμών, θα απαιτηθεί και ένα κέντρο στο οποίο θα γίνεται η πρώτη επεξεργασία των αποτελεσμάτων, πριν αυτά προωθηθούν στα κεντρικά γραφεία Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας. 

Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποτελέσει την έδρα μιας τέτοιας υπηρεσίας, ακολουθώντας το παράδειγμα της Πορτογαλίας, η οποία ξεκίνησε με ένα μικρό πρόγραμμα το οποίο δημιούργησε 30 θέσεις εργασίας, για να έχει φτάσει λίγα χρόνια αργότερα σε μια ομάδα έρευνας και ανάπτυξης η οποία απασχολεί περίπου 500 άτομα υψηλής επιστημονικής κατάρτισης. 

Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να είναι αυτό το κέντρο, καθώς βρίσκεται κοντά στην Θάσο, έχει λιμάνι και αεροδρόμιο, ενώ ετοιμάζει ένα σύγχρονο τεχνολογικό πάρκο  και έχει και πρόσβαση και σε πανεπιστήμια και εργατικό δυναμικό υψηλής τεχνολογίας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ