Ο ανιψιός που ξέρει από Facebook

του Κύρου Ασφή*

Το ομολογώ! Ότι συζητώντας με επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου να αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται να αναλάβουμε τα social media της επιχείρησης γιατί έχουν έναν ανιψιό που ξέρει από Facebook (όπου ανιψιός μπορεί να αντικατασταθεί με ξάδελφο, γιό, εγγονό ακόμα και φίλο). Είναι αυτή η λεπτή γραμμή η οποία διαχωρίζει τον επαγγελματία από τον ερασιτέχνη. Πως μπορούμε να εξηγήσουμε σε αυτόν τον άνθρωπο ότι επειδή κάποιος έχει ένα Facebook λογαριασμό δεν τον καθιστά ειδήμονα του συγκεκριμένου μέσου. Αυτό μάλιστα το έχω συναντήσει και σε μεγαλύτερες εταιρείες όπου εμφανίστηκαν άτομα ως γνώστες του digital marketing και τελικά προκάλεσαν ζημιά στην εταιρική εικόνα εν αγνοία της διοίκησης. 

Τις προάλλες ένας φίλος μου ανέβασε ένα post στο Facebook στο οποίο είχε κάνει check in σε κάποιο ξενοδοχείο του Λονδίνου. Μέσα σε 19 λεπτά το ξενοδοχείο είχε σχολιάσει το post του ευχαριστώντας τον για την ανάρτηση και ευχόμενοι ότι είχε μείνει ικανοποιημένος με την επίσκεψη στο ξενοδοχείο. Συζητώντας με αυτόν τον φίλο (από καθαρή επαγγελματική διαστροφή) τον ρώτησα πως ένιωσε που το ξενοδοχείο απάντησε τόσο άμεσα στην ανάρτηση του. Η απάντηση του ήταν ότι ένιωσε την επιχείρηση να ενδιαφέρεται για αυτόν. Στην ερώτηση εάν θα επέλεγε να μείνει ξανά σε αυτό το μέρος έλαβα μια καταφατική απάντηση. 

Και που θέλω να καταλήξω, είναι αρκετά αφελές να εμπιστευόμαστε την εικόνα της ξενοδοχειακής μας επιχείρηση σε ένα ξάδελφο μόνο και μόνο για χάρη της οικονομίας των χρημάτων. Στην τελική ότι πληρώσεις παίρνεις. 

Το digital marketing αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά εργαλεία του ξενοδοχειακού κλάδου. Το digital marketing δεν περιορίζεται στην εμφάνιση της επιχείρησης στο Facebook και το Instagram. Τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεση μας είναι πάρα πολλά και αναλόγως των στόχων που έχουμε θέσει τα επιλέγουμε ποια θα χρησιμοποιήσουμε.

Εάν με ρωτήσετε ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του digital marketing θα σας απαντήσω ότι οι περισσότερες ενέργειες είναι πλήρως μετρήσιμες. Άρα ανά πάσα στιγμή μπορούμε να αξιολογήσουμε και να έχουμε σαφή εικόνα των αποτελεσμάτων.

Αρκεί λοιπόν να πάμε ένα βήμα παραπέρα και να επενδύσουμε στους σωστούς επαγγελματίες που θα μας βοηθήσουν στην βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων άλλα και την λειτουργία μιας σωστής digital παρουσίας. 

Ο ξάδελφος μπορεί να περιοριστεί στο να κάνει like στις αναρτήσεις του ξενοδοχείου!

*Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ