Το 5G κάνει καλό στις πωλήσεις των mid-range τηλεφώνων

Αν και ακούγεται παράδοξο εκ πρώτης, η επέλαση του 5G και οι προσπάθειες των κυριάρχων εταιρειών κατασκευαστών smartphones να μπουν δυνατά στην αγορά, έχει κάνει καλό στις πωλήσεις τηλεφώνων μεσαίας δυναμικής και τιμής. 

Με τη αγορά των smartphones να επεκτείνεται και να αναπτύσσεται συνεχώς, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές από αναπτυσσόμενες οικονομίες μπαίνουν στον ψηφιακό κόσμο και ενστερνίζονται τις νέες τεχνολογίες, μια κατηγορία ειναι αυτή που ξεχωρίζει: αυτή των συσκευών της μεσαίας κατηγορίας. 

Οι παγκόσμιες πωλήσεις των συσκευών της μεσαίας κατηγορίας (σ.σ από 250 έως 399 ευρώ) έφτασε σε μερίδιο το 38% επί των συνολικών πωλήσεων στις αρχές του 2019 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος της προηγούμενης χρονιάς. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία για την πορεία της αγοράς στο πρώτο τρίμηνο του 2020 δείχνουν πως θα υπάρξει και πάλι αύξηση του μεριδίου, αν και ακόμα είναι νωρίς για να υπολογιστεί σε τι ποσοστό θα κυμανθεί. 

Οι λόγοι για την επικείμενη αυτή αύξηση, είναι από την μια η είσοδος στην αγορά καταναλωτών από χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας οι οποίοι τώρα κάνουν την αγοραστική τους μετάβαση από τα low end τηλέφωνα στην αμέσως επόμενη κατηγορία. 

Ένας ακόμα λόγος είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας η οποία έχει επιτρέψει στις mid range συσκευές να παρουσιάζουν κορυφαία χαρακτηριστικά ανταγωνιστικές τιμές, υστερώντας μόνο σε σχεδιασμό και μερικά από τα κορυφαία χαρακτηριστικά, τα οποία ανεβάζουν τις τιμές. 

Το βασικό όμως στοιχείο που έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στην μεσαία κατηγορία, είναι το 5G. 

Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα αγώνα δρόμου για να παρουσιάσουν τηλέφωνα τα οποία θα το εκμεταλλεύονται, προσθέτοντας το (ακριβό ακόμα) 5G στις κορυφαίες συσκευές τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, οι συσκευές αυτές να γίνονται απλησίαστες από τους απλούς χρήστες, οι οποίοι όσο ακόμα το 5G δεν είναι ευρέως διαδεδομένο να κινούνται στην αμέσως χαμηλότερη (τιμολογιακά) επιλογή. 

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι λόγω των χαρακτηριστικών, οι καταναλωτές δεν αλλάζουν πια συσκευές με την ίδια συχνότητα που γινόταν στο παρελθόν, είναι σχετικά ασφαλές να “ποντάρει” κάποιος στην αύξηση του μεριδίου των συσκευών της μεσαίας κατηγορίας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ