Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και πώς το επιλέγω

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί μία έξυπνη επιλογή

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί μία έξυπνη επιλογή, εφόσον γίνει με προσεγμένα κριτήρια και χωρίς να παρασυρθεί κάποιος από τις «ευκαιρίες» που συχνά πυκνά διαφημίζονται.

Βέβαια το καινούργιο, είναι καινούργιο και ξέρεις τι παίρνεις, αλλά και το παλιό μπορεί να είναι μία σωστή αγορά.

Πώς θα γίνει αυτό; Πώς θα ξεχωρίσεις μία πραγματική ευκαιρία;

Τα μάτια και αυτιά ανοικτά, λοιπόν, σε αυτό που βλέπεις. Με την πρώτη ματιά σου αρέσει όπως και η αίσθηση, που σου δίνει. Αλλά δεν αρκούν. Πρέπει να ακολουθήσετε κάποια βήματα απαραίτητα για να μην υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις όταν το κλείσετε.

Ξεκινάμε και το κοιτάζουμε ή καλύτερα το παρατηρούμε προσεκτικά γύρω, γύρω αν έχει κτυπηθεί αν έχει σκουριές αν έχει γρατζουνιστεί. Τώρα, βέβαια, όλο και κάτι θα δείτε στη λαμαρίνα ή στον προφυλακτήρα, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι ακατάλληλο.

Από την άλλη εκτεταμένες φθορές, κτυπήματα ή σκουριές στα μεταλλικά πάνελ, θα πρέπει να σε ανησυχήσουν καθώς υποδηλώνουν και τον τρόπο, που αντιμετωπίζει ο ιδιοκτήτης το αμάξι τόσο στη συντήρησή του όσο και στην οδήγηση. Δεν θα είναι και ο πιο προσεκτικός οδηγός. Και αρχίστε να ψάχνετε για το επόμενο

Παρατηρείστε έντονα αν υπάρχουν αποχρώσεις στα μεταλλικά πάνελ. Όπως για παράδειγμα αν το χρώμα της πόρτας του οδηγού με το εμπρός αριστερό φτερό μπορεί να έχουν μια διαφορά στην απόχρωση και το ένα να είναι πιο σκούρο από το άλλο.

Ένας καλός τρόπος για να δεις αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο είναι στις τσιμούχες των παραθύρων εξωτερικά. Αν έχει βαφτεί το αυτοκίνητο και δεν έχουν μονωθεί καλά οι τσιμούχες τότε μπορεί να έχει περάσει χρώμα.

Το «test drive» στο αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει είναι κάτι από παραπάνω απαραίτητο κυρίως όσον αφορά τη λειτουργία του κινητήρα. Η απόδοσή του πρέπει να είναι γραμμική και παντελώς απροβλημάτιστη. Όσο πιο πολύ ζήσεις μαζί του τόσο καλύτερα θα το καταλάβεις.

Ζητήστε πολύωρη δοκιμή για να μην πούμε πολυήμερη. Αφού τον ενεργοποιήσεις στήνει αυτί και τον ακούς προσεκτικά αρχικά σε στάση. Τώρα αν ακούς περίεργους θορύβους κυρίως στην επιτάχυνση ή στο ρελαντί ήχους σαν έντονοι μεταλλικοί χτύποι, τότε πρέπει απαραίτητα να το δει συνεργείο αν θέλετε να αποφύγετε τα χειρότερα.

Όταν ένα αυτοκίνητο καίει περισσότερο λάδι από ότι θα έπρεπε φυσιολογικά, τότε αυτό θα το παρατηρήσεις στην εξάτμιση. Θα δεις ότι στο εσωτερικό της αλλά και από έξω, είναι μαύρη και «αράχνη».

Στροφή και πάμε για άλλο

Στο εσωτερικό του Αν έχει μυρωδιά υγρασίας και μούχλας, τότε αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ή είχε μπει νερό. Αν υπάρχει υγρασία θα το διαπιστώσεις κάτω από τα πατάκια.

Ειδικότερα σε αυτοκίνητα «cabrio», είναι πιο πιθανό να έχουν διαρροή νερού από την κουκούλα ή τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή τους.

Πάμε και στα ελαστικά. Βέβαια πολλοί δεν τα αλλάζουν αν πρόκειται να το πουλήσουν. Η ανομοιομορφία στη φθορά μεταξύ των ελαστικών της αριστερής πλευράς ή της δεξιάς δεν είναι καλό σημάδι ή για παράδειγμα, αν η διαφορά φθοράς μεταξύ εμπρός και πίσω ελαστικών είναι μεγάλη. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο χρειάζεται ευθυγράμμιση και στην δεύτερη θα πρέπει να ελεγχθεί η καλή λειτουργία των αναρτήσεων.

Ένα ταλαιπωρημένο αμορτισέρ δεν μπορεί να αποσβέσει την ταλάντωση του οχήματος σε μια λακκούβα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποσβένεται όλη η ταλάντωση από το ελατήριο και το όχημα σε αυτό το χρονικό διάστημα να «πλέει», πιθανώς αλλάζοντας και την πορεία του οχήματος κατά την οδήγηση. Επίσης, θα παρατηρήσεις κακή κύλιση και έντονα χτυπήματα σε κάθε ανωμαλία του δρόμου. Πάντως, τα ελαστικά  στους εμπρός τροχούς επιβαρύνονται με το έξτρα βάρος του κινητήρα που βρίσκεται από πάνω τους και ως εκ τούτου φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Αυτό είναι φυσιολογικό.

Στο τιμόνι αν παρατηρήσεις θόρυβο, τρίξιμο και δυσκολία στη λειτουργία του, τότε ενδεχομένως να ευθύνεται η υδραυλική αντλία. Αν παρατηρήσεις κενά ή περιστρέφεται δύσκολα τότε θα πρέπει να ελεγχθεί η λειτουργία της κρεμαγιέρας.

Και για το τέλος τα αυτονόητα

Αν διαθέτει ιστορικό συντήρησης από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας μέχρι σήμερα (book service) και την τεχνική του κατάσταση.

Μέσω αυτών μπορείς να μάθεις αν το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά, αν έχει τρακάρει ή αν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Κριτήρια που θα παίξουν ρόλο στην τελική απόφασή σου.

Πολλές εταιρείες αν τους δώσεις τον αριθμό πλαισίου, μπορούν αν βρουν το ιστορικό του αυτοκινήτου σε πανευρωπαϊκή κλίμακα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ