Πρώτα μαθαίνουμε να περπατάμε και μετά τρέχουμε

του Κύρου Ασφή

Παρακολουθώντας τα φετινά ενημερωτικά session της φετινής Xenia διαπίστωσα ότι ο κλάδος μας, εννοώντας τον digital marketing κλάδο, έχει πάθει ένα παροξυσμό σε ότι αφορά το hotel digital marketing. 

Θέλεις ότι ο τουρισμός έχει αναδειχθεί σε έναν από τους κυριότερους στυλοβάτες της Ελληνικής οικονομίας ή επειδή υπάρχει πληθώρα ξενοδοχείων άρα και μεγάλη μάζα δυνητικού πελατειακού κοινού; 

Παρακολουθώντας διάφορες παρουσιάσεις άλλα και από ενημέρωση από παρευρισκόμενους, μεγάλη μερίδα κόσμου έλαβε την εντύπωση ότι δημιουργούνται ξενοδόχοι δύο ταχυτήτων. Οι κυριότεροι λόγοι είναι ότι παρουσιάστηκε ότι το digital marketing απαιτεί τεράστια χρηματικά ποσά προκειμένου να εκτελεστεί σωστά άλλα και το γεγονός ότι διάφοροι ομιλητές ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη παρουσιάζοντας τεχνικές που φαντάζουν (και είναι) πολύ μακριά από το μέσο ξενοδόχο.

Καλώς ή κακώς (κακώς κατά την προσωπική μου άποψη) η Ελληνική ξενοδοχειακή αγορά σε μεγάλο ποσοστό έχει αργήσει να εφαρμόσει σωστές και ολοκληρωμένες digital marketing πρακτικές. Επίσης υπάρχει αρκετά εκτεταμένος ψηφιακός αναλφαβητισμός στους επαγγελματίες του τουρισμού. Άρα τι οφείλουμε ως digital marketers; Να μάθουμε τους πελάτες μας να περπατάνε και μετά να τρέχουν. Δεν χρειάζεται να τους φοβίζουμε. Το digital marketing είναι για όλους και η στρατηγική διαφοροποιείται από πελάτη σε πελάτη. Οφείλουμε να γίνουμε οι συνεργάτες που θα μας εμπιστευτούν την ψηφιακή παρουσία τους και βέβαια την αύξηση μέρους των πωλήσεων τους. 

Μπορεί η εγχώρια τουριστική αγορά να ανακάμπτει από το σοκ της κατάρρευσης της Thomas Cook, άλλα όπως είχα αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μου αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ξενοδόχους ώστε να γίνουν περισσότερο αυτάρκεις στο τομέα των πωλήσεων τους.

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό καλώς ή κακώς (για μένα καλώς) οι ξενοδόχοι πρέπει να επενδύσουν στο digital marketing, το οποίο ναι έχει κάποιο κόστος, άλλα και να επιλέγουν συνεργάτες οι οποίοι να είναι σωστά καταρτισμένοι άλλα και να μην εφαρμόζουν τακτικές “πασπαρτού” χωρίς να σκύβουν και να σηκώνουν τα μανίκια για να πετύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ας μην βγάζουμε λοιπόν τα μάτια μόνοι μας και ας μην γινόμαστε οι “ταβερνιάρηδες” του τουρισμού. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ