Google Stadia: Η επόμενη γενιά του gaming που δεν ήταν ακόμη έτοιμη

Η βιομηχανία των παιχνιδιών όλο και μεγαλώνει με πολλές εταιρείες να εξελίσσονται όπως η Sony και η Microsoft και άλλες να μπαίνουν σε αυτό το “παιχνίδι” όπως η Google με την νέα της “πατέντα” το Google Stadia ώστε να προσφέρει μια “φρέσκια” πρωτοποριακή ιδέα στην ενότητα των βιντεοπαιχνιδιών.

Το Google Stadia πρόκειται για μια υπηρεσία βιντεοπαιχνιδιών που τρέχει σε σύστημα cloud και λειτουργεί από την Google.

Ένας νέος και ιδιαίτερος κόσμος στην βιομηχανία τον βιντεοπαιχνιδιών “γεννιέται” 

Το Stadia είναι σε θέση να μεταδίδει συνεχώς βίντεο με ανάλυση έως και 4K στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με υποστήριξη για υψηλής δυναμικής εμβέλειας, στους παίκτες μέσω των πολυάριθμων κέντρων δεδομένων της εταιρείας σε ολόκληρο τον κόσμο, υπό την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούν ένα διαδίκτυο με επαρκή ταχύτατη σύνδεση.

Είναι προσβάσιμο μέσω του προγράμματος περιήγησης Google Chrome σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή μέσω smartphones, tablet, έξυπνων τηλεοράσεων, ψηφιακών πολυμέσων και του Chromecast.

Η υπηρεσία είναι ενσωματωμένη στο YouTube και το χαρακτηριστικό της το “crowd play” επιτρέπει στους θεατές ενός stream (ζωντανή ροή) του Stadia να ξεκινήσουν ένα παιχνίδι στην υπηρεσία και να βρεθούν πλάι η και αντίπαλοι ενός streamer.

Αυτό είχε χρησιμοποιηθεί ως το δυνατό σημείο πώλησης της υπηρεσίας.

Είναι συμβατό με ελεγκτές USB κατηγορίας HID όπου υποστηρίζει όλα τα τηλεχειριστήρια ανεξαρτήτου εταιρείας, παρόλο που η Google κατασκευάζει και εκείνη το δικό της τηλεχειριστήριο με απευθείας σύνδεση Wi-Fi σε κέντρα δεδομένων είναι διαθέσιμος παράλληλα με την υπηρεσία.

Το Stadia δεν είναι παρόμοιο με το Netflix, καθόσον απαιτεί από τους χρήστες να αγοράζουν παιχνίδια μέσω του Stadia αντί να πληρώνουν για πρόσβαση σε μια βιβλιοθήκη παιχνιδιών.

Ενώ η βασική υπηρεσία θα είναι δωρεάν, μια μηνιαία συνδρομή Pro tier επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ζωντανή σύνδεση με υψηλότερα ποσοστά για μεγαλύτερες αναλύσεις και την προσφορά για προσθήκη δωρεάν παιχνιδιών στη βιβλιοθήκη τους.

Γνωστό και ως Project Stream, η υπηρεσία παρουσιάστηκε μέσα από μια δοκιμαστική έκδοση όπου “έτρεχε” το παιχνίδι Assassin’s Creed Odyssey και κατάφερε να συγκεντρώσει πολλά θετικά βλέμματα ως το πώς έτρεχε το παιχνίδι χωρίς να παρουσιάζονται προβλήματα που υπάρχουν στις κονσόλες όπως το lag και το framedrop, αλλά και τις λειτουργίες που παρουσιάστηκαν τότε και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2018.

Σε όλα τα social media αλλά και γενικά στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών ο κόσμος μιλούσε για μία νέα γενιά στα ηλεκτρονικά παιχνίδια μία η οποία δεν θα χρειάζεται η κονσόλα και το digital gaming θα γίνει κάτι μόνιμο. Η Google με αυτή την ιδέα άνοιξε πολλές πόρτες στον κόσμο του gaming και υποσχέθηκε πολλά μέσα από τις δυνατότητες που θα έχει και θα προσφέρει το Stadia με το cloud gaming, την γκάμα παιχνιδιών, το παιχνίδι με την χρήση του browser αλλά και το streaming gaming αλλάζοντας έτσι τα δεδομένα μια και καλή.

Οι gamers πίστευαν ότι το Google Stadia θα μπορούσε να γίνει ένας ακόμη ανταγωνιστής ανάμεσα στη Sony-Microsoft-Nintendo με αυτή την κίνηση κατέχοντας το πάνω χέρι με την λειτουργία του Streamin gaming αλλά όλα αυτά άλλαξαν με την κυκλοφορία του τον Νοέμβρη του 2019.

Η αρχή του τέλους;

Το λαντσάρισμα της συσκευής πραγματοποιήθηκε μετά από ένα χρόνο και κάτι παραπάνω με πολλούς gamers να ανυπομονούν να την δοκιμάσουν και όλα αυτά τα νέα χαρακτηριστικά που προσφέρει, αλλά όλα πήραν την κάτω φόρα όταν υπήρξαν διάφορες μικτές και άλλοτε αρνητικές και ελάχιστα θετικές κρητικές για την κονσόλα.

Αρκετά site που εξειδικεύονται σε reviews βιντεοπαιχνιδιών και κονσολών αναφέρουν ότι δεν προσφέρει όλα όσα υποσχόταν μέσα από τις παρουσιάσεις του με αποτέλεσμα να είναι χάσιμο χρημάτων και χρόνου για κάποιον gamer να ασχοληθεί.

Οι περισσότεροι δήλωσαν ότι όλο αυτό τελείωσε πριν καν ξεκινήσει λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν στην συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο αλλά και στις χαμηλές επιδόσεις στα παιχνίδια.

Τα μεγάλα προβλήματα 

Συγκεκριμένα το Red Dead Redemption 2, ένα από τα μεγαλύτερα παιχνίδια της χρονιάς για την βιομηχανία των παιχνιδιών, υποτίθεται ότι θα “έτρεχε” σε 4K ανάλυση και με ρυθμό ανανέωσης 60 fps, όμως όπως αποδείχθηκε κάτι τέτοιο δεν ισχύει. 

Ενώ αντιθέτως “τρέχει” με ρυθμίσεις που αγγίζουν αυτές του Xbox One X, αλλά παρ’ όλα αυτά το Stadia αδυνατεί να τρέξει τον τίτλο σε Native 4K και αντ’ αυτού, τρέχει σε 1440p. Οι χρήστες παραπονέθηκαν έντονα, καθώς η 4K ανάλυση είναι επι πληρωμή προνόμιο και απαιτεί την Pro συνδρομή στο Google Stadia. Επομένως, πολλοί ήταν αυτοί που ενοχλήθηκαν και σημειώσαν πως πληρώνουν για κάτι που τελικά δεν απολαμβάνουν.

Όσον αφορά τα καρέ το δευτερόλεπτο (fps), η Google φαίνεται πως δεν έφτασε τον στόχο της ούτε και εκεί, καθώς το Red Dead Redemption II πέφτει πολύ συχνά στα 50 καρέ το δευτερόλεπτο (ενώ θα έπρεπε να παραμένει σταθερά στα 60).

Η κατάσταση είναι χειρότερη με το Destiny 2. Η μέγιστη ανάλυση της Stadia έκδοσης είναι 1080p, το οποίο μετά γίνεται upscale. Μετά το ρεπορτάζ του 9to5google για το θέμα που άρχισε να παίρνει σοβαρές εκτάσεις, η Google προέβη σε διευκρινήσεις. Μιλώντας στο μέσο δήλωσε:

“Το Stadia κάνει stream σε 4K και 60 FPS και αυτό περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της ροής των γραφικών μας από το παιχνίδι μέχρι την οθόνη: η GPU, ο encoder και το Chromecast Ultra, όλα δείχνουν 4K στις 4K τηλεοράσεις, με την κατάλληλη σύνδεση. Οι developers που αναπτύσσουν Stadia παιχνίδια δουλεύουν σκληρά για να παραδώσουν την καλύτερη streaming εμπειρία για κάθε παιχνίδι. Όπως βλέπετε σε όλες τις πλατφόρμες, αυτό περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνολική ποιότητα. Εμείς δίνουμε ελευθερία στους developers σχετικά με το πως θα πετύχουν την καλύτερη ποιότητας εικόνες και το καλύτερο framerate στο Stadia και είμαστε εντυπωσιασμένοι με αυτά που έχουν καταφέρει από την πρώτη μέρα.

Αναμένουμε πως πολλοί developers μπορούν και στις περισσότερες περιπτώσεις θα βελτιώσουν τα παιχνίδια τους στο Stadia. Μάλιστα, επειδή το Stadia ζει στα data centers μας, οι δημιουργοί μπορούν να πρωτοτυπήσουν γρήγορα καθώς παρέχουν ακόμα καλύτερες εμπειρίες απευθείας σε εσάς χωρίς να χρειάζονται patches και downloads”.

Μία δεύτερη ευκαιρία

Μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση στο πόσες πωλήσεις έχει κάνει το Stadia και το μόνο που είναι γνωστό είναι ότι η Google έχει σκοπό μέσα στο 2020 να το κυκλοφορήσει και στις υπόλοιπες χώρες αλλά αυτό μάλλον θα κριθεί ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί και αν το community των βιντεοπαιχνιδιών θα στηρίξει την Google σε αυτό τον τομέα με αυτά που έχει δει αλλά και ακούει έως τώρα.

Η Google με αυτή την κίνηση πήρε μεγάλο ρίσκο και από ότι φαίνεται θα έπρεπε να είχε μελετήσει πολύ καλύτερα πριν προβεί σε όλο αυτό κάνοντας παραπάνω δοκιμές ή γενικά να καθυστερούσε και άλλο την κυκλοφορία του Stadia.

Με λίγα λόγια το Stadia είναι μια πολύ ιδιαίτερη και πρωτότυπη ιδέα αλλά από ότι φαίνεται βγήκε αρκετά νωρίς, χωρίς να διαχειριστούν σωστά την εκτέλεση αυτής της ιδέας και ειδικά σε ένα κοντινό χρονικό διάστημα που μπαίνει η νέα γενιά των κονσολών από την Sony με το Playstation 5 και την Microsoft με το Xbox Scarlett.

Αναμένουμε το πως η Google θα μπορέσει να “σώσει” μέσα στις επόμενες μέρες αυτή την κατάσταση χωρίς να χρειαστεί το Stadia αδίκως να “εξαφανιστεί” πριν καλά-καλά πάρει την πρώτη μεγάλη “ανάσα ζωής” διότι θα είναι αδικία κάτι που έχει δουλευτεί τόσο καιρό και ειδικά από την ίδια την Google να “πεταχτεί” τόσο γρήγορα.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ