Οι Ελληνικές ΜΜΕ και η χαμένη ευκαιρία της διείσδυσης στην αγορά της Ιαπωνίας

Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στα δύο μέρη υπογράφηκε συμφωνία η οποία μείωσε τους δασμούς τόσο στις ιαπωνικές όσο και στις ευρωπαϊκές εισαγωγές, αντίστοιχα, λόγω των εμπορικών ευκαιριών για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους Ευρωπαίους αγρότες. 

Η συμφωνία, που αφορά συγκεντρωτικά το 30% του παγκόσμιου ΑΕΠ, το 40% του παγκόσμιου εμπορίου και την μεγαλύτερη ζώνη ανοιχτού εμπορίου στον κόσμο καλύπτοντας περίπου 600 εκατ. καταναλωτές. 

Ένα ακόμα χαμένο τρένο;

Η συμφωνία ανάμεσα σε ΕΕ και Ιαπωνία τέθηκε σε ισχύ την 1η Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, μετρώντας ήδη 8 μήνες σε λειτουργία. Σκοπός της υπογραφής της ήταν η ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων των δύο πλευρών και η στήριξη των Ευρωπαϊκών ΜΜΕ στην τεράστια αγορά της Ασιατικής χώρας. 

Η επιχειρηματική δραστηριότητα ή η επένδυση στην Ιαπωνία είναι συχνά δύσκολη λόγω των χαρακτηριστικών της ιαπωνικής κοινωνίας και της οικονομίας της, πρόβλημα που παραμένει, παρά την πολύ καλή σχέση των δύο πλευρών. 

Παρά το γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 64.000 άμεσοι εξαγωγείς από την ΕΕ στην Ιαπωνία με το 88% τουλάχιστον να είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι ελληνικές ΜΜΕ δείχνουν να έχασαν και πάλι την δυνατότητα να συμμετάσχουν με αξιώσεις σε αυτό το πρόγραμμα. 

Η μεγάλη ευκαιρία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Προκειμένου να μπορέσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας να εκμεταλλευτούν αυτή τη συμφωνία όσο το δυνατόν περισσότερο, το Κέντρο Βιομηχανικής Συνεργασίας ΕΕ-Ιαπωνίας διοργάνωσε προγράμματα και σεμινάρια, συμπεριλαμβανομένων και διαφόρων επιχειρηματικών αποστολών στην Ιαπωνία,επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να πάρουν μια πρώτη γεύση της επιχειρηματικής κουλτούρας της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου και να δημιουργήσει νέες εμπορικές σχέσεις ανάμεσα στις επιχειρήσεις των δύο μερών, 

“Το Κέντρο (ΕΕ-Ιαπωνίας) έδωσε ξεκάθαρη κατάρτιση σχετικά με τον τρόπο προσέγγισης της τοπικής κουλτούρας, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να εργαστούμε σε μακροπρόθεσμα προγράμματα με ιαπωνικούς πελάτες, κάτι που μας επέτρεψε να έχουμε άμεσες επιχειρηματικές σχέσεις με τους πελάτες-στόχους μας. γιατί δεν αισθανόμασταν ποτέ ότι είμαστε μόνοι μας” ανέφεραν μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ενώ το Κέντρο Βιομηχανικής Συνεργασίας ΕΕ-Ιαπωνίας, συγχρηματοδοτείται και διαχειρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ιαπωνία, ενώ προωθεί ενεργά όλες τις μορφές διμερούς εμπορίου, επενδύσεων και βιομηχανικής συνεργασίας μεταξύ των δύο περιοχών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ