Παρά την αύξηση αφίξεων και εσόδων, το Airbnb έχει “ρίξει” τα ξενοδοχεία

Όπως δείχνουν οι πρόσφατες μελέτες, 45% των μονάδων συνεχούς λειτουργίας παρουσίασε μειωμένη πληρότητα, ενώ 1 στα 4 ξενοδοχεία εμφάνισε μείωση στις τιμές του.

Παράλληλα, 46% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας κατέγραψε μείωση στις προκρατήσεις του, ενώ το 23% από αυτά αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές που προσφέρουν για τα Early Bookings. Επίσης, σύμφωνα με την ΕΞΑΑΑ, με πτώση της τάξης του -3.8% στην Πληρότητα και -2.9% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο και με οριακή θετική αλλαγή +1.0% στη Μέση Τιμή Δωματίου ‘έκλεισε’ το Α’ εξάμηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Η απόκλιση μεταξύ μεγεθών εισερχόμενου τουρισμού και απόδοσης των ξενοδοχείων μπορεί να αποδοθεί σε δύο κυρίως λόγους:
– Aφενός, όπως αναφέραμε, η αύξηση των αφίξεων και των εσόδων είναι κατά κύριο λόγο από χώρες εκτός ΕΕ, δηλαδή εκτός των παραδοσιακών αγορών μας, και δεν κατανέμεται ομοιόμορφα στους διάφορους προορισμούς, αφού κατευθύνεται κατά κύριο λόγο προς την Αθήνα.
– Αφετέρου, η αύξηση προσφοράς κλινών που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, ειδικά στις υψηλές κατηγορίες, σε συνδυασμό με την εκρηκτική αύξηση προσφοράς κλινών βραχυχρόνιας μίσθωσης, υπερβαίνει την αύξηση της ζήτησης, οδηγώντας σε μειωμένες πληρότητες των ξενοδοχείων.

Ενόψει και της παρατηρούμενης κάμψης διεθνώς της ζήτησης τουριστικών υπηρεσιών από τις παραδοσιακές αγορές μας, καθίσταται αναγκαία η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας του ξενοδοχειακού προϊόντος, αφενός μέσω της μείωσης των φορολογικών επιβαρύνσεων της τιμής που το καθιστούν ακριβότερο σε σχέση με το ξενοδοχειακό προϊόν ανταγωνιστικών χωρών και, αφετέρου, μέσω της ισότιμης φορολογικής και κανονιστικής αντιμετώπισης με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ