Τι αλλάζει στην αγορά των λευκών συσκευών

Η χθεσινή ανακοίνωση του deal ανάμεσα σε Public και Mediamarkt ολοκλήρωσε το παζλ του λιανεμπορίου, αλλάζοντας άρδην το τοπίο των λευκών συσκευών στη χώρα μας. 

Τώρα υπάρχουν 3 μεγάλοι παίκτες στην αγορά, μια αγορά η οποία δεν είναι σίγουρο όμως πως μπορεί να τους αντέξει όλους με σιγουριά και σταθερότητα, καθώς τα τελευταία δέκα χρόνια οι συνθήκες δεν ήταν καθόλου ευνοϊκές για τέτοιες κινήσεις. 

Θετικές συγκυρίες 

Εν μέσω κρίσης η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών σχεδόν εκμηδενίστηκε και αυτό αποτυπώνεται σε όλες τι σχετικές λίστες αλλά και δείκτες, με το κλίμα να δείχνει να αλλάζει, ειδικά από την αρχή της χρονιάς μέχρι τώρα, ενώ όπως φαίνεται αυτή η τάση θα συνεχίσει να μεγαλώνει όσο περνάει ο καιρός. Τόσο η σταδιακή επαναφορά της οικονομίας στην κανονικότητα, όσο και η προοπτική αλλαγής κυβέρνησης έχουν “ενθουσιάσει” την αγορά, η οποία έχει αρχίσει και αντιδράει θετικά. 

Οι τράπεζες βλέπουν τα κρυμμένα λεφτά να επιστρέφουν στα γκισέ ενώ σιγά σιγά η οικοδομική δραστηριότητα δείχνει να “παίρνει τα πάνω της” κάτι που αναμένεται να “αναστήσει” την αγορά Λευκών συσκευών αλλά και επίπλων. 

Με το βλέμμα στο online

Δεδομένου του γεγονότος πως η αγορά είναι συγκεκριμένη και οι τρεις “διεκδικητές” έχουν εμπειρία και αποδεδειγμένα αποτελέσματα στην αγορά, το επόμενο “πεδίο μάχης” θα είναι η ψηφιακή αγορά. Η καταναλωτική συνείδηση στη χώρα μας, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τις λευκές συσκευές, ακόμα δεν είναι στραμμένη στην ψηφιακή αγορά, την οποία μέχρι τώρα οι πιο πολλοί συμβουλεύονται σαν έρευνα τιμών και χαρακτηριστικών και όχι για αγορές, όμως αυτό αλλάζει. 

Και οι τρεις εταιρείες έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσουν την ψηφιακή τους παρουσία, προετοιμαζόμενες για την επόμενη ημέρα αλλά και για μπορέσουν να ανταγωνιστούν την “γκρίζα αγορά” η οποία έχει προλάβει και εδραιωθεί. 

Τρεις διεκδικητές για ένα πορτοφόλι

Με βάση το πως έχει διαμορφωθεί η αγορά μέχρι στιγμής, οι κινήσεις δείχνουν ποιοι θα έχουν ευκολότερο έργο από τους άλλους. Κάποιοι έχουν εδώ και χρόνια μπει στο μυαλό του καταναλωτή σαν “κυρίαρχοι” στις λευκές συσκευές, ενώ άλλοι έχουν συνδέσει το όνομα τους με την τεχνολογία. 

Η Κωτσόβολος εδώ και χρόνια έχει συνδεθεί με την αγορά των λευκών συσκευών, κάτι που δύσκολα θα αλλάξει στην συνείδηση του κόσμου. Όμως η μεγάλη πρόκληση θα είναι να αυξηθεί ο αντίκτυπος στις νεότερες ηλικίες, πρόκληση στην οποία η εταιρεία δείχνει να ανταποκρίνεται με επιτυχία.

Το κοινό project Public/MediaMarkt δείχνει να έχει σχετικά εύκολο δρόμο μπροστά του, καθώς τόσο το όνομα Public όσο και αυτό της MediaMarkt έχουν μια σχετική απήχηση στον κόσμο, όμως χρειάζονται να “κάνουν δουλειά” στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η προσπάθεια που κάνει το Πλαίσιο, είναι ίσως η πιο δύσκολη, καθώς εδώ και χρόνια έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του κόσμου σαν κατάστημα τεχνολογίας. Η μετάβαση στις ηλεκτρικές από τις ηλεκτρονικές συσκευές, είναι μια μεγάλη πρόκληση για την διοίκηση, η οποία όμως όπως έχει δείξει και στο παρελθόν, ξέρει την συνταγή της επιτυχίας.

Η εδώ και μερικούς μήνες στροφή του  Πλαισίου στις αγορά των μη ηλεκτρονικών συσκευών, έχει μέχρι στιγμής στεφτεί με επιτυχία και έχει “στρώσει” το δρόμο για την ένταξη των λευκών συσκευών στο προϊοντικό μείγμα του, όμως θα χρειαστεί αρκετή προώθηση από την μεριά του προκειμένου να “εκπαιδεύσει” τους καταναλωτές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ