Όσα χρόνια και αν περάσουν κάποιες δουλειές δεν αλλάζουν. Αλλάζει όμως δραματικά ο τρόπος με τον οποίο ολοκληρώνονται αυτές οι δουλειές, καθώς οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται και μαζί τους εξελίσσονται και οι εταιρείες.
Στην αποθήκη διανομής, η παραγγελία μπαίνει στο σύστημα και οι εργαζόμενοι σε αυτή αναλαμβάνουν να την διεκπεραιώσουν. Αυτή τη φορά όμως η διαδικασία είναι τελείως διαφορετική. Ο εργαζόμενος φοράει τα ειδικά γυαλιά, μέσω των οποίων “βλέπει” την θέση των προϊόντων μέσα στην αποθήκη, τις ποσότητες που υπάρχουν σε κάθε σημείο και τα βήματα που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η παραγγελία, ενώ κάθε βήμα επιβεβαιώνεται με φωνητική εντολή. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται πάρα πολύ ο χρόνος διεκπεραίωσης και αυξάνεται η αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση των πελατών, μειώνοντας τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από την παραγωγή, στο ράφι, και στα χέρια του καταναλωτή.
Όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε κάποιο έργο επιστημονικής φαντασίας, ούτε σε κάποια αποθήκη στο εξωτερικό, από αυτές που βλέπουμε να υιοθετούν τις τελευταίες λύσεις της τεχνολογίας.
Συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο Διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον Βορείου Ελλάδας, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο κέντρο διανομής στην περιοχή. Η χώρα μας και το κέντρο διανομής της Θεσσαλονίκης επιλέχτηκε ανάμεσα από 28 χώρες σε όλο τον κόσμο προκειμένου να εγκατασταθεί το σύστημα Vision Picking.
Το Vision Picking είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) το οποίο μέσω “έξυπνων” γυαλιών παρέχει όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο εργαζόμενος χειριστής του, για να ολοκληρώσει καθημερινές εργασίες (π.χ. θέση ραφιού, προϊόν, ποσότητα, επιλογή προϊόντος). Ο χρήστης βλέπει σε μία οθόνη 7’’ τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να ολοκληρώσει την παραγγελία. Στη συνέχεια επιβεβαιώνει με φωνητική εντολή την ενέργεια που θέλει να πραγματοποιήσει. Η χρήση της τεχνολογίας Vision Picking κάνει ακόμα πιο αποτελεσματική την εξυπηρέτηση των πελατών μειώνοντας τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από την παραγωγή, στο ράφι, και στα χέρια του καταναλωτή.
“Είμαστε πολύ περήφανοι που ο Όμιλος μας επέλεξε την Ελλάδα και τους ανθρώπους μας στο Κέντρο Διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον στη Θεσσαλονίκη για την πρώτη εφαρμογή αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας στη διαχείριση αποθήκης. Το Vision Picking ενισχύει την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας και μας επιτρέπει να δημιουργούμε χιλιάδες παραγγελίες μικτών παλετών με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευκολία και ακρίβεια. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματική αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο διαχείρισης της παραγγελίας στον κλάδο καταναλωτικών αγαθών”, δήλωσε η Σουζάνα Ραρή, Διευθύντρια Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
“Στην Coca-Cola HBC αναζητούμε συνεχώς νέες και καινοτόμους μεθόδους για την καλύτερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία μας προς όφελος του πελάτη και του καταναλωτή. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που πρώτα στην Ελλάδα ξεκινάμε τη χρήση μίας καινοτόμου τεχνολογίας, όπως αυτής του Vision Picking, που μας επιτρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα μίας πολύπλοκης διαδικασίας, όπως είναι η συλλογή προϊόντων (picking). Με αφετηρία την Ελλάδα και το Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος της Θεσσαλονίκης, ο Όμιλος μας θα προχωρήσει σε χρήση της τεχνολογίας augmented reality για τη διαχείριση αποθήκης και στις 28 χώρες που δραστηριοποιείται”, δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος, Group Warehouse & ICSC Product Manager CCHBC.