Θανάσης Θεοχαράκης: Η κρουαζιέρα αποτελεί κρίσιμο πυλώνα του τουρισμού

Όλα δείχνουν ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο φαίνεται να είναι θετική, αλλά ακόμη χρειάζονται να γίνουν αρκετά, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής.

Κατά την πρώτη ημέρα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum διατυπώθηκε αυτό το μήνυμα, με υπουργούς, εκπροσώπους διεθνών ενώσεων και εταιρειών κρουαζιέρας, λιμενικές αρχές προορισμών και κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας συναντώνται για να συζητήσουν τις τρέχουσες εξελίξεις και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες για τις τάσεις που διαμορφώνουν την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.

Σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών κρουαζιέρας η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον Airam Diaz Pastor, πρόεδρο της Ένωσης Λιμένων MedCruise, η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019.

“Η περιοχή διανύει μια “χρυσή” περίοδο ανάπτυξης και η προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό” τόνισε ο ίδιος

Στο ίδιο κλίμα αισιοδοξίας όσον αφορά τις προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας κινείται και η MSC, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15,07% και με σχέδια για αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 25%.

“Μας αρέσει πραγματικά αυτή η περιοχή, που ξεχωρίζει για το φυσικό κάλλος σε συνδυασμό με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της, ωστόσο έχουμε επίγνωση και ορισμένων γεωπολιτικών προκλήσεων που εξακολουθούν να μας κρατούν μακριά από την τουρκική αγορά -τουλάχιστον για τώρα”, δήλωσε ο Charles Darr, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακής Πολιτικής και Κυβερνητικών Σχέσεων του Ομίλου MSC.

“Η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, με τη γεωπολιτική αστάθεια στη Βόρεια Αφρική και σε άλλες περιοχές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν είμαστε ακόμη πεπεισμένοι ότι θα ήταν υπεύθυνο εκ μέρους μας να μεταφέρουμε τους επιβάτες μας σε αυτήν την περιοχή. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών, η οποία έχει υποστεί πλήγμα λόγω των γεγονότων στην περιοχή”, πρόσθεσε.

Στη διάρκεια του φόρουμ τέθηκαν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.  

Ακόμα ο υπουργός Τουρισμού Θανάσης Θεοχαράκης βρέθηκε στο 5o Posidonia Sea Tourism όπου και σχολίασε για τον τομέα της κρουαζιέρας υπογραμμίζοντας ότι για την Ελλάδα η κρουαζιέρα αποτελεί έναν από τους κρίσιμους πυλώνες του ελληνικού τουρισμού, που είναι αποφασιστικός τομέας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας:

“Η κρουαζιέρα αναδεικνύεται σε έναν ολοένα και πιο δημοφιλή τρόπο διακοπών, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που εισέρχονται στην αγορά για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση διεθνώς. Το 2018 καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 7% στους επιβάτες κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, αγγίζοντας τους 28,5 εκατ., που μεταφράζεται με τη σειρά του σε νέες ναυπηγήσεις και σε αύξηση των θέσεων εργασίας”. 

“Για εμάς, η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και η καθιέρωση της χώρας μας σε κεντρική δύναμη στον θαλάσσιο τουρισμό είναι στρατηγική προτεραιότητα”, τόνισε ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος υπογραμμίζοντας ότι η προώθηση του Πειραιά και η καθιέρωση του λιμανιού Ηρακλείου Κρήτης ως home ports, η αύξηση των home ports, η βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, η έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό καθεστώς προστασίας, ανοίγουν το δρόμο για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και επενδυτική αξιοποίησή τους.

“Στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι να μπορούν τα λιμάνια και οι υποδομές μας να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις ώστε να καταστούμε πιο ανταγωνιστικοί και να αυξήσουμε την ελκυστικότητα της χώρας στο θαλάσσιο τουρισμό με ιδιαίτερο βάρος να δίδεται στην ανάδειξη προορισμών και προϊόντων που προσφέρουμε στην κρουαζιέρα”, υπογράμμισε ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος.

Στο φόρουμ παρίστανται 200 εκπρόσωποι όπως ηγετικά στελέχη από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises καθώς και εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ