Η αναγκαστική προσγείωση των Boeing 737 MAX, “σκότωσε” τα κέρδη της Ryanair

Μεγάλες επιπτώσεις προειδοποίησε ότι θα έχει στα κέρδη της η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης, η Ryanair, με την κατάργηση των Boeing 737 MAX, όπου και η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη πελάτισσα των συγκεκριμένων αεροσκαφών. 

Όπως μεταδίδει το MarketWatch, τα κέρδη της Ryanair για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου υποχώρησαν στα 885 εκατ. ευρώ παρά την αύξηση 7% των πωλήσεων, οι οποίες έφτασαν τα 7,7 δισ. ευρώ

Η κερδοφορία δέχθηκε πλήγμα από την πτώση κατά 6% στους ναύλους και στα κόστη ύψους 139,5 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με την απόκτηση της αυστριακής αεροπορικής Lauda, το 2018.

Τα κέρδη για το τρέχον έτος χρήσης αναμένονται κοντά στο περσινό μέγεθος, στα 750 εκατ. με 950 εκατ. ευρώ, όπως ενημέρωσε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, αναλόγως με το εάν οι πωλήσεις ανά επιβάτη θα αυξηθούν κατά 2% ή 4%.

Η Ryanair είχε πιο υψηλά από τα αναμενόμενα κόστη φέτος, λόγω της αναβολής παράδοσης των Boeing 737 Max τον Μάρτιο – η Boeing είχε δύο μοιραίες συγκρούσεις σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μέσα σε λιγότερο από πέντε μήνες. Η αεροπορική εταιρεία, που λειτουργεί κυρίως με παλιότερα 737 αεροσκάφη, επρόκειτο να παραλάβει τα πρώτα της MAX αυτή την άνοιξη, κάτι που θα της έδινε περισσότερες θέσεις και μεγαλύτερη απόδοση καυσίμων.

Η αεροπορική σημείωσε ότι θα μεταφέρει περίπου 1 εκατ. λιγότερους επιβάτες φέτος, λόγω αυτής της καθυστέρησης, το οποίο ισοδυναμεί με περίπου 37 εκατ. ευρώ από χαμένες πωλήσεις.

Στο τρέχον έτος, το κόστος αναμένεται να αυξηθεί. Τα καύσιμα θα κοστίσουν 460 εκατ. ευρώ περισσότερο από την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα κόστη που δεν αφορούν τα καύσιμα αυξάνονται 2%, με αιτία την καθυστέρηση των MAX και το πιο ισχυρό βρετανικό νόμισμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ