Με το αριστερό μπήκε στο ταμπλό η Uber!

Όλη η αγορά ήταν ανυπόμονη να δει την είσοδο της Uber στο χρηματιστήριο με την IPO της να είναι η πιο αναμενόμενη από την είσοδο του Facebook στο ταμπλό, όμως τα αποτελέσματα ήταν αρκετά απογοητευτικά.

Η Uber κατάφερε να σηκώσει μόλις 8 δισ. δολάρια, ανεβάζοντας την εκτίμηση της στα 80 δισ. δολάρια, αρκετά πιο κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών οι πιο απαισιόδοξοι από τους οποίους περίμεναν ότι η αξία της αμερικανικής εταιρείας θα φτάσει τουλάχιστον τα 85 δισ. δολάρια, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που υποστήριζαν (μεταξύ αυτών και οι επενδυτικές τράπεζες που έσπευσαν να υποστηρίξουν την εταιρεία στην είσοδο της) πως θα μπορούσε να “σκαρφαλώσει” ακόμα και στα 120 δισ. δολάρια. 

Δυστυχώς για την “χρυσή χήνα” της αμερικανικής αγοράς, η Uber ακολούθησε την μοίρα της Lyft η οποία επίσης έκανε την είσοδο της πριν από μερικές εβδομάδες στο ταμπλό με επίσης “αποκαρδιωτικά” αποτελέσματα, καθώς όπως φαίνεται οι επενδυτές δεν είναι ακόμα σίγουροι πως θα μπορέσει να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά ταξί, ενώ και το Uber Eats δεν δείχνει να κερδίζει την συνολική αποδοχή τους.

Δυστυχώς για την Uber μπορεί οι νεότερες γενιές να είναι “ερωτευμένες” με τις υπηρεσίες της και τον τρόπο με τον οποίο έχει μπει στην αγορά, έχοντας δει το όνομα της να έχει μπει για τα καλά στην καθομιλουμένη των Millenials, όμως αυτοί δεν αγοράζουν μετοχές. Αυτοί που κλήθηκαν να αγοράσουν μετοχές της εταιρείας δεν τους ενδιαφέρει κατά πόσο η Uber (και η κάθε Uber) έχει διαταράξει τα παραδοσιακά μοντέλα και πόσο η εταιρεία ακούγεται σε σειρές και ταινίες, φτάνει αυτή η αναγνωρισιμότητα να φέρνει κέρδη. Και μέχρι στιγμής η Uber δεν έχει φέρει τα κέρδη που θα έπρεπε για να δικαιολογήσει τη φήμη γύρω από το όνομα της. 

Η αξία της Uber την Παρασκευή μετά την είσοδο της στο ταμπλό, ήταν 7 φορές τα έσοδα της εταιρείας το 2018, χαμηλότερο από το x8 που κατάφερε η Lyft την πρώτη μέρα της διαπραγμάτευσης της. Και μπορεί στην Uber να έλπιζαν ότι οι μαζικές πωλήσεις που ακολούθησαν την είσοδο της ήταν μια διόρθωση που θα αντιστραφεί μετά από λίγη ώρα, όμως αυτό που δεν υπολόγισε όπως φαίνεται είναι πως οι περισσότεροι που θα ήθελαν να αποκτήσουν μετοχές της εταιρείας, το είχαν κάνει ήδη αγοράζοντας στις ιδιωτικές πωλήσεις που έκανε η εταιρεία για να συγκεντρώσει μετρητά, πριν την είσοδο της στο ταμπλό. Κανένας επίσης δεν μπόρεσε τελικά να παραβλέψει το γεγονός πως η εταιρεία είχε ζημιές 2 δισ. δολάρια το 2018, ενώ δεν κατάφερε να κλείσει τα ανοιχτά μέτωπα που είχε με τις αρχές διαφόρων πόλεων ανά τον κόσμο.

Μέσα σε όλα αυτά, η απεργία των οδηγών της πριν από μερικές μέρες, οδήγησε στην υπόσχεση της εταιρείας ότι θα τους φέρεται σαν κανονικούς υπαλλήλους με πλήρη δικαιώματα, κάτι που μπορεί να είναι καλό για τους οδηγούς, όμως αποτελεί άσχημα νέα για τα έσοδα και τα έξοδα της εταιρείας. Και αυτό η αγορά δεν φάνηκε ιδιαίτερα πρόθυμη να της συγχωρέσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ