Τέλος στις πληρωμές μέσω εφαρμογής για τα ταξί, τι απαντάει η BEAT

Με νομοσχέδιο που πέρασε πριν από μερικές μέρες μπαίνει τέλος στις πληρωμές ταξί με κάρτα μέσω εφαρμογής, κίνηση που χτυπάει στα ίσια πλατφόρμες όπως η Beat και η Uber, όπως ενημέρωσε με ανακοίνωση-ενημέρωση της η η ΠΟΕΙΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων). Σύμφωνα με την τροπολογία, απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία, ενώ αρμόδιος για τις εισπράξεις θα είναι αποκλειστικά και μόνο ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος θα έχει την υποχρέωση κάθε μήνα να εκδίδει το ανάλογο παραστατικό και να αποδίδει την πληρωμή που αντιστοιχεί. 

Τουλάχιστον με αυτό τον τρόπο αναμένεται να αυξηθούν ραγδαία οι τοποθετήσεις POS στα ταξί, μια υποχρέωση την οποία μέχρι στιγμής είχαν “αμελήσει” οι ιδιοκτήτες τους. 

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ: “Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρείες εφαρμογών, πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής: 1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.

Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί». 

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία. Το κόμιστρο πλέον θα το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα, με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.

Η αντίδραση της Beat

Όπως ήταν φυσικό μια τέτοια εξέλιξη επηρεάζει άμεσα την λειτουργία της Beat και του επιχειρησιακού της σχεδιασμού, ενώ από πολλούς η ψήφιση του νομοσχεδίου δεν είναι παρά μια προεκλογική παραχώρηση στην Πανελλήνια Ομοσπονδία με σκοπό την εξασφάλιση πολιτικής υποστήριξης. Σε μια πρώτη του αντίδραση ο Νίκος Δρανδάκης με ανάρτηση του στο Facebook κάλεσε τον κόσμο να μην παίρνει στα σοβαρά τα “ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου” και ανήγγειλε πως η Beat δεν πρόκειται να αλλάξει τρόπο λειτουργίας 

Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου. Οι ερμηνείες που δίνουν οι συνδικαλιστές στον οποιονδήποτε νόμο δεν είναι ο ίδιος ο νόμος και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν.

Η Beat συνεχίζει να εξυπηρετεί τους χιλιάδες πελάτες της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε πάντα, και σύντομα ακόμα καλύτερα. Η χώρα δεν γυρνάει στον 20ο αιώνα”.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ