Αυτοί είναι οι λόγοι που η Tesla δεν θα πετύχει τους στόχους της για τα αυτόνομα ταξί

Τις προηγούμενες ημέρες ένα από τα κυριότερα θέματα τεχνολογίας ήταν οι ανακοινώσεις της Tesla για την έναρξη μιας νέας υπηρεσίας, η οποία θα χρησιμοποιεί και οχήματα ιδιωτών για να προσφέρει υπηρεσίες αυτόνομων ταξί, μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους. 

Ο Musk είπε ότι όλα τα καινούργια οχήματα Tesla σήμερα είναι κατασκευασμένα με εξοπλισμό και υπολογιστική ισχύ που απαιτούνται για την πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Σχεδιάζει να προωθήσει μια ενημερωμένη έκδοση λογισμικού το επόμενο έτος, η οποία θα επιτρέψει στη συνέχεια τα αυτοκίνητά της να λειτουργούν αυτόνομα. Η υπηρεσία δρομολόγησης – η οποία θα ξεκινήσει μετά την ενημέρωση του λογισμικού των αυτοκινήτων της Tesla – θα περιλαμβάνει τόσο αυτοκίνητα Tesla που ανήκουν σε ιδιώτες όσο και ένα στόλο που ανήκει στην ίδια την Tesla. Ο Musk δήλωσε ότι η εταιρεία θα παίρνει μερίδιο  25-30% των εσόδων που προέρχονται από τα ιδιωτικά Teslas και πρόσθεσε επίσης ότι η υπηρεσία αρχικά θα περιορίζεται σε μια περιορισμένη γεωγραφικό περιοχή, αν και δεν διευκρίνισε πού.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά για την εταιρεία;

Εάν η Tesla ξεκίνησε με επιτυχία μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί τα αυτόνομα οχήματα (AVs) μέχρι τα τέλη του 2020, θα ήταν πιθανώς ο τρίτος ή ο τέταρτος νεοεισερχόμενος στην αμερικανική αγορά αυτόνομων υπηρεσιών. 

Η Waymo που ανήκει στην Alphabet (μητρική εταιρεία της Google) ξεκίνησε τις δικές της υπηρεσίες αυτόνομων ταξί τον περασμένο Δεκέμβριο και με την ονομασία Waymo One, λειτουργεί στα προάστια του Φοίνιξ της Αριζόνα. Η GM σχεδιάζει να δρομολογήσει μια υπηρεσία AV-Rail μέχρι το τέλος του 2019 μέσω της θυγατρικής της Automation Cruise. Η αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργεί επί του παρόντος μια πιλοτική υπηρεσία για τους υπαλλήλους της Cruise στο Σαν Φρανσίσκο. Η Uber δήλωσε ότι θα ξεκινήσει μια τέτοια υπηρεσία το 2019 – αλλά αυτό το χρονοδιάγραμμα είναι τώρα υπό αμφισβήτηση. Η Uber έχει από καιρό το βλέμμα της στα αυτόνομα οχήματα, αλλά οι προσπάθειές της έχουν καθυστερήσει από μια μακρά σειρά σφαλμάτων. 

Το πρώτο εμπόδιο για την Tesla στην προσπάθεια της να μπει σε αυτή την αγορά, είναι η ίδια της η τεχνολογία. Επιτέθηκε στην Lidar, η 3D τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης γύρω από το αυτοκίνητο της οποίας θεωρείται αυτή τη στιγμή από τις κορυφαίες στον κόσμο και καλύτερη της τεχνολογίας της Tesla. Επίσης. πέρα από τους τεχνικούς περιορισμούς, η Tesla θα μπορούσε να αντιμετωπίσει νομικά εμπόδια – ο Musk σημείωσε αρκετές φορές ότι η υπηρεσία AV Res-Tesla θα χρειαστεί έγκριση από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχουν ομοσπονδιακοί νόμοι ή κανονισμοί που να διέπουν τα συστήματα AV, απλώς μια σειρά μη δεσμευτικών κανονισμών που θα χρειαστεί να τηρήσει η Tesla. Η πλοήγηση σε τέτοιους κανονισμούς θα είναι μια μεγάλη και χρονοβόρα εργασία. Εν ολίγοις, οι διαπιστώσεις της Tesla έθεσαν περισσότερες ερωτήσεις από απαντήσεις, γεγονός που καθιστά αμφίβολο ότι η πλατφόρμα της εταιρείας θα εισαχθεί μέχρι το επόμενο έτος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ