Χρήστος Καλογεράκης: “Οδηγός” για το Public οι οικονομικές του επιδόσεις

Η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας της Public ήταν ένα από τα σημεία που “έκλεψαν την παράσταση” στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, τα οποία σε συνδυασμό με το σχεδιασμό της εταιρείας για την διεύρυνση του πελατολογίου και του προϊοντικού μίγματος, σηματοδοτεί μια δυναμική επερχόμενη τριετία. 

Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Public, Χρήστος Καλογεράκης, σκοπός είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση του σήματος Public, το οποίο έχει κορυφαία θέση αυτή την στιγμή στην αγορά και αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές σαν ένα εκ των ισχυρότερων ανεξαρτήτου αγοράς. Προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το brand name του Public, ο κ. Καλογεράκης δήλωσε πως στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η σταδιακή αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των καταστημάτων του ομίλου, ώστε να αντιπροσωπεύουν ακόμα πιο ευδιάκριτα το μοντέρνο χαρακτήρα και φιλοσοφία της εταιρείας. 

TO NEO ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ PUBLIC ΣΤΟ NICOSIA MALL ΚΥΠΡΟΥ

Για το λόγο αυτό, όπως ανέφερε ο Χρήστος Καλογεράκης, η εταιρεία προτίθεται να επενδύσει το 2019 περίπου 5 εκατ. ευρώ κυρίως στην ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων. Αυτή την στιγμή η Public διαθέτει 49 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και 6 στην Κύπρο, με το κατάστημα που άνοιξε πρόσφατα στην Λευκωσία να θεωρείται από τα πιο όμορφα και εξυπηρετικά καταστήματα στον κόσμο, κάτι που οδήγησε την εταιρεία να βρεθεί στους φιναλίστ των παγκόσμιων βραβείων retail awards. Όπως ανέφερε ο κ. Καλογεράκης, όλα τα καταστήματα το 2019 ήταν κερδοφόρα, ενώ η κάλυψη είναι ικανοποιητική. Φυσικά, όπως πρόσθεσε, υπάρχουν περιπτώσεις που η εταιρεία θα ήθελε να βρει μεγαλύτερα καταστήματα ή νέες τοποθεσίες, αυτό όμως είναι κάτι που ήδη εξετάζεται. Παράλληλα, έχει αρχίσει να υλοποιείται ένα πρόγραμμα ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων, τα οποία χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών αλλά και να διευκολύνουν τους εργαζόμενους προκειμένου να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες της Public. Το πρώτο κατάστημα όπου υλοποιούνται εκτενώς τέτοιου είδους λύσεις είναι αυτό στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.

To 2018, όπως ανέφερε ο Χρήστος Καλογεράκης ήταν η καλύτερη χρονιά της Public από την ίδρυση της εταιρείας, καθώς καταγράφηκαν ρεκόρ κερδών και πωλήσεων. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 256,4 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 6,4% έναντι του 2017, που ήταν στα 241 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 9,1 εκατ. ευρώ, έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2017. Πρόκειται για επίδοση που μεταφράζεται σε ποσοστιαία αύξηση 164%! Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2014 που ξεκίνησε και το 5ετές αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας, οι πωλήσεις από 181,6 εκατ., ευρώ ανέβηκαν στα 256,4 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση +29%. 

Σημαντική επίσης ήταν η αύξηση των επισκέψεων των καταναλωτών σε όλα τα κανάλια πωλήσεων του Public, η οποία μεταφράστηκε σε 13,6 εκατ. περισσότερες επισκέψεις σε σχέση με το 2017, φτάνοντας συνολικά το 2018 τις 79 εκατ., επισκέψεις, από τις οποίες τα 29,2 εκατ. ήταν στα φυσικά καταστήματα και τα 50,5 εκατ. επισκέψεις ήταν στο online τμήμα της εταιρείας.  Το 28% των πωλήσεων της Public προήλθε το τμήμα της τεχνολογίας και το 72% από το τμήμα πολιτισμού και ψυχαγωγίας. 

Παράλληλα το Public.gr πούλησε 2,2 εκατ. προϊόντα μέσα από τις online πωλήσεις του, ενώ οι omnisales πωλήσεις συνεισέφεραν κατά 20% στον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Σημαντική επίσης ήταν η ενίσχυση του B2B τμήματος του Public, με 133.000 ενεργά ΑΦΜ και 210 συνεργασίες από τις 500 κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις και πάνω από 1.160 νέους μεγάλους πελάτες. 

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Παράλληλα, η εταιρία έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου.

PUBLIC ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ