Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας για το Public το 2018

Χρονιά ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα αποτέλεσε το 2018 για το Public, μέλος του Ομίλου Olympia, καθώς πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας, αλλά και σημαντική αύξηση μεριδίων σε στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων και νέο ρεκόρ στις επισκέψεις πελατών στα καταστήματα και στα e-commerce κανάλια του δικτύου του, παραμένοντας Νο1 omnichannel retailer.

Ο κύκλος εργασιών του Public για το οικονομικό έτος 2018 κατέγραψε σημαντική αύξηση κατά 6,4% και ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017. Θεαματική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ. ευρώ) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, το Public ενίσχυσε τα μερίδιά του στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets, ενώ πέτυχε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεων, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιρειών.

Επιπλέον, η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της, ενώ διατήρησε τη θέση της ως Νο1 omnichannel retailer, διακινώντας 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Public_infographic results 2018

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public (Retailworld A.E.), ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε: “Σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Το 2018 η Public σημείωσε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 6,4%. Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας”.

Σε ό,τι αφορά το 2019, ο Χρ. Καλογεράκης σημείωσε: “Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας”.

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε για το Public και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Παράλληλα, η εταιρεία έφερε καινοτομίες στα e-commerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρεία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, ενώ προχώρησε και στην ψηφιοποίηση του κεντρικού καταστήματός της στο Σύνταγμα.

Public_new

Τέλος, η Public για μία ακόμη χρονιά επένδυσε στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς.

Επίσης, με στόχο να ακούει τη φωνή και τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρείας. Στον πρώτο κύκλο του Idea Management κατατέθηκαν 122 ιδέες και υλοποιήθηκαν 3 νικητήριες ιδέες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ