Ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο αποκλειστικής χρήσης βιώσιμων υλικών η H&M

Σημαντική πρόοδο όσον αφορά την κατάκτηση του στόχου αποκλειστικής χρήσης βιώσιμων υλικών εμφάνισε το 2018 ο Όμιλος H&M, στο πλαίσιο του οράματός του να συνεχίσει να ηγείται της αλλαγής προς μια κυκλική και πιο βιώσιμη βιομηχανία μόδας, παραμένοντας μια δίκαιη εταιρεία που υποστηρίζει την ισότητα.

Ήδη, σύμφωνα με την Έκθεση Αειφορίας που δημοσίευσε σήμερα ο όμιλος, πάνω από το ήμισυ των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων του δημιουργούνται είτε από ανακυκλωμένες ίνες είτε από ίνες που προέρχονται από αειφόρες πηγές.

“Από την ίδρυση της εταιρείας, ο ρόλος μας ήταν να εκδημοκρατίσουμε τη μόδα. Σήμερα, αυτό σημαίνει να την κάνουμε πιο βιώσιμη: είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπέροχες δημιουργίες μόδας σήμερα, αύριο, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Θα εξακολουθήσουμε να προσπαθούμε να οδηγούμε την αλλαγή προς μια πιο βιώσιμη βιομηχανία της μόδας”, αναφέρει με αφορμή τη πρόσφατη έκθεση αειφορίας, η Anna Gedda, Επικεφαλής Αειφορίας του Ομίλου H&M.

Το 57% των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι αειφόρα

Η έκθεση απεικονίζει την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε ό,τι αφορά τη χρήση αποκλειστικά ανακυκλωμένων υλικών και άλλων που προέρχονται από αειφόρες πηγές. Όπως αναφέρει, το 2018, αυτό ίσχυε για το 57% όλων των υλικών που χρησιμοποιεί ο όμιλος, συγκριτικά με το 35% του 2017. Το αντίστοιχο ποσοστό για το βαμβάκι φτάνει το 95%, πολύ κοντά στο στόχο της εταιρείας να κατακτήσει το 100% μέσα στο επόμενο έτος.

“Τα ανακυκλωμένα υλικά αποτελούν μια λύση που είναι ωφέλιμη για κάθε πλευρά, καθώς τα απόβλητα δεν καταλήγουν πλέον σε χωματερές, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η χρήση παρθένων πρώτων υλών. Ωστόσο, για πολλούς τύπους υφασμάτων, είτε δεν υπάρχουν ακόμα βιώσιμες λύσεις ανακύκλωσης είτε τέτοιες λύσεις δεν διατίθενται εμπορικά σε μεγάλη κλίμακα. Για να απαντήσουμε σε αυτή την πρόκληση, συνεργαζόμαστε με επιστήμονες και πρωτοπόρους επαγγελματίες ενώ ταυτόχρονα προσπαθούμε να αυξήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τη χρήση και άλλων υλικών που προέρχονται από αειφόρες πηγές”, τονίζει η Cecilia Brännsten, Διευθύντρια Περιβαλλοντικής Αειφορίας στον Όμιλο H&M.

Πρωτοβουλίες για μεγαλύτερη διαφάνεια στα προϊόντα

Η έκθεση αναφέρει, επίσης, ότι μέσα στον Απρίλιο η H&M και η H&M Home θα προσθέσουν περισσότερα στοιχεία για τα προϊόντα τους στο hm.com, επιτρέποντας έτσι στους πελάτες να μαθαίνουν σε ποιο εργοστάσιο κατασκευάστηκαν τα αγαπημένα τους προϊόντα, ποια είναι η σύσταση των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία τους, αλλά και τι μπορούν να κάνουν για να επαναχρησιμοποιήσουν και να ανακυκλώσουν προϊόντα που έχουν φθαρεί.

Διακλαδική συνεργασία για μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης

Την ίδια στιγμή, βέβαια, η εταιρεία συνεχίζει την πρωτοβουλία της για την προώθηση μισθών αξιοπρεπούς διαβίωσης. Μάλιστα, κατακτώντας τον πρώτο στόχο της στρατηγικής της για την εξασφάλιση Μισθών Αξιοπρεπούς Διαβίωσης (Fair Living Wages), η εταιρεία εξετάζει τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε στη διάρκεια των πέντε πρώτων ετών υλοποίησης της στρατηγικής αυτής και σχεδιάζει τα μελλοντικά της βήματα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος H&M διαπιστώνει πρόοδο σε ό,τι αφορά τα επίπεδα των μισθών και έχει δημοσιοποιήσει συγκεκριμένα στοιχεία για το κομμάτι αυτό. Ωστόσο, όπως σημειώνει, για να γίνουν μεγαλύτερα βήματα, απαιτούνται δράσεις σε κλαδικό πλέον επίπεδο. Γι’ αυτό το λόγο η εταιρεία εστιάζει επίσης στην ανάπτυξη συνεργασιών με άλλες εταιρείες που ανήκουν στη βιομηχανία της μόδας.

Σε αυτό το πλαίσιο, 22 μάρκες και η IndustriALL, μια παγκόσμια συνδικαλιστική οργάνωση που εκπροσωπεί τους εργαζομένους στην υφαντουργία, ενώνουν τις δυνάμεις τους κάτω από τη συνεργατική πλατφόρμα ACT, επιδιώκοντας να αλλάξουν ριζικά το σύστημα και να μεταμορφώσουν τη βιομηχανία της υφαντουργίας μέσω της προώθησης κλαδικών συλλογικών συμβάσεων που υποστηρίζονται από υπεύθυνες αγοραστικές πρακτικές.

Οι μάρκες που συμμετέχουν στην πλατφόρμα ACT έχουν υπογράψει ένα ειδικό Σύμφωνο, General Information, βάσει του οποίου δεσμεύονται να διασφαλίζουν ότι οι αγοραστικές πρακτικές που ακολουθούν επιτρέπουν την καταβολή μισθών που εξασφαλίζουν μια αξιοπρεπή διαβίωση.

“Το γεγονός ότι 22 παγκόσμιες μάρκες συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν το ζήτημα των μισθών στη βιομηχανία της υφαντουργίας καθιστά την ACT μια πραγματικά πρωτοποριακή συμμαχία. Αλλάζει πραγματικά τα δεδομένα στον κλάδο, ανοίγοντας το δρόμο για κλαδικές συλλογικές συμβάσεις και καθιστώντας εφικτή την εξεύρεση διαχρονικών λύσεων που αγγίζουν όλη τη βιομηχανία. Έχοντας διασφαλίσει ότι οι αγοραστικές πρακτικές των μαρκών περιλαμβάνονται στην εξίσωση, πραγματοποιήθηκε ένα καθοριστικό βήμα για τη δημιουργία μιας σταθερής βάσης για μισθούς που εξασφαλίζουν μια αξιοπρεπή διαβίωση”, επισημαίνει η Jenny Fagerlin, Υπεύθυνη Κοινωνικής Αειφορίας στον Όμιλο H&M.

Ειδικότερα, τα 10 σημαντικότερα επιτεύγματα που περιλαμβάνονται στην Έκθεση Αειφορίας του Ομίλου H&M για το 2018 είναι τα εξής:

• Ο Όμιλος H&M μείωσε επιπλέον 11% τις εκπομπές CO2 από τις λειτουργίες του.

• Για να επιτευχθούν ακόμα περισσότερα, τέθηκαν νέοι στόχοι, όπως η περαιτέρω μείωση κατά 40% των απόλυτων εκπομπών GHG από τις λειτουργίες της εταιρείας έως το 2030. Οι νέοι στόχοι, που αποτελούν μέρος του οράματος του Ομίλου να αποκτήσει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως το 2040, εγκρίθηκαν από το Science Based Targets Initiative.

• Μετά την πιλοτική εφαρμογή του, το πρόγραμμα Take Care λανσαρίστηκε σε άλλες τέσσερις αγορές, προσφέροντας στους πελάτες οδηγίες, υπηρεσίες επισκευής και προϊόντα περιποίησης υφασμάτων, έτσι ώστε να παρατείνεται η διάρκεια ζωής των ρούχων τους.

• Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για τις συσκευασίες του, ο Όμιλος H&M έθεσε ένα νέο στόχο, βάσει του οποίου, έως το 2030, όλες οι συσκευασίες που χρησιμοποιούνται θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες από 100% ανακυκλωμένα υλικά ή υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές.

• Ο Όμιλος H&M ανέπτυξε ένα νέο οδικό χάρτη για το νερό, με την υποστήριξη του WWF. Ο συγκεκριμένος οδικός χάρτης στοχεύει στη μείωση της χρήσης του νερού κατά 25% στην παραγωγή και της επαναχρησιμοποίησης του 15% των υγρών αποβλήτων στις διαδικασίες παραγωγής έως το 2022.

• Τον Ιούνιο, η εταιρεία δημιούργησε την Afound, μια μάρκα που φιλοδοξεί να δίνει νέα ζωή στα προϊόντα που δεν πωλούνται.

• Το 95% της συνολικής ποσότητας βαμβακιού που χρησιμοποιεί ο Όμιλος H&M προέρχεται από ανακυκλωμένο βαμβάκι ή από βιώσιμες πηγές.

• Το 57% όλων των υλικών που χρησιμοποιεί ο Όμιλος H&M προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά ή από βιώσιμες πηγές.

• 655 εργοστάσια και 930.000 εργαζόμενοι στη βιομηχανία της υφαντουργίας συμμετείχαν στο ένα ή και στα δύο βασικά προγράμματα του Ομίλου H&M για την ανάπτυξη διαλόγου στο χώρο εργασίας και για τα συστήματα διαχείρισης μισθών (αριθμός που αντιστοιχεί στο 84% του όγκου προϊόντων που παράγονται).

• Ο Όμιλος H&M επιτάχυνε τις προσπάθειές του στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να υπάρχει καλύτερη ισορροπία μεταξύ ζήτησης και παραγωγής, επιτυγχάνοντας έτσι εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση μεταφορών και πόρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ