Γιατί τόσο μυστικοπάθεια από την Apple;

Στην χθεσινή της εκδήλωση η Apple παρουσίασε το νέο της πρόγραμμα υπηρεσιών, με το οποίο προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στα έσοδα και τα κέρδη που έχει χάσει τους τελευταίους μήνες, όμως αν κάτι χαρακτήρισε την εκδήλωση ήταν η μυστικοπάθεια. Η εταιρεία ελπίζει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, το οποίο εξαφανίστηκε κάτω από τα πόδια της από την στιγμή που ξεπέρασε το ορόσημο του 1 τρισ. δολαρίων με τους πρώτους μήνες του 2019 να δείχνουν ενθαρρυντικοί όμως να χρειάζεται ακόμα να ανακτήσει πολύ χαμένο έδαφος. 

Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός ότι τα τηλέφωνα της θεωρούνται (και είναι) κορυφαία, η Apple έχει δεχτεί πάρα πολλές πιέσεις ειδικά από τους Κινέζους κατασκευαστές, με τις πωλήσεις των iPhone να είναι λίγο μεν αλλά σταθερά πτωτικές. Έτσι η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο παρεχόμενων υπηρεσιών της και μέσω του Τιμ Κουκ που παρουσίασε φυσικά την εκδήλωση, έδειξε πως η προτεραιότητα και η προσοχή της θα δοθεί στις υπηρεσίες, οι οποίες άλλωστε έχουν και τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. 

Το πρόβλημα που επισημαίνουν και πολλοί αναλυτές και μέσα στο εξωτερικό, είναι πως η χθεσινή παρουσίαση έμοιαζε “πολύ κακό για το τίποτα”. Ναι μεν παρουσιάστηκαν πολλές νέες υπηρεσίες, όμως αν εξαιρέσουμε την Apple News+, η οποία όπως ανακοινώθηκε θα έχει συνδρομή 9,99 δολάρια το μήνα, σε καμία από τις άλλες της υπηρεσίες η Apple δεν όρισε το κόστος. Αν όμως κάνεις μια τεράστια εκδήλωση για να παρουσιάσεις νέα προϊόντα για ποιο λόγο να μην πεις πόσο θα κοστίσουν; Εκτός αν η εκδήλωση ήταν απλά ένας “σελιδοδείκτης”, μια προσπάθεια της Apple να τονώσει το ενδιαφέρον της αγοράς, να θυμίσει την ύπαρξη της και να κατοχυρώσει το χώρο που ελπίζει να καταλάβει αργότερα, όταν οι υπηρεσίες αυτές θα έχουν πια οριστικοποιηθεί.

Αν ρίξει επίσης κανείς μια ματιά στις υπηρεσίες που παρουσίασε η Apple χθες με μια πιο ψύχραιμη ματιά, θα παρατηρήσει πως αν και όλες έχουν τα φόντα να κυριαρχήσουν στον τομέα τους, καμία από αυτές δεν μας παρείχε πληροφορίες για το τι ακριβώς θα περιλαμβάνει και πως θα το υλοποιεί. 

Η Apple TV+ έχει μερικές πρωτότυπες παραγωγές της εταιρείας, από εκεί και πέρα όμως έχει όλα όσα έχουν και οι υπόλοιποι ανταγωνιστές της και μάλιστα από τους βασικούς που θέλει να “χτυπήσει” προσφέρει αρκετά λιγότερα. Με την έκπτωση στα προϊόντα του Apple TV, μπορεί να χτυπήσει την Amazon, όμως ο πραγματικός στόχος είναι τα έσοδα του Netflix τα οποία έχουν φτάσει τα 10 δισ. δολάρια το χρόνο. Με καμία αναφορά στο πλάνο παραγωγών και ελάχιστο προϊόν σε σχέση με το Netflix, είναι λίγο δύσκολο για το Netflix να αισθανθεί την ανάσα του ανταγωνισμού από την Apple. Εκτός αν υπάρχει κάποιο πλάνο το οποίο όμως δεν αποκαλύφθηκε, αλλά γιατί να το κρύψει η Apple από μια εκδήλωση που παρακολουθεί όλος ο κόσμος και σίγουρα ενδιαφέρει πάρα πολύ τους επενδυτές της που προσπαθεί να κρατήσει με κάθε κόστος;

Αντίστοιχα “μυστικοπάθεια” υπήρχε και στην παρουσίαση του Apple News+, για το οποίο αν και ανακοινώθηκε η τιμή της και επιβεβαιώθηκε και η ύπαρξη της Wall Street Journal στο “πακέτο” μαζί με άλλες σημαντικές εκδόσεις, δεν έγινε γνωστό αν αυτές θα είναι ολόκληρες ή αν θα πρόκειται για επιλεγμένα άρθρα, καθώς επίσης και ποιός και πώς θα κάνει αυτή την επιλογή. Σε ανακοίνωση της η Wall Street Journal δήλωσε πως τα μέλη της θα έχουν αποκλειστική πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο της εφημερίδας, κάτι που σημαίνει πως η έκδοση της Apple θα έχει επιλεγμένα άρθρα. Ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν αναφέρθηκε καθόλου στην παρουσίαση της Apple, αν και στις οθόνες φαινόταν πως στο πάνω αριστερά μέρος αναγραφόταν “For You” χωρίς περαιτέρω πληροφορίες. 

apple news-3

 

Μπορεί η προσήλωση της Apple στις υπηρεσίες να είναι ένα καλό νέο για την εταιρεία και τους επενδυτές της, όμως η απροθυμία να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τις υπηρεσίες αυτές δείχνει “περίεργη”. Για ποιο λόγο να κάνεις μια τέτοια παρουσίαση αν δεν έχεις σκοπό να δώσεις λεπτομέρειες για τα προϊόντα που παρουσιάζεις; Ίσως στο τέλος της ημέρας να μην έχει σημασία, και οι υπηρεσίες αυτές να είναι τόσο “δυναμικές” που να αλλάζουν συνεχώς κάτι που κάνει τις πολλές λεπτομέρειες αδύνατες. Μπορεί επίσης η Apple να έχει 1-2 ακόμα άσσους στο μανίκι της που δε θέλει να αποκαλύψει ακόμα. 

Το τελικό αποτέλεσμα όμως ήταν λίγο “φλου” και οι επενδυτές ελπίζουν να μην έχει την ίδια εικόνα και το μέλλον της εταιρείας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ